AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Hei! Er avhengig av pepsi max. Kan drikke 3-4 store 1.5L flasker i løpet av en dag. Og det er sviiindyrt i lengden.... Hvis jeg ikke drikker brus, blir jeg så sulten at jeg spiser alt jeg kommer over. Med brusen har jeg normalt matinntak. Vann funker ikke, saft kan kanskje være en erstatter.... Har noen råd?? Anonymkode: 204b0...07d
boblevann Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Selvdisiplin. Kutt brusen, og spis kun til måltidene. Du er ikke sulten - det er bare kroppen som vil ha "noe". Men du må bestemme deg for det da. Hvis du er innstilt på at du mååååå ha brus går det aldri. 10
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #4 Skrevet 14. mars 2017 Du må kontakte lege, og dere bør vurdere om du skal videre til ernæringsfysiolog. Det er ikke normalt å drikke 4,5 - 6 liter pepsi max, eller noe som helst annet slags drikke, per dag. Når jeg sier dette, regner jeg med at du har et normalt aktivitetsnivå, og ikke er sydpolfarer eller manuell skogsarbeider. Det er mulig å drikke for mye, og man kan faktisk ta skade av det også. Hvordan du slutter? Cold turkey! Når man klarer å slutte å røyke på den måten, så klarer man å slutte med brus også. Hvis du synes vanlig vann blir for stusselig; kutt opp en sitron i skiver og legg sitronskiver i vannkanna. Man kan også bruke lime, grapefrukt eller agurk på samme måte. Anonymkode: 2317d...f51 5
Sulosi Skrevet 14. mars 2017 #5 Skrevet 14. mars 2017 Jeg har drukket i underkant av 2 liter Cola hver dag. Hvordan slutter jeg med det? *Jeg har prøvd meg frem med ulike typer saft helt til jeg fant en jeg likte (er kresen på saft). Drikker vann men blir så skvulpen i magen av det så saft fungerer bedre uten at jeg aner hvorfor. * Drikker brus fredag og lørdag men kjøper aldri 4 pk med brus mere, kun to flasker. * Blir suget for stort så kjøper jeg en halvliter brus som jeg drikker på kvelden (en sjelden gang) Jeg har forsøkt å kutte helt med da endte jeg med å drikke enda mere når jeg sprakk. Satser derfor på å trappe litt ned og ikke gjøre det til ett forbud hvor jeg skal ha dårlig samvittighet hver gang jeg drikker ett glass. Målet er å få bort mesteparten. Kan du klare det på 05 liter til dagen så er det ett stort fremskritt fra 4-6 liter Ellers, ta en tur innom apoteket og spør om de har noe som kan hjelpe mot sukkersug 2
Persephone Skrevet 14. mars 2017 #6 Skrevet 14. mars 2017 Jeg ville nok vært mer bekymret for væskeinntaket ditt. 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #7 Skrevet 14. mars 2017 1,5 L om dagen høres ikke så mye ut nå. Følger tråden. Jeg synes saft er bittert. Vann brekker jeg meg av, har prøvd med lime og ting oppi vannet. Sodastream funket ikke. Føler meg fanget av brusen. Anonymkode: 91d34...3c3
exictence Skrevet 14. mars 2017 #8 Skrevet 14. mars 2017 Jeg lar være å kjøpe det. Dermed har jeg det ikke i hus.
Sulosi Skrevet 14. mars 2017 #9 Skrevet 14. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 1,5 L om dagen høres ikke så mye ut nå. Følger tråden. Jeg synes saft er bittert. Vann brekker jeg meg av, har prøvd med lime og ting oppi vannet. Sodastream funket ikke. Føler meg fanget av brusen. Anonymkode: 91d34...3c3 Du må prøve ulike typer saft. Jeg liker ikke det ene eller det andre men fant en gul billigsaft som jeg kan akseptere. Solbær ol er for sterkt/bittert, sitron for surt og en del andre for søte...var gjennom mange typer men det har vert verd det
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #10 Skrevet 14. mars 2017 Pepsi Max er jo godt, så ser ikke helt problemet her Bare fortsett å kos deg meg Pepsi Max du trådstarter, og drit i alle som mener det er usunt/unormalt, de er kun misunnelige Anonymkode: 51c40...1ed
Nøste~ Skrevet 14. mars 2017 #12 Skrevet 14. mars 2017 Brekker seg av vann? Liker ikke vann? Er det 10-åringer som har inntatt tråden eller? 20
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #13 Skrevet 14. mars 2017 Har du prøvd vann med sitron- eller agurkskiver i? Eller vann med is-te/saft pulver i? Anonymkode: 26204...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #14 Skrevet 14. mars 2017 Drakk like mye før.. Vet ikke helt hvordan jeg slutta. Har vel rett og slett fått litt bedre kosthold generelt, og har derfor ikke samme behovet. Før spiste jeg mye mer søtt og mye mer usunn mat. Hamburgere og pølser og pommes frites. Nå når jeg spiser mer grønnsaker og fisk har jeg aldri søtsug lenger. Anonymkode: bee00...833 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #15 Skrevet 14. mars 2017 Akkurat nå, Nøste~ skrev: Brekker seg av vann? Liker ikke vann? Er det 10-åringer som har inntatt tråden eller? Vann er ikke noe godt, smaker oppkast om du spør meg. Aksept at ikke alle er vannelskere sånn som deg. Anonymkode: 51c40...1ed 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #16 Skrevet 14. mars 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er avhengig av pepsi max. Kan drikke 3-4 store 1.5L flasker i løpet av en dag. Og det er sviiindyrt i lengden.... Hvis jeg ikke drikker brus, blir jeg så sulten at jeg spiser alt jeg kommer over. Med brusen har jeg normalt matinntak. Vann funker ikke, saft kan kanskje være en erstatter.... Har noen råd?? Anonymkode: 204b0...07d Ikke bare for mye brus men altfor stort væskeinntak. En stor flaske er 1,5 liter. Tre er 4,5 liter. Normalt væskeinntak i løpet av et døgn bør ligge på 1,5 liter +/÷. Jeg lurer og må om du kan ha noen mangler el i kroppen og derfor drikker mye. Du bør snakke med legen din om dette og få undersøkt at du har nok av jern og vitaminer. Anonymkode: 78b0c...f7c 2
Gjest canacas Skrevet 14. mars 2017 #17 Skrevet 14. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pepsi Max er jo godt, så ser ikke helt problemet her Bare fortsett å kos deg meg Pepsi Max du trådstarter, og drit i alle som mener det er usunt/unormalt, de er kun misunnelige Anonymkode: 51c40...1ed Ikke jeg heller... Men jeg drikker mye vann også. Og før noen arresterer meg og ber meg gå til legen; dette har blitt jevnlig sjekket siden barndommen. Jeg drikker mye mer enn folk flest (vann, melk, saft, te, brus), og det er ingenting galt med meg likevel. Ikke har jeg diabetes heller.
Nøste~ Skrevet 14. mars 2017 #18 Skrevet 14. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vann er ikke noe godt, smaker oppkast om du spør meg. Aksept at ikke alle er vannelskere sånn som deg. Anonymkode: 51c40...1ed Vann er helt normale, alle vesner drikker vann. Men noen mennesker har bare fått det for seg at de ikke liker vann. Jeg har alltid tenkt mitt om folk som sier de ikke liker vann. 13
Persephone Skrevet 14. mars 2017 #19 Skrevet 14. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vann er ikke noe godt, smaker oppkast om du spør meg. Aksept at ikke alle er vannelskere sånn som deg. Anonymkode: 51c40...1ed Vann er ikke noe du trenger å like. Vann er livsnødvendig. Sånn er det bare. 11
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #20 Skrevet 14. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vann er ikke noe godt, smaker oppkast om du spør meg. Aksept at ikke alle er vannelskere sånn som deg. Anonymkode: 51c40...1ed Det er derfor jeg anbefaler ulike smakstilsetninger... Vann er ikke det samme som brokkoli, man må faktisk ha vann. Du trenger nødvendigvis ikke å drikke 2 liter vann daglig, men det er lurt å forsøke å tilvende deg "vannsmaken". Anonymkode: 26204...3e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå