AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Hei. Jeg er student på en høgskole. Jeg har nylig vært igjennom en sak som var feil fra skolen sin side, som gjorde at det slo ut på plagieringskontrollen. Dette var en voldsom påkjenning for meg, da jeg trodde at jeg kom til å bli utestengt fra studiene. Nå har jeg en voldsom angst for å bli tatt i plagiering i andre oppgaver, selv om denne angsten ikke nødvendigvis er begrunnet. Har snakket med lærer som har bedt meg stresse ned, og andre rundt meg sier at dette vil gå bra. Men jeg sliter med å la angsten slippe taket. Noen som har det på samme måte? Tips til hvordan jeg kan glemme dette og komme videre? Anonymkode: e19bf...d2a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Det er jo som du selv sier, det var skolen sin feil til at det oppstod spetakkel. Omformulert betyr det at det ikke var din feil og du gjorde alt som du skulle helt riktig. Det gjelder å komme seg gjennom dette semesteret som normalt for at eventuelle angst skal gi slipp, det gjelder å møte utfordringene med godt mot. Fokuser på de øyeblikkene og aktivitetene hvor du ikke føler angst som for eksempel sosialisering eller trening, kanskje meditere litt, eventuelt reflektere over den tunge tiden og se for deg selv takle den situasjonen på en mer kontrollert måte. Denne metoden kalles positiv guidet imaginær trening. Ta med deg erfaringene og føl deg sterkere av den grunn, for tenk at du definitivt er mer erfaren enn de fleste medstudenter rundt deg på grunn av dette. Finn styrken din opp i alt dette, det er mitt råd. Oppsøk rådgiver på skolen din, for det er definitivt mange medstudenter som har litt eksamenangst, og disse rådgiverne har helt sikkert noen gode trøsteord på lur. Anonymkode: 58346...300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå