Gå til innhold

Hjelp, problemer med tidligere leilighet! HASTER

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leide en leilighet via jobb. De leide av en mann igjen. Jeg flyttet ut 13 januar, og trodde jeg hadde gjort en god nok jobb med utvasking. I dag, 2 mnd, senere får jeg mail om at de ikke er fornøyd og jeg må betale 2000 kroner! Dette syns jeg er merkelig. Hadde skjønt om de ikke hadde vært fornøyd når jeg først flyttet ut. Deres grunn er "vi snakket huseieren, og han sa det så greit ut, men de syns ikke det nå 2 mnd senere! Hva burde jeg gjøre? betale og bli ferdig med det eller nekte?? 

Takk for alle svar!

Anonymkode: f1dbb...c4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nekt. De bare prøver seg.

Anonymkode: 5f44b...79d

• Liker 5
Skrevet

Du kan jo spørre dem om hvorfor noe så enkelt som å sjekke utvasking, har tatt to måneder å kommer frem til? Dette hørtes merkelig ut. Jeg ville kranglet litt! Ikke gi deg med det første. Spør etter detaljer, nøyaktig hva som ikke skulle være bra nok osv. Men igjen, påpek at det tar  ikke to måneder å finne ut om en leilighet er vasket bra nok.

Har det i tillegg bodd andre der i denne to-måneders perioden, eller...?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Du kan jo spørre dem om hvorfor noe så enkelt som å sjekke utvasking, har tatt to måneder å kommer frem til? Dette hørtes merkelig ut. Jeg ville kranglet litt! Ikke gi deg med det første. Spør etter detaljer, nøyaktig hva som ikke skulle være bra nok osv. Men igjen, påpek at det tar  ikke to måneder å finne ut om en leilighet er vasket bra nok.

Har det i tillegg bodd andre der i denne to-måneders perioden, eller...?

De påstår at det ikke har vært noen andre der. De mener at ovnen ikker skuret bra nok, og teppene ikke ristet godt nok heller. Syns det er lenge å sjekke en leilighet for utvasking..Føler jeg blir så sint! og 2000 er mye for disse to tingene som da tydeligvis ikke var bra nok.

TS 

Anonymkode: 699fd...bda

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leide en leilighet via jobb. De leide av en mann igjen. Jeg flyttet ut 13 januar, og trodde jeg hadde gjort en god nok jobb med utvasking. I dag, 2 mnd, senere får jeg mail om at de ikke er fornøyd og jeg må betale 2000 kroner! Dette syns jeg er merkelig. Hadde skjønt om de ikke hadde vært fornøyd når jeg først flyttet ut. Deres grunn er "vi snakket huseieren, og han sa det så greit ut, men de syns ikke det nå 2 mnd senere! Hva burde jeg gjøre? betale og bli ferdig med det eller nekte?? 

Takk for alle svar!

Anonymkode: 699fd...bda

Utsagnet fra utleier er så dumt at det er vanskelig å gi et godt svar på.. Et hus som står tomt i to måneder ville jo ha i seg selv ha generert litt støv.

Ville ha svart saklig og kort, noe ala: Jeg fikk aksept for at vaskingen var bra nok rett etter at jeg flyttet ut. Med det anser jeg saken for avsluttet og kravet på 2000,- for ugyldig.

• Liker 5
Skrevet

Har du fått igjen depositum? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nektet blankt. De skulle sjekket det da du flyttet ut/han flyttet inn. 2 mnd etter du har flyttet ut kan det være han selv som har skitnet ut leiligheten. 

Anonymkode: d3fe9...973

• Liker 3
Skrevet

Nekt! De kan ikke komme med dette i etterkant. Hadde samme problem selv en gang. Da kom utleier 1 uke senere og klaget, men siden det hadde flyttet nye folk inn hadde han ingenting han skulle sagt.. Så han truet, vi nektet og han tapte ☺

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I følge husleieloven :  § 2-8.Reklamasjon

Leieren taper sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom det ikke er gitt melding til utleieren om at mangelen påberopes, innen rimelig tid etter at leieren burde oppdaget den. Dette gjelder likevel ikke dersom utleieren har opptrådt grovt uaktsomt eller i strid med redelighet og god tro.

2 mnd er IKKE innen rimelig tid når det gjelder utvask. På leieboernes forening foreslår de 2 uker som "rimelig tid". Altså veldig mye mindre enn 2 mnd. Blånekt, mao. 

Anonymkode: d3fe9...973

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Om det allrede er leid ut igjen så har huseier godkjent vasken din.

Anonymkode: 28a75...ee6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er altfor sent. 

Skal utleieren komme med innsigelser må han gjøre det senest 2-3 uker overtakelse. Når det gjelder vasking vil han nok enda kortere tidsfrist. 2 uker maks. Så han er altfor sent ute.

Og selv om han hadde klaget innen to uker er det langt fra sikkert at han hadde vunnet frem med sitt krav. Klaging på vasking og medfølgende uspesifisert erstatningskrav er svært vanlig måte for utleiere å tjene noen ekstra kroner fra folk som er for redd til å gjøre annet enn å betale.

Av en eller annen grunn forventer utleiere en industriell nedvask av en leilighet før de er fornøyd. Og tror de har krav på det i tillegg. Det blir som å leie en bil, men bilfirmaet krevet at du leverer tilbake bilen med samme km-stand.

TS. For all del. Ikke betal en eneste krone. Og hold på ditt om at vaskingen var bra nok.

Anonymkode: 2f238...4bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En annen ting er også at du skal ha mulighet til å gjøre jobben på nytt. De kan ikke sende en regning uten at du har hatt anledning til å rette opp vaskejobben. 2 måneder er uansett alt for lang tid.

Anonymkode: 4d6a5...97d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...