Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det tryggest å gå ut om kvelden, så du ikke blir hetset som snylter?

Anonymkode: 7cb3b...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke hetset sålenge du ikke er i super form, løper du bortover gata å sier etterpå du er ufør, da fortjener man å høre noe. Men ellers er det bare å gå ut når man vil

• Liker 2
Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, hvis folk vet at du er ufør (lite sted, naboer osv.) vet de vel også hvorfor du er ufør. Jeg synes synd på uføre som IKKE er ute og mosjonerer og får seg sol og frisk luft på dagtid dersom de er i stand til det.

Folk som ikke kjenner deg (større by, ukjente) aner jo ikke at du er ufør og tror bare at du er en beinhard miljøforkjemper som GÅR til viktige møter hvis de ser deg gående ute om dagen.

Endret av Hurepoix
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja! En gudsgave til de uføre at noen matbutikker er åpne til 23, ellers hadde jeg sultet i hjel. Det er tryggest å sove på dagen for uføre. Så slipper man alt "støyet" og kan ikke beskyldes for å plage noen med uførheten sin. 

Anonymkode: 882fc...fb4

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja! En gudsgave til de uføre at noen matbutikker er åpne til 23, ellers hadde jeg sultet i hjel. Det er tryggest å sove på dagen for uføre. Så slipper man alt "støyet" og kan ikke beskyldes for å plage noen med uførheten sin. 

Anonymkode: 882fc...fb4

Ingen av oss som er kritiske til den høye andelen uføre i samfunnet får noen som helst glede av at du plager deg slik og nekter deg selv dagslys, noe som er livsviktig i et vintermørkt land som Norge. Gå ut i sola og be den helbrede deg!

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Hurepoix skrev:

Ingen av oss som er kritiske til den høye andelen uføre i samfunnet får noen som helst glede av at du plager deg slik og nekter deg selv dagslys, noe som er livsviktig i et vintermørkt land som Norge. Gå ut i sola og be den helbrede deg!

Ikke morsomt når du risikerer å bli spytta på.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de spytter, så spytt tilbake.

Anonymkode: 10b7f...598

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket lite drittsted er dette? Men har virkelig så små Fjottvik-plasser butikker som har åpent til 23?

Skrevet

Gå tur. 
Det kan hjelpe helsen med turer, så tror ingen vil ha noe negativt på det. :)

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de spytter, så spytt tilbake.

Anonymkode: 10b7f...598

Lol, kan smitte dem med uførhet! :laugh:

Skrevet
1 minutt siden, Drakan skrev:

Gå tur. 
Det kan hjelpe helsen med turer, så tror ingen vil ha noe negativt på det. :)

Ja, det burde vært et krav fra NAV / lege / ansvarlige myndigheter!

Og på samme måte: Tenk så fantastisk for de som er uføre og lenka til huset / rullestolen / rullator osv. om noen, gjerne andre uføre med litt overskudd og god tid, hadde mulighet til å ta dem med på en liten rusletur / trilletur hver dag. Det er slik solidaritet det blir gode samfunn av.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Hurepoix skrev:

Ja, det burde vært et krav fra NAV / lege / ansvarlige myndigheter!

Og på samme måte: Tenk så fantastisk for de som er uføre og lenka til huset / rullestolen / rullator osv. om noen, gjerne andre uføre med litt overskudd og god tid, hadde mulighet til å ta dem med på en liten rusletur / trilletur hver dag. Det er slik solidaritet det blir gode samfunn av.

Et krav kan være litt mye for de som sliter ekstremt. Når man har angst og ikke engang klarer å gjøre noe... 
Jeg opplever det selv. Jeg er på aap, har jobb og prøver å gjøre mye, men likevel blir angsten for mye av og til. Jeg kan se for meg at mange uføre har det langt være. :( 
Man kan prøve å gå tur hver dag, men å sette ekstra press er ikke nødvendigvis beste veien å gå. Å være ufør er ikke noe man kan gjøre noe med oftest.Om de med rullestol eller rullator, kanskje eventuelt sengeliggende kan få hjelp med turer hadde det vært fint. :) 
Tenker kanskje siste det med å hjelpe de som ønsker var fokuset ditt. :) 

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Drakan skrev:

Et krav kan være litt mye for de som sliter ekstremt. Når man har angst og ikke engang klarer å gjøre noe... 
Jeg opplever det selv. Jeg er på aap, har jobb og prøver å gjøre mye, men likevel blir angsten for mye av og til. Jeg kan se for meg at mange uføre har det langt være. :( 
Man kan prøve å gå tur hver dag, men å sette ekstra press er ikke nødvendigvis beste veien å gå. Å være ufør er ikke noe man kan gjøre noe med oftest.Om de med rullestol eller rullator, kanskje eventuelt sengeliggende kan få hjelp med turer hadde det vært fint. :) 
Tenker kanskje siste det med å hjelpe de som ønsker var fokuset ditt. :) 

Forstår absolutt hva du mener. Også vi ikke-uføre kan bli psykisk nedkjørt av krav, så om man i tillegg sliter mye med angst osv. ser jeg absolutt problematikken. Men dette går det an å organisere på en best mulig og fleksibel måte om en (ansvarlige myndigheter) virkelig vil, med individuelt tilpassa avtaler osv. Jeg tror en del av angsten vil bli kurert om en helt naturlig får flytta fokuset over fra seg selv og sin egen angst til hva dette vil bety for det andre mennesket.

Endret av Hurepoix
AnonymBruker
Skrevet

Nei uføre skal bare sitte inn og stirre i veggen.

Anonymkode: 531d2...c27

Skrevet

Jeg starter mange ganger på jobb 16.. tror folk virkelig at andre er ufør fordi man går tur på dagen?? Det hadde jeg aldri tenkt om jeg hadde sett at noen er ute og går tur før 16. 

Folk tenker for mye på hva andre driver med altså.

• Liker 1
Skrevet

Synes det sier mer om den som event. Kritiserer det, en den uføre som går ut. Kunne aldri falt meg inn å stilt spørsmålstegn til hvorfor den uføre jogger, går på cafe eller ++. Kan være mange ulike grunner til å bli ufør. Og trodde virkelig at folk var mer opplyst for tiden.. Er en ganske vanskelig og krevende kamp og bli ufør.

• Liker 1
Skrevet

Nei, hvis man er ufør bør man være sengeliggende hele døgnet. Hvis man ikke er det, og helst også får intravenøst, kunne man ha jobbet. I hvert fall litt!  

:ironi:

Selvfølgelig må uføre gå så mye tur de bare orker på dagtid. Det er svært få tilstander som forverres av mosjon og frisk luft og hva andre mener burde ikke ha noen betydning. Personlig tror jeg det er svært, svært få uføre som har blitt det uten en veldig god grunn og hvis skattepengene mine (Nå utgjør skatteinngangen fra personlige skatteytere uansett en forsvinnende liten andel i denne sammenhengen ;)) kan bidra til at noen kan leve et greit liv til tross for sykdom så er det helt supert!

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken utarmet tarm er det du bor i? Eller er det egne fordommer du forfekter her?

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei dessverre uføre kan kun være ute mellom kl 16.00 og 22.00....De andre tidene er det portforbud...

Skrevet

Nok en trolletråd om uføre.... at dere gidder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...