AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Jeg var uheldig å trykka litt for hardt på gassen i en 70 sone. Jeg kjørte i 76-77km/t forbi fotoboksen. Pleier egentlig å kjøre heller sakte, men det er ikke alltid så lett å holde farta hele tiden.. Nå er jeg redd for bot. Hvor mye over fartgrensa kan man kjøre før en blir tatt bilde av? Anonymkode: 1d2d2...ed1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Veldig mange speedometer viser 5-10 % over faktisk fart. Det vil si at om ditt speedometer viste 77 så var fort reel fart 70-74. I tillegg ligger det nok inne en feilmargin i boksen, men hvor mange prosent denne er på tror jeg nok ikke er veldig offentlig kjent. Du er nok fort i grenseland her. Om reel fart var 77km/t tror jeg nok du fort kan få bot. Om speedometeret viste dette vil du i mange tilfeller være akkurat på rett side. De fleste fotobokser tror jeg du ser at blinker når du kjører forbi dersom du er tatt. La du ikke merke til noe blink? Anonymkode: 7c9d0...d29
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #3 Skrevet 14. mars 2017 Du skal se boksen blinke når den slår til. Men de er altså ulikt innstilt på innslag for knips, så det ikke skal være mulig å beregne det ut fra fartssonen. Anonymkode: 22622...356
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #4 Skrevet 14. mars 2017 Min første og eneste fartsbot har jeg fått i en fotoboks når jeg kjørte sånn som du, ts. Satt i mine egne tanker og glemte å bremse ned i en 70sone, doh (det sto 80 på speedometeret, men jeg vet at den viser litt høyere så jeg kjørte nok mellom 75-80). Men men, du får trøste deg med at det er jo ikke den verste bota man får, dersom du skulle være uheldig. Anonymkode: 546b7...994
Nøste~ Skrevet 14. mars 2017 #5 Skrevet 14. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal se boksen blinke når den slår til. Men de er altså ulikt innstilt på innslag for knips, så det ikke skal være mulig å beregne det ut fra fartssonen. Anonymkode: 22622...356 Jeg har sett fotoboksen blinke flere ganger, aldri fått bot i posten.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #6 Skrevet 14. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig mange speedometer viser 5-10 % over faktisk fart. Det vil si at om ditt speedometer viste 77 så var fort reel fart 70-74. I tillegg ligger det nok inne en feilmargin i boksen, men hvor mange prosent denne er på tror jeg nok ikke er veldig offentlig kjent. Du er nok fort i grenseland her. Om reel fart var 77km/t tror jeg nok du fort kan få bot. Om speedometeret viste dette vil du i mange tilfeller være akkurat på rett side. De fleste fotobokser tror jeg du ser at blinker når du kjører forbi dersom du er tatt. La du ikke merke til noe blink? Anonymkode: 7c9d0...d29 Så ikke noe blinking i boksen nei. Men de nye, moderne fotoboksene blinker visstnok mye mindre synlig har jeg lest. Anonymkode: 1d2d2...ed1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #7 Skrevet 14. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal se boksen blinke når den slår til. Men de er altså ulikt innstilt på innslag for knips, så det ikke skal være mulig å beregne det ut fra fartssonen. Anonymkode: 22622...356 Det der er vel fra gammelt av. Nå er de gjerne digitale og blinker ikke alltid Anonymkode: 5487c...f1c
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #8 Skrevet 19. mars 2017 Jeg tror ikke du har så mye å frykte da, TS. Med 77 på speedometeret er nok reell fart noen km lavere. Så si du reelt kjørte i 74. Fotoboksen trekker også fra 3 km/t i sikkerhetsmargin. Worst case scenario får du en bot på 750 kr og 0 prikker. Slikt skjer i blant. :-) Anonymkode: 78bf2...8dd
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #9 Skrevet 19. mars 2017 De nyere boksene har et bittelite rødt lys montert der hvor blitslampen var før. Den blinker rødt om kameraet tar bilde av deg. Du kan se hvordan det ser ut når du kjører forbi strekningsmålingsfotobokser, for den første fotoboksen på strekningen tar alltid bilde av deg. Anonymkode: e4108...f59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå