Nøste~ Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Da jeg var yngre og naiv så fikk jeg en telefonselger som klarte å lure meg til et abonnement på noe jeg ikke husker hva var (dette var forresten hos en leverandør som fikk kjæft så det haglet etter i media for noen år siden). Klarte å komme meg ut av marerittet til slutt heldigvis. Så fikk jeg være i fred en lang periode. Men nå har det begynt på igjen. Jeg tar aldri telefonen hvis det er et nummer jeg ikke kjenner, men søker det opp på Gule Sider etterpå. Og det er bestandig markedsundersøkelser!! Fra Bergen, samme nummeret som ringer flere ganger om dagen. Faktisk er de så frekke at de ringer seint på kvelden og til og med i helgene når folk skal ha fred .... Har de aldri fri? Verste jeg har sett er at man kan ikke reservere seg mot drittet på Brønnøysundregisteret, det gjelder tydeligvis bare telefonselgere. HVORFOR støtter en seriøs bedrift som Brønnøysundregisteret markedsunderøkelser? Hva om folk ikke er interessert i å svare på hundre spørsmål om uinteressante ting? Nå driver de telefonterror der fra Bergen og jeg er lei for jeg blir stresset hver gang den telefonen ringer og vil gjerne ha meg frabedt å måtte oppleve dette hver dag nå....Er det virkelig ingenting man kan gjøre?? Håper dere som jobber innen markedsunderøkelser tar dette godt innover dere.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Du kan jo ringe politiet. Anonymkode: 233a2...c78
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #3 Skrevet 14. mars 2017 Om det er et spesifikt nr, kan du rett og slett be mobilen din om å blokkere det. Eller du kan laste ned en app, f.eks. telefonterror-appen, som finnes for både android og ios. Anonymkode: 6f99e...bcf
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #4 Skrevet 14. mars 2017 8 minutter siden, Nøste~ skrev: Da jeg var yngre og naiv så fikk jeg en telefonselger som klarte å lure meg til et abonnement på noe jeg ikke husker hva var (dette var forresten hos en leverandør som fikk kjæft så det haglet etter i media for noen år siden). Klarte å komme meg ut av marerittet til slutt heldigvis. Så fikk jeg være i fred en lang periode. Men nå har det begynt på igjen. Jeg tar aldri telefonen hvis det er et nummer jeg ikke kjenner, men søker det opp på Gule Sider etterpå. Og det er bestandig markedsundersøkelser!! Fra Bergen, samme nummeret som ringer flere ganger om dagen. Faktisk er de så frekke at de ringer seint på kvelden og til og med i helgene når folk skal ha fred .... Har de aldri fri? Verste jeg har sett er at man kan ikke reservere seg mot drittet på Brønnøysundregisteret, det gjelder tydeligvis bare telefonselgere. HVORFOR støtter en seriøs bedrift som Brønnøysundregisteret markedsunderøkelser? Hva om folk ikke er interessert i å svare på hundre spørsmål om uinteressante ting? Nå driver de telefonterror der fra Bergen og jeg er lei for jeg blir stresset hver gang den telefonen ringer og vil gjerne ha meg frabedt å måtte oppleve dette hver dag nå....Er det virkelig ingenting man kan gjøre?? Håper dere som jobber innen markedsunderøkelser tar dette godt innover dere. Jeg ble rådet til å ha hemmelig telefonnr (da står ikke telefonnummeret oppført på Gule sider o.l.). Anonymkode: ae54c...3c0
Skrotnes Skrevet 14. mars 2017 #5 Skrevet 14. mars 2017 (endret) Selv tror jeg at de fleste som jobber med telefonsalg og/eller markedsundersøkelser gjør dette fordi det er lett å få jobben, man er kanskje arbeidsledig frem til man har den jobben, og man trenger sårt de pengene. Så ender det opp med at man gjør det, fordi noen må betale regningene de har selv. Men det finnes selvsagt unntak. Mange av de samme folkene gjør nok dette på grunn av provisjonspengene som ofte ligger som motivasjonen de har for å gjøre en "god jobb". Ofte betaler disse jobbene knapt nok til å betale husleie som grunnlønn, om så mye. Noen drives av en egoistisk lyst til å tjene mest mulig uten å tenke på hva slags plage de er for personene de ringer, og noen er selvsagt på den andre siden - hvor de ønsker at noen bare sier ja, slik at de oppnår forventningene fra arbeidsgiver, og man ikke trenger å prestere mer enn nødvendig. Jeg fikk selv en jobb som innebærte telefonsalg til andre bedrifter en gang, for et selverklært mediebyrå. Jobben innebærte å overbevise bedrifter som ikke ennå var kunder av bedriften til å bli det, og betale store summer for å få en "online presence" - noe de kunne gjort selv for en langt lavere sum. Vi snakker Google AdWords og Google Business (som er en gratis tjeneste fra Google, men denne bedriften tok penger for å sette opp din profil der) hovedsakelig. På dag 2 hadde jeg ennå ikke hadde blitt presantert med en arbeidskontrakt jeg skulle signere, og ble informert om at hvis en potiensiell kunde sier "nei" eller lignende, så skulle vi fortsette å pushe kunden til å si ja. Dette gjorde også denne dagen til min siste dag hos denne arbeidsgiveren, og jeg håper de går konkurs en dag veldig snart. For å lage en TL;DR til deg: man trenger knapt å snakke norsk for å få jobben, og folk er desperate etter en jobb. Endret 14. mars 2017 av Skrotnes 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå