AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Jeg har bodd i min nye leilighet i en måneds tid. Liker leiligheten og beliggenheten veldig godt. Men dessverre er det så lytt til etasjen over. Jeg var klar over at isolasjonen ikke var av de beste, men det høres mye mer enn jeg hadde forestilt meg. Alt med leiligheten er så bra, unntatt dette, så det er jo veldig synd:( Jeg begynner rett og slett å angre på at jeg kjøpte leiligheten. Hvordan takler man lyder fra etasjene rundt? Har dere noen triks? Vil så gjerne trives, men lydene er så plagsomme. Anonymkode: 3245e...3cb
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd i min nye leilighet i en måneds tid. Liker leiligheten og beliggenheten veldig godt. Men dessverre er det så lytt til etasjen over. Jeg var klar over at isolasjonen ikke var av de beste, men det høres mye mer enn jeg hadde forestilt meg. Alt med leiligheten er så bra, unntatt dette, så det er jo veldig synd:( Jeg begynner rett og slett å angre på at jeg kjøpte leiligheten. Hvordan takler man lyder fra etasjene rundt? Har dere noen triks? Vil så gjerne trives, men lydene er så plagsomme. Anonymkode: 3245e...3cb Opplevde akkurat det samme som deg. Jeg la et ekstra lag med gips i taket, for å lydisolere mer. Dessverre så var det ikke så mye mer å gjøre for å få det mer lydtett. Endte med at jeg solgte og flyttet. Anonymkode: 111aa...034
gangnedsol i elg Skrevet 14. mars 2017 #3 Skrevet 14. mars 2017 Du venner deg til det. Jeg har i alle fall gjort det. Jo mere du fokuserer på lydene utenfra, jo verre blir det. Og motsatt. Skal du ha fullkommen stillhet, flytt på landet, og da gjerne så langt ut på landet som mulig, eller pass på at det er minst 1 km til nærmeste nabo. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #4 Skrevet 15. mars 2017 Har du sjekket mulighetene til å lydisolere? Kan være verdt investeringen om du ellers trives godt, og ikke gjør som de over... ett lag med gips gjør ingen nytte. Anonymkode: 08abd...52f 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #5 Skrevet 15. mars 2017 Lydhimling kan ha god effekt i trehus, men marginal effekt i lettbetonghus. Er problemet stort nok så er det bare å flytte ved første og beste anledning istedenfor å bli syk. Anonymkode: 8990d...dd4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #6 Skrevet 15. mars 2017 Jeg har googlet lydisolering, men er usikker på om det vil fungere og om det er verdt å prøve. Jeg hører absolutt alt, gåing, samtaler, tv, skyvedørsgarderoben.. og når gjester er på besøk i leiligheten over høres det ut som taket vil falle ned. jeg har kun eid leiligheten siden februar, så jeg må vel uansett vente et års tid med å selge igjen. Nå ser det så håpløst ut å gå gjennom hele prosessen igjen med å kjøpe leilighet. Er jo egentlig så fornøyd med leiligheten og stedet Anonymkode: 3245e...3cb
prt90 Skrevet 15. mars 2017 #7 Skrevet 15. mars 2017 Det beste er å sjekke slikt før man kjøper. Ettersom de fleste er skikkelig dårlig til å sjekke slikt gjenspeiles dette ikke i boligprisen og god lydisolering er i praksis gratis når du kjøper, men koster hundretusener å utbedre.
JegErMeg Skrevet 15. mars 2017 #8 Skrevet 15. mars 2017 Prøv med lydisolering! Det kan være verdt det:-) Det finnes mange forskjellige måter, til forskjellig pris. Dette finner du ut ved å google, et tips er faktisk å sjekke sider ang HI-FI, de har mange tips om lydisolering.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #9 Skrevet 15. mars 2017 Er det gjennom dårlig isolert tak at du hører det? For det kan være en dårlig isolert trapperom, dører eller liknende som slipper lyd. Med lydisolering er som med vannisolering, viktig at det skal være tett. Er det borettslag, hvor det kan være flere som har eller hadde samme problem? Som du kan spørre om tips. Høres ekstremt ut når du kan høre skyvedørsgarderobe oppe... Anonymkode: f5b1c...0bf
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #10 Skrevet 15. mars 2017 Jeg hadde det på samme måte som deg. En topp leilighet sentralt i byen, og jeg elsket alt ved den bortsett fra at jeg kunne høre naboen puste. Og jeg overdriver ikke. Heldigvis eide jeg ikke leiligheten, jeg leide den. Men altså, jeg hørte hvert ord naboen sa, jeg hørte hvert lille pip fra mobilen og nettbrett. Jeg hørte vibrasjonene fra telefonen hans når han fikk melding. Jeg hørte når han sov tungt, spiste middag. ( klirring i bestikk og tallerkener osv) Det hørtes ut som om han hadde en elefant i rommet når han gikk på gulvet. Jeg trodde seriøst jeg skulle bli gal av det. Dette var ikke i et privathus men en boligblokk mitt i byen. Jeg lå en stund på stua, og til og med på kjøkkengulvet og sov på en madrass for å slippe unna ihvertfall mens jeg sov men, til slutt flyttet jeg. Og lærte at det aller viktigste for meg i en leilighet er at den er godt lydisolert. Aldri mer Anonymkode: e0109...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #11 Skrevet 15. mars 2017 Bodde også i en leilighet med dårlig isolering. Fyren om bodde under meg hadde ungene på besøk annenhver helg, og jeg trodde det skulle klikke for meg pga bråket. Solgte til slutt og nyter livet i en enebolig. Aldri mer leilighet. Anonymkode: 32d8c...b4e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #12 Skrevet 15. mars 2017 Jeg synes det er utrolig koselig med slike lyder der jeg hører gåing og rasling og alt som skjer nede og oppe. Det du bør gjøre er å jobbe litt med innstillingen din til slike lyder. Ikke sett merkelapp på dette som "støy". ITS ALL IN YOUR HEAD Anonymkode: 38906...7c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå