AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Hei Jeg bor i en liten by, og i begynnelsen av januar søkte jeg på cabin crew sommerjobb hos Norwegian med base i Oslo.Gikk til intervju, all informasjonen de trengte fikk de i form av utdanning, referanser osv. Etter 2 uker får jeg telefon om at jeg har fått jobben og jeg fikk velge i hvilken tidspunkt jeg kunne begynne på kurset. Jeg valgte den siste datoen for kurset som var i mai siden jeg måtte ha litt tid til å finne meg leilighet i oslo nærme gardermoen og så har jeg en jobb nå hvor jeg har en måneds oppsigelsestid. Alt det klarte jeg å gjør, megleren begynnte på kontrakten på leiligheten og alt når jeg da på torsdag 09.03.17 får en mail av Osm aviatiom om at de har miskalkulert hvor mange ansatte de trenger og at de to sist kursene blir avlyst. Et kurs som er i april og min som er i mai. Jeg ble overveldet når jeg leste mailen. Forventet det aldri, vet ikke engang om det er lov å holde på slik fra deres side. Jeg måtte avlyse leiligheten min som jeg skulle leie i Oslo, heldigvis var megleren min veldig grei og fårståelsfull ang situasjonen. Beklager hvis det er et lang innlegg, men jeg lurer på har noen andre hatt slike opplevelser? Hvor tar en det derfra, bare akseptere det? Anonymkode: c002e...68f
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Om dette er lov vet jeg ikke. En ting jeg vet er at du skal være glad du ikke fikk jobben likevel. Det sparer deg for veldig mye. Cabin crew var veldig fin jobb for mange år siden, nå er det bare mas og jag hele tiden. Er flyet forsinket, så blir du det også. Veldig dritt å stå i Spania og vite at etter denne turen så har du fri fra du lander på OSL, men den blir forsinket med 6 timer pga uvær, teknisk feil etc. Jeg jobber selv på OSL og det er ikke glamorøst i det hele tatt. Anonymkode: 8dc14...306
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #3 Skrevet 14. mars 2017 Hei. Takk for svar. Men det var også andre ting som spilte inn, tanken på om det skulle bli glamorøst var ikke det første jeg tenkte på Anonymkode: c002e...68f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #4 Skrevet 19. mars 2017 Men nå var du jo bare tatt inn på kurs, ikke lovet jobb. Når man går på kurs hos Norwegian er det en del tester man må bestå. Består du ikke, får du rett og slett ikke jobb. Har tatt kurs der selv, og av 18 stykker på kurset mitt, var det seks stykker som strøyk. Altså 12 fikk jobb, de seks hadde gått på kurs i en måned for så å ikke ha jobb ved kursets slutt. Anonymkode: 5dda0...7ca
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #5 Skrevet 19. mars 2017 Å bli invitert til kurs er i mine øyne invitasjon til å kunne få jobben. Å bli invitert til kurs igjen i mine øyne er som å si ' ja vi syns du passer til denne jobben'' og vi skal gi deg denne sjansen. Hadde jeg ikke bestått kurset, det hadde jeg skyldt på bare meg selv og ikke Norwegian. Det er en helt annen sak. Men å la meg tro at jeg skal på det kurset, la meg bestille time hos flylege,søke etter politiattest og mange andre ting som de søker etter som du sikkert selv vet som jeg ikke trenger å skrive engang, i tillegg til å finne meg leilighet nær Gardermoen, si ifra til min nåværende arbeidsgiver at jeg har fått meg ny jobb... Så selv om man blir bare lovet kurs, så er det jo i den retningen og tro at man får jobben, og da har man ansvar selv til å bestå kurset! Anonymkode: c002e...68f 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #6 Skrevet 19. mars 2017 Skjønner selvfølgelig at du er lei deg og irritert! Vi hadde også masse frustrasjoner ang Osm på kurset. Mangelfull info, vanskelig å få kontakt med dem og elendige rutiner i forhold til nyansatte. De kunne ikke tilby deg plass på et annet kurs da? Anonymkode: 5dda0...7ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå