Bivirkning Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Jeg har alltid vært veldig interessert i utviklingspsykologi. I psykologi generelt, men spesielt i barn. Jeg går på vgs og har gode nok karakterer til å komme inn omtrent der jeg vil. Men problemet er at jeg sitter i rullestol fordi jeg har en ryggmargsskade. Jeg kan ikke gå, men har full kontroll på alt over magen. Før jeg havnet i ulykken som gjorde meg lam, sto jeg mellom å studere bachelor i psykologi eller barnehagelærer. Har vært litt skeptisk til det siste i tilfelle det ikke skulle bli "nok" psykologi, men nå er bekymringene helt andre steder. Er det i det hele tatt mulig å bli barnehagelærer mens man sitter i rullestol? Noen som har noen tanker eller meninger om dette?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Jeg personlig tenker at barnehagelærer ikke er riktig yrke for deg nå, dessverre. Det finnes mange interessante yrker man kan ha som har basis i utviklingspsykologi. Spesialpedagog, barmepsykolog (bup), barnevern, familievernkontoret er noen stikkord. Anonymkode: b5534...a31 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #3 Skrevet 14. mars 2017 Jeg vil ikke tro barnehagelærer er noe for en som sitter i rullestol. Det vil bli fryktelig vanskelig for deg å få jobb, og OM du får det, kan det bli veldig vanskelig for deg å gjøre jobben skikkelig. Jeg ville da heller gått for psykologi, spesialpedagog, ett eller annet som ikke krever at du tar så mye fysisk tak. Anonymkode: b762a...991
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #4 Skrevet 14. mars 2017 Rullestol er ikke til hinder for utdanning, men du bør velge en retning som gir jobbmuligheter for en i rullestol. Barnehage er nok ikke rett plass for deg desverre. Anonymkode: 29734...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå