mama3121 Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Hei, noen som har erfaring med skattebegrensning? har hørt man kan få det vis man ikke tjener så mye. jeg tjener kanskje 130 000 kroner i året. håper noen kan hjelpe meg
Million Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Har du lest dette? http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/tema-og-fradrag/skattebegrensning-ved-liten-skatteevne1/ Du må selv fremme krav eller søknad om skattebegrensning til skatteetaten, så vurderer de hvert enkelt tilfelle for seg. Prøv da vel. Det koster ikke noe. Søk i dag PS! Det står forresten at det ikke gis skattebegrensning hvis den lave inntekten bare er midlertidig, typ 2-3 år. Dvs hvis du har sjanse til å få høyere inntekt om et par år, så får du ikke skattebegrensning nå.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #3 Skrevet 15. mars 2017 Jeg søkte om dette i 2014 med bakrgunn i Skatteloven paragraf 17.1 og 17.2 den gang, ba dem gå gjennom skatten min for de siste 5 årene. 3 måneder etterpå fikk jeg brev med svar at dette var godkjent, endte opp med å ikke betale skatt for disse årene og 2 uker etterpå var pengene på konto. Året etterpå gikk det automatikk i dette, fikk skatteligningen og var 0,- skatteyter for 2014. Vet at det er noen nye regler vedrørende skattebegrensning så du burde ta en titt på skatteetaten sine sider vedrørende dette, et enkelt googlesøk på "skattebegrensning" vil kunne gi deg mer info om dette. Så sender du bare inn en anmodning om skattebrensning, viktig at du ikke sender "KLAGE" da de lurer seg unna med at du kun kan klage 1 år tilbake i tid. Anonymkode: f7f73...c60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå