Gå til innhold

Drikke - pinnekjøtt?

Gjest Seleena

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Øl og akevitt er jo det mest vanlige og det aller beste, men vi pleier i tillegg å ha rødvin for de som ønsker det ved siden av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vinkjeller , så det varierer fra år til år. Spør på polet du - men det er nok lurt å si at det ikke skal være hoveddrikken (for det skal det vel ikke?), men smake godt ved siden av.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ein gjeng på 10 stk og 5 av oss drikk verken øl eller akevitt, så det får bli brus på oss :-) Skal spørre på polet.....

Har du tips til muss. vin og/eller billig champagne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en artikkel i en avis i går om vinvalg til de ulike sortene julemat....Det var enter dagbladet, vg eller aftenposten på nett.... Du kan jo gå inn og sjekke. De kom med konkrete vinvalg til nokså normale priser (tror den de anbefalte til pinnekjøtt kostet ca 129 kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Øl til pinnekjøtt!

Ellers ville jeg valgt Farris til de som ikke vil ha øl.

Dersom du vil har rødvin til pinnekjøtt kan du prøve "Arrow" eller "J.P. Chenet cabernet sauvignon og syrah". Disse er ikke for snerpete, dvs. de har lite garvestoffer, noe som er en fordel til salt kjøtt. Men jeg anbefaler likevel ikke rødvin til pinnekjøtt :)

Og dersom dere skal ha røkt pinnekjøtt, så hold rødvin langt unna! Det vil nærmest skje en kjemisk reaksjon i munnen som oppleves som veldig tørr og snerpete. Og det virker som om fettet i kjøttet deler seg i munnen.

Ville heller til nød gått for en frisk hvitvin med noe sødme ala Køningsmosel, eller en frisk Alsace basert på riesling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl til pinnekjøtt!

Ellers ville jeg valgt Farris til de som ikke vil ha øl.

Det er ikke alle som liker Farris (jeg synes det er grusomt), og man vil jo gjerne ha noe litt bedre enn vann å drikke på en såpass spesiell dag. Så jeg synes brus er en god idé til de som ikke drikker alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske ustilig å servere brus sammen med pinnekjøtt' date=' da. Til voksne vel og merke. Men hver sin smak.[/quote']

Tja, svigers har drukket brus til pinnekjøttet sitt i alle år. Har aldri sett på det som ustilig, det er vel ingen regel om hva man skal eller ikke skal drikke til pinnekjøtt. Selv synes jeg øl ikke passer til noe som helst, men som du sier: hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ganske ustilig å servere brus sammen med pinnekjøtt, da. Til voksne vel og merke. Men hver sin smak.

Jeg liker hverken øl, vin eller akevitt, så mener du at jeg skal sitte å tvinge i meg noe av dette for å ikke virke "ustilig"?

Drikker julebrus til pinnekjøtt jeg, og synes det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for råd. Den vin-tråden hjalp meg mykje!

jordbær: Det er eg heilt enig i. Julebrus er best :) Så får begynne å drikke etterpå eg då.

Kjøper øl og brus Vin til dei som vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...