AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Hei, jeg har alltid vært veldig tynn, men det siste året har jeg gått opp 15 kilo pga IVF. Så har ikke fått trent noe. Jeg er 1,53 og veier 53 kilo, føler egentlig at det er en perfekt vekt for meg, men jeg har fått bittelitt mage, noe som plager meg veldig siden jeg alltid hatt veldig flat mage. Så det jeg lurer på er, hittil har jeg bare trent styrke tre gang i uken, og gått turer. Men får å få vekk magen så må jeg vell også legge til noen kondisjon økter ? Anonymkode: 60c33...539
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Hva med å kjøre noen høyintensive intervaller før styrketreningen? Eller kjøre et par av styrkeøvelsene som tabata? Anonymkode: 6457d...22b
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #3 Skrevet 14. mars 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å kjøre noen høyintensive intervaller før styrketreningen? Eller kjøre et par av styrkeøvelsene som tabata? Anonymkode: 6457d...22b Kanskje ta en stepp time før stryrke økten ? Men hva er tabata ? Ts Anonymkode: 60c33...539
Skrotnes Skrevet 14. mars 2017 #4 Skrevet 14. mars 2017 Kan det være så enkelt som at inntaket har blitt større? Om du spiser mer enn du bruker vil du ende opp med å legge på deg, uansett hvor mye du trener i forhold til inntak av kalorier.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #5 Skrevet 14. mars 2017 21 minutter siden, Skrotnes skrev: Kan det være så enkelt som at inntaket har blitt større? Om du spiser mer enn du bruker vil du ende opp med å legge på deg, uansett hvor mye du trener i forhold til inntak av kalorier. Har ikke lakt på etter at jeg startet å trene, men pga IVF, men det gjorde ingenting fordi jeg trengte å legge på meg. Ts Anonymkode: 60c33...539
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #6 Skrevet 15. mars 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å kjøre noen høyintensive intervaller før styrketreningen? Eller kjøre et par av styrkeøvelsene som tabata? Anonymkode: 6457d...22b Tren styrketrening først og kondisjon etterpå. Yter ikke like mye på styrken om du har slitt deg ut på løping først. Anonymkode: eb4c3...0a8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #7 Skrevet 15. mars 2017 HIIT trening er det de fleste trenings eksperter anbefaler for å forbrenne fett. Sparer masse tid også. Anonymkode: ed65f...6a9
Teethgrinding Skrevet 15. mars 2017 #8 Skrevet 15. mars 2017 Mitt vektnedgangsprogram går som følger - bruk pulsklokke, tren på 70% av makspuls, og legg ned seriøse treningstimer. Da går du ned i fett. Alskens løfteprogrammer og annet tøys fungerer ikke. Du må ut å jogge, sykle, svømme, eller gå på ski. Lenge.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #9 Skrevet 15. mars 2017 8 minutter siden, Arcturus skrev: Mitt vektnedgangsprogram går som følger - bruk pulsklokke, tren på 70% av makspuls, og legg ned seriøse treningstimer. Da går du ned i fett. Alskens løfteprogrammer og annet tøys fungerer ikke. Du må ut å jogge, sykle, svømme, eller gå på ski. Lenge. Du vet at styrketrening øker forbrenningen ellers i døgnet også? Jeg veier 56 kg og klarer å forbrenne 400 kcal i timen med tung styrketrening. Så det du sier er jo helt feil 😊 Man får ikke formet kroppen med cardio, da må det styrketrening til. Anonymkode: 0c768...9b1
Teethgrinding Skrevet 15. mars 2017 #10 Skrevet 15. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du vet at styrketrening øker forbrenningen ellers i døgnet også? Jeg veier 56 kg og klarer å forbrenne 400 kcal i timen med tung styrketrening. Så det du sier er jo helt feil 😊 Man får ikke formet kroppen med cardio, da må det styrketrening til. Anonymkode: 0c768...9b1 Formet kroppen, ja. Gått ned i vekt? Nei. Da må det cardio til. Det er en god grunn til at det må helt spesiell diett til for at bolebassene skal ned i vekt. De er ellers rimelig feite over all muskulaturen. Det er en ting som gjelder for å gå ned i vekt, og det er mediumintensitets trening over lang tid. Sorry, men det er fakta. For øvrig forbrenner jeg 5000 kalorier på en treningstur. Du kan jo forsøke det samme med vektene dine.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #11 Skrevet 15. mars 2017 1 time siden, Arcturus skrev: Formet kroppen, ja. Gått ned i vekt? Nei. Da må det cardio til. Det er en god grunn til at det må helt spesiell diett til for at bolebassene skal ned i vekt. De er ellers rimelig feite over all muskulaturen. Det er en ting som gjelder for å gå ned i vekt, og det er mediumintensitets trening over lang tid. Sorry, men det er fakta. For øvrig forbrenner jeg 5000 kalorier på en treningstur. Du kan jo forsøke det samme med vektene dine. Trenger absolutt ikke drive med cardio over lengre tid for å gå ned, beinhard intervalltrening er like bra... Eller som de fleste sier - mye bedre. Anonymkode: ed65f...6a9
Teethgrinding Skrevet 15. mars 2017 #12 Skrevet 15. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger absolutt ikke drive med cardio over lengre tid for å gå ned, beinhard intervalltrening er like bra... Eller som de fleste sier - mye bedre. Anonymkode: ed65f...6a9 Det er faktisk ikke riktig.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #13 Skrevet 15. mars 2017 4 timer siden, Arcturus skrev: Formet kroppen, ja. Gått ned i vekt? Nei. Da må det cardio til. Det er en god grunn til at det må helt spesiell diett til for at bolebassene skal ned i vekt. De er ellers rimelig feite over all muskulaturen. Det er en ting som gjelder for å gå ned i vekt, og det er mediumintensitets trening over lang tid. Sorry, men det er fakta. For øvrig forbrenner jeg 5000 kalorier på en treningstur. Du kan jo forsøke det samme med vektene dine. Hvor mange timer trener du når du forbrenner 5000 på en tur? Og jeg tviler i grunn på at du gjør det 5 ganger i uka. Da må du spise 7000 kcal på en dag noe du i teorien ikke vil rekke når du trener i f.eks 4 timer hver økt. Anonymkode: b8507...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #14 Skrevet 15. mars 2017 32 minutter siden, Arcturus skrev: Det er faktisk ikke riktig. Jo, det er det. Intervalltrening har en mye høyere fettforbrenning. Anonymkode: b8507...f6c
Teethgrinding Skrevet 16. mars 2017 #15 Skrevet 16. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er det. Intervalltrening har en mye høyere fettforbrenning. Anonymkode: b8507...f6c Akkurat det ble nylig motbevist av en professor i idrett og en ernæringsfysiolog i VG. Så, nei. Feil.
Teethgrinding Skrevet 16. mars 2017 #16 Skrevet 16. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange timer trener du når du forbrenner 5000 på en tur? Og jeg tviler i grunn på at du gjør det 5 ganger i uka. Da må du spise 7000 kcal på en dag noe du i teorien ikke vil rekke når du trener i f.eks 4 timer hver økt. Anonymkode: b8507...f6c Ca fem treningstimer. Og ja, det går helt fint å trene 25 treningstimer i uken. (Hvis du har fri. Dette er dog ikke en diskusjon om hva som er praktisk, men hva som forbrenner fett).
Gjest GoldenLioness Skrevet 17. mars 2017 #17 Skrevet 17. mars 2017 Jeg pleide å løpe mye før jeg ble syk. Men siden sykdommen gjør at appetitten min er skral så er jeg tynnere nå enn da jeg løp flere mil i uka. Altså vil ikke treningen i seg selv gjøre magen flatere, men kaloriene du inntar samt hva type matvarer(salter, raske karbohydrater etc som binder vann og diverse matvarer som brokkoli, kål etc som kan gjøre deg oppblåst).
Gjest kattehviskeren Skrevet 18. mars 2017 #18 Skrevet 18. mars 2017 På 16.3.2017 den 12.20, Arcturus skrev: Akkurat det ble nylig motbevist av en professor i idrett og en ernæringsfysiolog i VG. Så, nei. Feil. Har du link til artikkelen? Jeg er for øvrig også litt skeptisk til den gjengse troen nå om at styrketrening er slik en genial måte å gå ned i vekt på. Hele målet med styrketrening er jo å gå opp i muskelvekt! Og selv om jeg setter pris på litt styrketrening, for å være sterk, og fordi det former kroppen litt, har jeg aldri klart å se store resultater når det kommer til å faktisk bli slankere. Og jeg er ikke så interessert i å bli større under fettet! Nå handler det vel uansett mest om kosthold, men jeg har også stor tro på lange løp i uanstrengt tempo. Det skal jeg gjøre i dag, si!
Bergtatt Skrevet 18. mars 2017 #19 Skrevet 18. mars 2017 På 15.3.2017 den 18.41, AnonymBruker skrev: Du vet at styrketrening øker forbrenningen ellers i døgnet også? Jeg veier 56 kg og klarer å forbrenne 400 kcal i timen med tung styrketrening. Så det du sier er jo helt feil 😊 Man får ikke formet kroppen med cardio, da må det styrketrening til. Anonymkode: 0c768...9b1 Flat mage? Ut og løp. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #20 Skrevet 19. mars 2017 På 18.3.2017 den 11.18, kattehviskeren skrev: Har du link til artikkelen? Jeg er for øvrig også litt skeptisk til den gjengse troen nå om at styrketrening er slik en genial måte å gå ned i vekt på. Hele målet med styrketrening er jo å gå opp i muskelvekt! Og selv om jeg setter pris på litt styrketrening, for å være sterk, og fordi det former kroppen litt, har jeg aldri klart å se store resultater når det kommer til å faktisk bli slankere. Og jeg er ikke så interessert i å bli større under fettet! Nå handler det vel uansett mest om kosthold, men jeg har også stor tro på lange løp i uanstrengt tempo. Det skal jeg gjøre i dag, si! Artikkelen diskuterer cardio vs HIIT trening og ikke direkte styrke trening...google HIIT. Ang.styrke kan du lese her https://www.bodybuilding.com/fun/fat_loss_training_wars.htm Anonymkode: ed65f...6a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå