AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Tar Sandefjord Strømstad ferje. Fram og tilbake, altså sitter bare på båt fram og tilbake, uten bil. Tar fem båt, et framme halv åtte, tar så åtte båt tilbake. Kan jeg ta med snus da, eller er det slik at jeg må være noen timer i Sverige for å kunne kjøpe snusen på båt? Hvor mange bokser snus kan 1 person kjøpe? Anonymkode: 46072...822
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: ETar Sandefjord Strømstad ferje. Fram og tilbake, altså sitter bare på båt fram og tilbake, uten bil. Tar fem båt, et framme halv åtte, tar så åtte båt tilbake. Kan jeg ta med snus da, eller er det slik at jeg må være noen timer i Sverige for å kunne kjøpe snusen på båt? Hvor mange bokser snus kan 1 person kjøpe? Anonymkode: 46072...822 Er det det at spm høres for dumt ut, siden ingen gidder å svare? Tar så å si aldri båt + har ikke tatt dagstur , sånn tur retur før . Anonymkode: 46072...822
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #3 Skrevet 14. mars 2017 http://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/kvote/ "Ved utenlandsopphold på mindre enn ett døgn kan du én gang i løpet av 24 timer ta med deg alkohol- og tobakkskvoten hvis du kan dokumentere at du har betalt avgifter i et EØS-land. Du kan derfor ikke handle på tax-free" Anonymkode: 25432...0fa
Leo Skrevet 14. mars 2017 #4 Skrevet 14. mars 2017 http://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/kvote/ Sitat fra linken ovenfor: "Du tar ferge til Strømstad tur-retur på en dag. Du kan da handle alkohol på Systembolaget og sigaretter i en butikk i Sverige, men ikke i tax-free-butikken på båten".
boblevann Skrevet 14. mars 2017 #5 Skrevet 14. mars 2017 Du kan ikke kjøpe taxfree (på båten) nei, men du kan kjøpe i Sverige (og betale moms til Sverige. Husk kvittering!) Du kan ha med deg 250 gram - hvor mange bokser det er, varierer.
clyde Skrevet 14. mars 2017 #6 Skrevet 14. mars 2017 Det er egentlig ikke lov, men de fleste gjør det likevel. Kjøpte selv snus og alkohol på danskebåten hver uke da jeg bodde i Kristiansand. Var ingen som sa noe på det. Husk å kjøpe på veien til Sverige og ikke når båten skal hjem.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #7 Skrevet 14. mars 2017 Jeg er ofte i Sverige på harryshopping. Kjøper alltid med kvota på alkohol og tobakk. Blir rett som det er stoppet i kontroll og har aldri hørt at det ikke er lov. Anonymkode: dd01a...467
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #8 Skrevet 14. mars 2017 35 minutter siden, clyde skrev: Det er egentlig ikke lov, men de fleste gjør det likevel. Kjøpte selv snus og alkohol på danskebåten hver uke da jeg bodde i Kristiansand. Var ingen som sa noe på det. Husk å kjøpe på veien til Sverige og ikke når båten skal hjem. Men : man har jo bilett som set står tur retur på ? Og man må jo vise billett når man kjøper snus, så hvordan gjorde du det da? Går det Ann å f. Eks kjøpe billett til Sverige i Norge, Sp står det bare til Sverige på billett, og så kjøper jeg den andre billett når jeg er kommet til Sverige ? Slik at jeg bare går av og på båt liksom ? Da er det vel mulig å lure segvinnpm med det? Akt det dere sier her virker rart. Har tatt båt noen ganger. Da har jeg kjøpt et par bokser snus på båt fram til Sverige. Så kjørt til nordbyenm, vært der ti tiner så tilbake med båt. Det er ingen dom har sagt noe til meg. Pappa gjør det samme tror jeg. Anonymkode: 46072...822
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #9 Skrevet 14. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men : man har jo bilett som set står tur retur på ? Og man må jo vise billett når man kjøper snus, så hvordan gjorde du det da? Går det Ann å f. Eks kjøpe billett til Sverige i Norge, Sp står det bare til Sverige på billett, og så kjøper jeg den andre billett når jeg er kommet til Sverige ? Slik at jeg bare går av og på båt liksom ? Da er det vel mulig å lure segvinnpm med det? Akt det dere sier her virker rart. Har tatt båt noen ganger. Da har jeg kjøpt et par bokser snus på båt fram til Sverige. Så kjørt til nordbyenm, vært der ti tiner så tilbake med båt. Det er ingen dom har sagt noe til meg. Pappa gjør det samme tror jeg. Anonymkode: 46072...822 Et par timer i Sverige mener jeg. Anonymkode: 46072...822
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #10 Skrevet 14. mars 2017 1 time siden, boblevann skrev: Du kan ikke kjøpe taxfree (på båten) nei, men du kan kjøpe i Sverige (og betale moms til Sverige. Husk kvittering!) Du kan ha med deg 250 gram - hvor mange bokser det er, varierer. Jeg har ikke bil. Derfor skal jeg fram og tilbake bare, for p handle snus siden er så dyrt i Norge.. Men det var synd, da funker ikke det slik jeg trodde. Anonymkode: 46072...822
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #11 Skrevet 14. mars 2017 1 time siden, boblevann skrev: Du kan ikke kjøpe taxfree (på båten) nei, men du kan kjøpe i Sverige (og betale moms til Sverige. Husk kvittering!) Du kan ha med deg 250 gram - hvor mange bokser det er, varierer. Er det sånn at de i taxfreen ikke vil selge til deg om det står tur retur på biletet ? Anonymkode: 46072...822
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #12 Skrevet 14. mars 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke bil. Derfor skal jeg fram og tilbake bare, for p handle snus siden er så dyrt i Norge.. Men det var synd, da funker ikke det slik jeg trodde. Anonymkode: 46072...822 Sparer vel ikke akkurat så mye penger på å kjøpe snus og billett tur/retur til Sverige i stedet for å bare kjøpe snus i Norge? Anonymkode: a06ee...568
boblevann Skrevet 14. mars 2017 #13 Skrevet 14. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det sånn at de i taxfreen ikke vil selge til deg om det står tur retur på biletet ? Anonymkode: 46072...822 Ja de vil ikke det. Opplevde det på danskebåten en gang - de sa at båten var norsk og på norsk jord, og siden vi skulle til norge igjen med en gang gjalt norske regler. Er samme på flyplasser, der må de ha boardingpasset for å forsikre seg om at du faktisk skal ut av landet.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #14 Skrevet 14. mars 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sparer vel ikke akkurat så mye penger på å kjøpe snus og billett tur/retur til Sverige i stedet for å bare kjøpe snus i Norge? Anonymkode: a06ee...568 Jo. Norge; 90 kr boks, båt : 40 + 60 kr for reise med båt. Jo, sparer en god del og jeg har ikke så nye penger. Anonymkode: 46072...822
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #15 Skrevet 14. mars 2017 22 minutter siden, boblevann skrev: Ja de vil ikke det. Opplevde det på danskebåten en gang - de sa at båten var norsk og på norsk jord, og siden vi skulle til norge igjen med en gang gjalt norske regler. Er samme på flyplasser, der må de ha boardingpasset for å forsikre seg om at du faktisk skal ut av landet. Men hva om jeg kjøper biletet til Sverige bare, for så å kjøpe biletet tilbake til Norge når jeg er i Sverige ? Går det da? For da står det jo bare til Sverige på biletet. Anonymkode: 46072...822
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #16 Skrevet 15. mars 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva om jeg kjøper biletet til Sverige bare, for så å kjøpe biletet tilbake til Norge når jeg er i Sverige ? Går det da? For da står det jo bare til Sverige på biletet. Anonymkode: 46072...822 Ts : ? Anonymkode: 46072...822
SnuskeLuska Skrevet 15. mars 2017 #17 Skrevet 15. mars 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo. Norge; 90 kr boks, båt : 40 + 60 kr for reise med båt. Jo, sparer en god del og jeg har ikke så nye penger. Anonymkode: 46072...822 40+60 er 90.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå