Gå til innhold

Er Grandiosa egentlig usunt da?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke så mye kalorier egentlig. Litt under 1400? Greit det for en mann. Eller dame på bulk :) er jo ikke sunt fordi det inneholder lite grønnsaker osv men for de fleste er det ikke direkte usunt heller. 

Det verste er vel smaken som er så latterlig kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 timer siden, TraceBuster skrev:

Er ikke så mye kalorier egentlig. Litt under 1400? Greit det for en mann. Eller dame på bulk :) er jo ikke sunt fordi det inneholder lite grønnsaker osv men for de fleste er det ikke direkte usunt heller. 

Det verste er vel smaken som er så latterlig kjedelig. 

1400 kcal er 2-3 ganger så mye som en vanlig middag.

Anonymkode: 382e5...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor langt er et fortau? IIFYM bro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man skal ha et visst antall kalorier per dag, og diverse næringsstoffer, og når +/- 2/3 av dette kommer fra en Grandiosa som ikke gir særlig mye annet enn metthetsfølelse, er det MYE. Man spiser jo gjerne annet i løpet av en dag også. Et fortau kan nærmest være uendelig langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og så? En kvinne skal ha ca 2000 kcal i løpet av en dag. En grandiosa inneholder ca. 1300 kcal, da kan man ha to måltider til på 350 kcal hver. Det er ingenting i veien for å spise et stort måltid av og til.

Grandiosa er ikke så usunt som folk skal ha det til, det er selvsagt ikke det beste en kan spise, men langt fra det verste heller. Så lenge man passer på å spise sunt og variert ellers, så skader en grandiosa i ny og ne ingen!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er basically loff og kolesterol. Tomatsaus er det ikke mye av, og skinka er tappet for næringsstoffer. Er faktisk sunnere med ordentlig brød med ost og skinke, men så er ikke ost spesielt sunt i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usunt eller ikke, det smaker jo ikke godt! Ihvertfall ikke originalen, den smaker bare papp og paprika. Har ikke smakt noen av de andre siden jeg fant ut at jeg ikke tålte gluten for 8-10 år siden. Bedre å kjøpe en ferdig bunn om man ikke orker/vil/har tid til å lage bunnen selv da og slenge på det man liker. Går nesten like fort og smaker mye bedre. Tortillalefser og pitabrød er også geniale som bunn til minipizza. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 15.3.2017 den 1.14, Arabella skrev:

Er Grandiosa, populært kalt grandis, spesielt usunn? Eller er Grandiosa en fellesbetegnelse på all slags kjøpepizza? Hva med pizza man kjøper på restaurant, er den i samme klasse som Grandiosa? Forøvrig synes jeg ikke Grandiosa bærer sitt navn med rette.

Prøv å ikke kveruler i hver eneste tråd du er i.

Anonymkode: ed77b...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gradiosa er ikke det sunneste,men det finst verre. Helt innafor å spise en gang i uken så lenge man spiser mye sunt ellers. Jeg for min del har alltid salat til pizza:) Da smaker det mye bedre og det blir samtidig litt "sunnere".

Anonymkode: 41728...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 14.3.2017 den 17.52, AnonymBruker skrev:

Jeg spiste Grandiosa til middag i dag. Så kom jeg på at så mange snakker om at Grandiosa og frossenpizza er så usunt. Men, er det egentlig grandis usunt? Er ost, skinke, saus og bunn. Det er jo ikke forskjell på det og brødskiver med ost og skinke? Og det er et ingen som sier er uansett.

Anonymkode: adfb5...657

Les på innholdsfortegnelsen. Ofte er ferdigmat lite næringsrikt, høyt kaloriinnhold, mye konserveringsmidler, stor andel fett, sukker og salt. 

Grandis er helt grei mat en sjelden gang. Sånn som alt annet. Har du et greit kosthold sånn ellers så kan du også spise litt søppelmat en gang i blant. Men er grandis en kullinarisk opplevelse? Neppe... lag heller en god pizza selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 time siden, mandel92 skrev:

Og så? En kvinne skal ha ca 2000 kcal i løpet av en dag. En grandiosa inneholder ca. 1300 kcal, da kan man ha to måltider til på 350 kcal hver. Det er ingenting i veien for å spise et stort måltid av og til.

Grandiosa er ikke så usunt som folk skal ha det til, det er selvsagt ikke det beste en kan spise, men langt fra det verste heller. Så lenge man passer på å spise sunt og variert ellers, så skader en grandiosa i ny og ne ingen!

Så spiser vel e ikke fleste en hel grandis heller da, mer en halv. Si det er 1400 kcal i en, da blir middagen 700 kcal og det er ikke så verst :)

Anonymkode: 1ee62...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så spiser vel e ikke fleste en hel grandis heller da, mer en halv. Si det er 1400 kcal i en, da blir middagen 700 kcal og det er ikke så verst :)

*kommer ut av "skapet"* Jeg klarer å spise en hel Grandiosa :surprised: er jeg veldig sulten når jeg spise grandis hender jeg spiser hele.

unormalt at en kvinne i 20-åra kan spise en hel grandis ? (Jeg ren normalvektig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

*kommer ut av "skapet"* Jeg klarer å spise en hel Grandiosa :surprised: er jeg veldig sulten når jeg spise grandis hender jeg spiser hele.

unormalt at en kvinne i 20-åra kan spise en hel grandis ? (Jeg ren normalvektig)

Haha :fnise: Jeg er en kvinne i 20 åra. Selv som svært overvektig klarte jeg ikke å spise mer enn en halv pizza :PJeg kan dog spise opp 3/4 av en Ristorante pizza :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha :fnise: Jeg er en kvinne i 20 åra. Selv som svært overvektig klarte jeg ikke å spise mer enn en halv pizza :PJeg kan dog spise opp 3/4 av en Ristorante pizza :P 

Jeg spiser lett en hel grandiosa, og jeg synes ikke egentlig det er spesielt mye. Jeg er normalvektig.
Jeg foretrekker riktig nok å ha få måltider i løpet av en dag. Småspising har aldri vært noe for meg :P

Tror mange klarer å spise en hel grandiosa ja, men det er kanskje flaut å innrømme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, mandel92 skrev:

Jeg spiser lett en hel grandiosa, og jeg synes ikke egentlig det er spesielt mye. Jeg er normalvektig.
Jeg foretrekker riktig nok å ha få måltider i løpet av en dag. Småspising har aldri vært noe for meg :P

Tror mange klarer å spise en hel grandiosa ja, men det er kanskje flaut å innrømme?

Det er jo ikke flaut å innrømme at man kan spise en hel grandis. Noen trenger mer mat enn andre. Det har ingenting med overvekt, undervekt eller normalvekt å gjøre. Det handler rett og slett bare om hvor sulten man er, og hvor stor magesekk man har. Jeg er vant til å spise store mengder grønnsaker til hvert måltid, med kjøtt eller fisk, og en karbokilde. En solid porsjon. Jeg trener mye, er i god form. Når jeg spiser grandis kan jeg godt spise en hel grandis, fordi jeg spiser meg ikke mett på grønnsakene jeg vanligvis spiser til middag. 

Anonymkode: 6b0b4...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...