Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Flere her som går på lavkarbo? Gidder ikke negative kommentarer  ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja 😊 blir så mykje betre i heile kroppen av å ete lavkarbo 😊

Skrevet

Jeg gjorde det mens jeg gikk ned i vekt for litt over to år siden. Noe spesifikt du lurer på?

Skrevet
5 timer siden, oransj skrev:

Ja 😊 blir så mykje betre i heile kroppen av å ete lavkarbo 😊

Kan jeg spørre om du har gått ned noe?  :-)

Skrevet
2 timer siden, Pringle skrev:

Jeg gjorde det mens jeg gikk ned i vekt for litt over to år siden. Noe spesifikt du lurer på?

Har du gått tilbake til å spiselitt karbohydrater og hvordan funker det?  Er vekta stabil nå?

Skrevet
1 minutt siden, hobbykokken skrev:

Har du gått tilbake til å spiselitt karbohydrater og hvordan funker det?  Er vekta stabil nå?

Jeg spiser "normal" mengde karbohydrat nå, ca 50 prosent av energiinntaket. Det fungerer kjempefint, og vekta er så stabil som kroppsvekt får blitt - jeg har ligget mellom 55 og 58 kilo siden oktober 2014.

Skrevet

Har spist lavkarbo i noen år nå. Sliter fortsatt med vekten, men holder meg likevel til dette kostholdet siden det er bra for så mye annet

(har fått regelmessig mens, bedre hud, bedre mage, mindre smerter pga kronisk sykdom, sterkere negler, slipper å være avhengig av mat for å ha et stabilt blodsukker og dermed bedre humør og psyke generelt)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde meg på lavkarbo en gang i tiden, men følte overhodet ikke at det var noen særlig fordeler av det. Den eneste fordelen var muligens den at det var enklere å ta avstand fra søtsaker når jeg ikke tillot meg selv å spise det, derav gikk jeg også ned i vekt. Men samtidig så kan det umulig ha vært spesielt sunt med så mye kjøtt og ost, og så lite med grønnsaker. I tillegg var jeg mye slapp og fikk hodepine. 

Nå spiser jeg alt men går på intermittent fasting, og har rast ned i vekt uten å gi meg selv forbud mot noe som helst. Masse energi har jeg også, og kroppen fungerer bra. 

Anonymkode: fefaf...02f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde meg på lavkarbo en gang i tiden, men følte overhodet ikke at det var noen særlig fordeler av det. Den eneste fordelen var muligens den at det var enklere å ta avstand fra søtsaker når jeg ikke tillot meg selv å spise det, derav gikk jeg også ned i vekt. Men samtidig så kan det umulig ha vært spesielt sunt med så mye kjøtt og ost, og så lite med grønnsaker. I tillegg var jeg mye slapp og fikk hodepine. Anonymkode: fefaf...02f

Pussig at du sier det, for for meg var lavkarbo en enkel måte å få i seg mer grønnsaker på, og jeg begynte å spise mer variert enn noensinne. Jeg nektet meg ingenting, søtsaker ble liksom bare ikke så interesant lenger fordi jeg spiste bedre og hva jeg ville. Jeg fikk mer overskudd, og kjente ikke til noe hodepine.

Sitat

Nå spiser jeg alt men går på intermittent fasting, og har rast ned i vekt uten å gi meg selv forbud mot noe som helst. Masse energi har jeg også, og kroppen fungerer bra. 

Jeg driver visstnok også med intermittent fasting, det er også pussig, for jeg kunne ha sverget på at det var helt normalt å bare spise måltider, og å spise frokost, lunsj og middag med 3-4 timers mellomrom :dry:

• Liker 2
Skrevet (endret)
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde meg på lavkarbo en gang i tiden, men følte overhodet ikke at det var noen særlig fordeler av det. Den eneste fordelen var muligens den at det var enklere å ta avstand fra søtsaker når jeg ikke tillot meg selv å spise det, derav gikk jeg også ned i vekt. Men samtidig så kan det umulig ha vært spesielt sunt med så mye kjøtt og ost, og så lite med grønnsaker. I tillegg var jeg mye slapp og fikk hodepine. 

Da har du kanskje ikke satt deg skikkelig inn i hva lavkarbo er? 

Jeg spiser ikke mer kjøtt enn når jeg spiser høykarbo. Spiser svært lite ost, men jeg bruker kremost hver helg når jeg lager en lavkarbo pizzabunn. Da bruker jeg 2 ss. Ellers blir det jo litt revet ost om jeg spiser taco, men igjen, ost er absolutt ikke en stor del av mitt kosthold. Jeg spiser også en hel del grønnsaker som brokkoli, blomkål, spinat, squash, asparges, reddik, agurk, salat, kål, paprika, tomat, purre, vårløk, sukkererter, løk, chili etc

Det er vanlig å bli litt slapp og få hodepine de første par ukene når kroppen skal venne seg til å ikke få så mye sukker og raske karbohydrater, men om man spiser sunt og variert så skal dette gå over ganske raskt

Endret av Wenda
  • Liker 5
Skrevet
4 timer siden, hobbykokken skrev:

Kan jeg spørre om du har gått ned noe?  :-)

Har gått ned 12 kg sidan starten av januar. Eg et moderat lavkarbo, og tel verken kh eller kcal. Eg er opptatt av at kosthaldet skal vere enkelt og at eg ikkje skal vere for streng med meg sjølv. Det vil seie at det ikkje er krise om eg ein dag et litt frukt, eller tek ein kaffimocca på kafé. Eg vil ha eit kosthald som det går an å ta med seg overalt, og som det går an å halde seg til over lenger tid utan å sprekke totalt. Har gått på lavkarbo i fleire lengre periodar opp igjennom livet, men har no gått over til lavkarbo "ein gong for alle". Kroppen min fungerer betre med lavkarbo. Eg ser ikkje høggravid ut etter kvart måltid lenger, er ikkje trøtt heile tida, orkar meir, og har heller ikkje søtsug. For meg er lavkarbo ein livsstil, og ikkje ein slankekur. Kjem aldri til å gå over til høgkarbo, men kan tillate meg litt meir kh per dag i form av fleire typar grønsaker og frukt når eg har kome til den vekta eg vil ligge på. Det at eg etterkvart kjem inn i buksene frå i forfjor er berre eit pluss 😊

Skrevet

Ryddet for forherligelse av lovbrudd.

Raven Emerald, mod.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men samtidig så kan det umulig ha vært spesielt sunt med så mye kjøtt og ost, og så lite med grønnsaker. . 

Anonymkode: fefaf...02f

Jeg spiser lavkarbo , men tydeligvis ikke samme lavkarbo som deg! Jeg spiser nemlig veldig mye grønnsaker! Hoveddelen av middagen min er grønnsaker ! Føler meg veldig bra med inntak av masse grønnsaker, rent kjøtt og ren fisk. Men "min"lavkarbo " er også forsiktig med kaloriinntak, så jeg propper ikke i meg fett. Spiser svært lite melkeprodukter,  men er raus med egg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...