Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært veldig interessert i utviklingspsykologi. I psykologi generelt, men spesielt i barn. Jeg går på vgs og har gode nok karakterer til å komme inn omtrent der jeg vil. Men problemet er at jeg sitter i rullestol fordi jeg har en ryggmargsskade. Jeg kan ikke gå, men har full kontroll på alt over magen. Før jeg havnet i ulykken som gjorde meg lam, sto jeg mellom å studere bachelor i psykologi eller barnehagelærer. Har vært litt skeptisk til det siste i tilfelle det ikke skulle bli "nok" psykologi, men nå er bekymringene helt andre steder. Er det i det hele tatt mulig å bli barnehagelærer mens man sitter i rullestol? Noen som har noen tanker eller meninger om dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig tenker at barnehagelærer ikke er riktig yrke for deg nå, dessverre.

Det finnes mange interessante yrker man kan ha som har basis i utviklingspsykologi. Spesialpedagog, barmepsykolog (bup), barnevern, familievernkontoret er noen stikkord. 

Anonymkode: b5534...a31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke tro barnehagelærer er noe for en som sitter i rullestol. Det vil bli fryktelig vanskelig for deg å få jobb, og OM du får det, kan det bli veldig vanskelig for deg å gjøre jobben skikkelig. 

Jeg ville da heller gått for psykologi, spesialpedagog, ett eller annet som ikke krever at du tar så mye fysisk tak. 

Anonymkode: b762a...991

AnonymBruker
Skrevet

Rullestol er ikke til hinder for utdanning, men du bør velge en retning som gir jobbmuligheter for en i rullestol. Barnehage er nok ikke rett plass for deg desverre.

Anonymkode: 29734...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...