AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Jeg har blitt kjent med en ny person gjennom universitet. Vi har ett fag ilag. Jeg manglet 15 studiepoeng for å få lån og det er derfor jeg tar faget. Jeg syns det er veldig gøy, men jeg er ikke kjempe flink. Denne personen er ikke kjempe kjempe flink, men flinkere enn meg. Vi har ikke forelesninger, det er mer seminar hvor foreleser sier litt og så jobber vi i grupper med oppgaver og går igjennom på tavlen. Det er her problemet kommer inn... Hun maser så fælt! Hun skal alltid diskuterer om det hun har skrevet ned er riktig, og det er greit det, men det er ikke nødvendig når vi går igjennom det PÅ TAVLA! Så foreleser går igjennom oppgavene, og hun sitter å maser med andre på bordet vår om oppgaven. For det første syns jeg det er distraherende når jeg vil få med hva foreleser sier og ikke henne, for det andre så syns jeg at det er respektløst mot foreleser og de andre studentene, og for det tredje syns jeg det er flaut fordi noen ganger prater hun til meg og jeg vil ikke at de andre skal tro at JEG er med på det. Jeg pleier bare nikke litt og forsette å se på foreleser, men vi er ikke alene i gruppa og det er andre som prater med henne. Jeg har ikke turt å si noe, og det er flere grunner til. Hun virker som en type som MÅ ha rett, hun driver å retter på meg hele tiden selv om jeg har rett, og hvis du ikke er enig bruker hun år og dager på å forklare hvorfor hun mener hun har rett. Dette får meg til å tenke at hun kanskje er en person som blir lett sur hvis de får kritikk. Det er heller ingen andre som har sagt noe, og hvis hun plager andre så kan de gjøre det. (Ja... jeg er så feig). Dessuten så er dette et fag som er vanskelig å få god karakter hvis man bare jobber alene, og derfor vil jeg ikke at hun skal bli sur. Jeg trenger å jobbe med henne fordi vi jobber godt i lag og vi kommer frem til gode løsninger og hjelper hverandre. Ja, hun er flinkest, men jeg kan enkelte ting hun ikke kan, så vi får begge noe ut av det. Hun er en grei person, men jeg må bare finne en måte å få henne til å være stille når hun ikke skal prate. Kan jeg hyshe på henne og smile samtidig? Er det litt sånn "Jeg er ikke sur, men nå må du være stille"? Anonymkode: 99eaa...0c9
GratefulOctopus Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 Vanskelig situasjon. Kanskje du kan prøve å si det til henne på en måte som gjør at det virker som at det er hos deg problemet ligger? Hvis du skjønner? Si noe sånt som at du alltid har hatt veldig problemer med konsentrasjonen, så du har behov for at det er stille rundt deg under forelesningen, f.eks? Mens du smiler unnskyldende, kanskje. Det blir nesten som å hysje på henne mens du smiler, bare på en litt mer subtil måte. Eventuelt kan du si "Kan'ke du snurpe igjen smella litt da, du maaaser som et lokomotiv". Lykke til ihvertfall! 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #3 Skrevet 1. april 2017 Når dette skjer med meg så smiler jeg bare til personen d gjelder og ser tilbake på lærer som snakker. Anonymkode: 3c39d...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå