AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Hei Er prøver på fjerde året nå. Har endelig kommet igang med utredning, men aner ikke hva jeg går til.. så her kommer noen spm som jeg håper noen kan svare meg på. Jeg har tatt blodprøver for å finne ut om jeg har EL. Fikk til svar at det var usikkert om EL hadde funnet sted. Hva kan det bety? Jeg ble gravid for 2 år siden. Tok test med to tydelige streker, dagen etter var strekene svakere og etter 5 dager endte alt i en stor blødning. Jeg har EL-slim av og til. Ikke hver mnd. De gangene jeg har hatt slim har det alltid kommet litt friskt blod 5 dager etter. Mensen kom på dagen den skulle komme. Hva betyr dette? Jeg og mannen min har regelmessig samleie og da EL skal være har vi samleie hver dag, ofte flere ganger for dag. Jeg har en syklus som kan variere fra 26-35 dager. I morgen skal jeg på sykehuse for å starte utredningen. Hva skjer da? Hva må jeg forberede meg på? Hvordan er prosessen? Beklager mange spm, men jeg aner virkelig ikke.. er 24 år, så skal jo være i min beste alder Anonymkode: 42d99...460
tekjerringa Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Ang eggløsning. Det er ikke sikkert du hadde eggløsning den måneden. Hvis du har litt ustabil syklus er det mulig du har litt ustabil eggløsning. På utredning kommer de til å stille deg noen spørsmål, ta blodprøver bla AMH (eggreserver), og de tar en innvendigultralyd for å se om de kan avdekke noe med livmor el.lignende. Mitt råd: ta det med ro. Bli med på det legen sier og tenk at det de gjør, gjør de for å hjelpe deg. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #3 Skrevet 16. mars 2017 På 14.3.2017 den 19.04, tekjerringa skrev: Ang eggløsning. Det er ikke sikkert du hadde eggløsning den måneden. Hvis du har litt ustabil syklus er det mulig du har litt ustabil eggløsning. På utredning kommer de til å stille deg noen spørsmål, ta blodprøver bla AMH (eggreserver), og de tar en innvendigultralyd for å se om de kan avdekke noe med livmor el.lignende. Mitt råd: ta det med ro. Bli med på det legen sier og tenk at det de gjør, gjør de for å hjelpe deg. Lykke til! Tusen takk for svar! Har misstanke om at eggløsningen blir stoppet hos meg av en eller annen grunn. Håper bare det er en bagatell, men etter 4 år virker problemet kjempestort. Ultralyden gikk bra, men det var en svært ubehagelig opplevelse. Er henvist til IVF. Vet ikke helt hvordan prosessen er vidre. Fikk bare vite at alt så bra ut, tok blodprøver og at det er 6 mnd ventetid før vi kommer i gang med IVF. Tung prosess Anonymkode: 42d99...460
tekjerringa Skrevet 16. mars 2017 #4 Skrevet 16. mars 2017 Hvis de var fornøyd med ultralyd undersøkelsen så betyr det at de vurderer livmor som frisk og fin. Det er i grunn det viktigste😊 Blodprøvene får du svar på ved samtalen rett før oppstart på avdelig for assistert befruktning. Det ordner seg veldig ofte, og vi krysser fingrene for at det ordner seg for deg og! Vær litt positiv frem mot innkallelse, og hold positiviteten oppe hele prosessen😊 Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #5 Skrevet 16. mars 2017 Hei☺, jeg er i nesten samme båten som deg, alt var bra på ultralyd og HSG. Jeg blitt henvistet til Tromsø og jeg fikk resept på Pergotime for fire sykluser og nå har jeg fatt time i Mai for å snakke om ivf fordi Pergotimen var ingen hjelp for oss. Jeg er også 24 år. Anonymkode: 5747a...84c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #6 Skrevet 17. mars 2017 19 timer siden, tekjerringa skrev: Hvis de var fornøyd med ultralyd undersøkelsen så betyr det at de vurderer livmor som frisk og fin. Det er i grunn det viktigste😊 Blodprøvene får du svar på ved samtalen rett før oppstart på avdelig for assistert befruktning. Det ordner seg veldig ofte, og vi krysser fingrene for at det ordner seg for deg og! Vær litt positiv frem mot innkallelse, og hold positiviteten oppe hele prosessen😊 Lykke til! Ja jeg hadde sett for meg cyster og klumper, så var en stor lettelse at alt var bra på ultralyd Oii, så lenge :o fikk bare vite at det var 6 mnd ventetid, så må nok smøre meg med tålmodighet. Håper virkelig vi får det til! Er godt å se at så mange andre har positive erfaringer med IVF. Tusen takk Anonymkode: 42d99...460
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #7 Skrevet 17. mars 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei☺, jeg er i nesten samme båten som deg, alt var bra på ultralyd og HSG. Jeg blitt henvistet til Tromsø og jeg fikk resept på Pergotime for fire sykluser og nå har jeg fatt time i Mai for å snakke om ivf fordi Pergotimen var ingen hjelp for oss. Jeg er også 24 år. Anonymkode: 5747a...84c Hei Er fælt at så mange må slite med å bli gravid er en stor påkjenning.. Fikk du resept på pergotime rett etter UL? Lurer litt på om IVF er siste utvei og om de prøver andre muligheter først? Håper alt ordner seg for dere og at dere får en liten skatt på vei innen kort tid <3 Anonymkode: 42d99...460
Mags7 Skrevet 17. mars 2017 #8 Skrevet 17. mars 2017 Ja vi fikk den rett etter UL men jeg tok bare to enkel kurer og ga opp. Nå venter jeg bare for å komme igang med ivf.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå