Gå til innhold

Finne partner når du er ufør, håpløst for en mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn vær glad du som er kvinne. Som kvinne er det lettere å finne partner når man er ufør. Kvinner vil ikke treffe uføre menn stort sett...det har noe med at kvinner ubevist ser etter den sterkeste og en forsørger? Det virker som om kvinner er ganske dømmende og trangsynte. Det var nok enklere i de gamle-dager når alle menn jobbet og kvinnen ordnet huset. Da bare var det sånn. Samfunnet har blitt så kaldt, syntes jeg. Er en ufør mann i dag har man tapt sin manndomskraft og å ty til "postordrebrud". Ellers må man leve i ensomhet i sin armods kved. Skyldes dette at de lesbiske og feministene har for mye makt?

Anonymkode: 2e18c...ab3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har lesber og feminister med det å gjøre? Verden går heldigvis fremover, det var apsolutt ikke bedre før.

Finnes noen til alle, du har bare ikke møtt ho rette enda. 

• Liker 17
Skrevet

Hva har din jobbsituasjon med dating å gjøre? Om du er ufør spiller da ingen rolle om du er hverken mann eller kvinne. Det er jo ikke pengene dine man blir kjærester for? Vet om flere kompiser  med dødsdeilige damer og som ikke har jobbet de siste 3 årene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er det samme for uføre kvinner, de er no-go som kjæreste og de burde også være forpliktet til å abortere sine barn hvis de blir gravide fordi de automatisk er uskikket som mor også pga sin uførhet, hvis man skal tro på folks idioti og stigmatiseringer. 

Poenget er vel bare å unngå folk med sånne type holdninger. Det er drittfolk uansett. 

Hvis du treffer en normal dame, som er glad i deg. Kommer det ikke til å bety noe som helst at du er ufør. 

Anonymkode: 942e7...e57

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, brownbrown skrev:

Hva har din jobbsituasjon med dating å gjøre? Om du er ufør spiller da ingen rolle om du er hverken mann eller kvinne. Det er jo ikke pengene dine man blir kjærester for? Vet om flere kompiser  med dødsdeilige damer og som ikke har jobbet de siste 3 årene. 

Tenker de jobbet når de ble sammen.

Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var nok enklere i de gamle-dager når alle menn jobbet og kvinnen ordnet huset. Da bare var det sånn.

Ja, alt var mye bedre før da menn jobba som bønder, fiskere, sjømenn, tømmerhuggere osv. (og noen få sveklinger satt på kontor) og ingen var ufør! Man jobba til man stupte, unntaket var bare de med medfødte, store fysiske og psykiske funksjonshemminger og de som var blitt skada i de harde fysiske jobbene, de såkalte vanføre og invalide, men jamenn jobba ikke mange av dem også med forskjellig håndverksarbeid (tresløyd osv.). Vanføre menn ville heller gjøre såkalt kvinnfolkarbeid (sying, strikking, barnepass, matlaging, klesvask osv.) enn å motta noe så nedverdigende som uføretrygd!

Endret av Hurepoix
  • Liker 13
Skrevet (endret)
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skyldes dette at de lesbiske og feministene har for mye makt?

Nei, det skyldes at de uføre (NAV-lobbyen) har for mye makt! Folk respekterer ikke uføre fordi det er altfor mange eksempler på folk som fint kunne jobba som mottar uføretrygd. Får man uføretrygd burde man sett på det som en form for borgerlønn og tatt på seg samfunnsnyttige oppdrag som å plukke søppel, hjelpe til på SFO og eldresenter, frivillig arbeid, flyktningeguider osv.

Endret av Hurepoix
  • Liker 10
Skrevet
21 minutter siden, brownbrown skrev:

Vet om flere kompiser  med dødsdeilige damer og som ikke har jobbet de siste 3 årene. 

Dødsdeilige damer med lite under topplokket? Uføretrygda de også, kanskje? Krake søker make. Håper disse dødsdeilige damene er kvinnelige sjefer eller entreprenører med millionlønn som kan fø på disse slacker-gutta sine, for det vil neimen ikke jeg!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Hurepoix skrev:

Nei, det skyldes at de uføre (NAV-lobbyen) har for mye makt! Folk respekterer ikke uføre fordi det er altfor mange eksempler på folk som fint kunne jobba som mottar uføretrygd. Får man uføretrygd burde man sett på det som en form for borgerlønn og tatt på seg samfunnsnyttige oppdrag som å plukke søppel, hjelpe til på SFO og eldresenter, frivillig arbeid, flyktningeguider osv.

Mange uføre er for syke,eller psyke til det.

hadde det ikke vært enklere, og billigere, å skyte oss?

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange uføre er for syke,eller psyke til det.

hadde det ikke vært enklere, og billigere, å skyte oss?

Nei, tenk på samfunnets utgifter til psykiatrisk behandling og sykemeldinger for pårørende om vi skulle skyte dere!

Morbid spøk til side: Det er ikke mange uføre som er for syke og psyke til å gjøre sin lille innsats for fellesskapet. Og de ville nok blitt friskere (både fysisk og psykisk av det). Hver og en etter evne. Desverre har jo ikke NAV og helsevesenet et slikt helhetlig  terapeutisk fokus, men prakker bare på folk uføretrygd på samme måte som de doper ned og medisinerer folk.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hurepoix skrev:

Nei, tenk på samfunnets utgifter til psykiatrisk behandling og sykemeldinger for pårørende om vi skulle skyte dere!

Morbid spøk til side: Det er ikke mange uføre som er for syke og psyke til å gjøre sin lille innsats for fellesskapet. Og de ville nok blitt friskere (både fysisk og psykisk av det). Hver og en etter evne. Desverre har jo ikke NAV og helsevesenet et slikt helhetlig  terapeutisk fokus, men prakker bare på folk uføretrygd på samme måte som de doper ned og medisinerer folk.

Jeg ville foretrukket et nakkeskudd for å slippe all hetsing.

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du treffer en normal dame, som er glad i deg. Kommer det ikke til å bety noe som helst at du er ufør. 

Urealistisk vås!

Treffer han ei dame som BLIR glad i ham kommer hun til å beundre ham hvis livet hans er en daglig kamp som han står i og kjemper så godt han kan, og hun kommer til å bli fortvila og sint dersom han ikke utnytter sitt potensiale fullt ut, det vil si ikke utnytter restarbeidsevne til å gjøre noe for seg selv eller fellesskapet.

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samfunnet har blitt så kaldt, syntes jeg.

Er ikke uenig i at flere faller utenfor det tettere og solidariske fellesskapet (på godt og vondt) vi hadde før, men ærlig talt: Et kaldt samfunn hadde jo ikke gitt deg uføretrygd, men beskjed om å forsørge deg selv / sendt deg som soldat / kanonføde til en krigssone. (Slik som en gjør i USA.)

I Norge på 1800-tallet hadde du vel blitt satt på tvangsarbeidsanstalt og restarbeidskraften din leid ut til høystbydende.

Endret av Hurepoix
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hei ufør mann.:hjerte:

Klart mange er preget av fordommer, men det er jo uansett ikke ekte.Våg og tro på kjærligheten, den finnes der ute, ikke gjør deg selv til et offer.:klem:

Anonymkode: 431ee...622

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Hurepoix skrev:

Urealistisk vås!

Treffer han ei dame som BLIR glad i ham kommer hun til å beundre ham hvis livet hans er en daglig kamp som han står i og kjemper så godt han kan, og hun kommer til å bli fortvila og sint dersom han ikke utnytter sitt potensiale fullt ut, det vil si ikke utnytter restarbeidsevne til å gjøre noe for seg selv eller fellesskapet.

Vås. Damer er enkle. De er mer opptatt av at menn er der for dem personlig, enn å bli imponert over deres samfunnsmessige verdi. Hvorfor tror du damer syter over karriæremenn liksom? De er ikke tilstede. 

• Liker 1
Skrevet

Hm, hva hadde jeg gjort om jeg var ufør og fikk inntekt uten å måtte gå på jobb hver dag og ville tiltrekke meg ei bra dame:. Noen eksempler (noen tilpassa ulike typer fysisk uførhet, andre mer psykisk uførhet):

- Trent og blitt så veltrent som jeg kunne.

- Flytta til et kult sted i Nord-Norge og bodd billig der andre bare kan reise på ferie.

- Lært meg byggfag og bygd mitt eget, kule hus eller hytte.

- Lært meg alle språka jeg har lyst til å lære, blitt en autoritet og drevet med oversetting fra disse språka til norsk.

- Lært meg sørsamisk og engasjert meg i kampen for å bevare språket! Blitt en sørsamisk Che Guevara!

- Sykla Europa på tvers, Norge på langs og rodd hele Nordvegen.

- Blitt småbruker og høsta alt jeg kunne av naturen, eventuelt solgt eller gitt bort overskuddet.

- Lært meg å spille et instrument.

- Blitt politisk aktiv i miljøbevegelsen og hudfletta alle som forurensa.

- Fulgt med på absolutt alt som skrives av litteratur eller mer spesifikt poesi på norsk i dag og blitt en respektert kjenner og frykta kritiker.

- Skrevet en roman.

- Lært meg koding og utvikla dataprogram for nyskapende læring.

- Danna et innvandringskritisk parti og blitt den norske Marine Le Pen.

- Blitt Lars Monsen i nærområdet og bare gått tur, sovet i telt, fiska og kost meg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hurepoix skrev:

Hm, hva hadde jeg gjort om jeg var ufør og fikk inntekt uten å måtte gå på jobb hver dag og ville tiltrekke meg ei bra dame:. Noen eksempler (noen tilpassa ulike typer fysisk uførhet, andre mer psykisk uførhet):

- Trent og blitt så veltrent som jeg kunne.

- Flytta til et kult sted i Nord-Norge og bodd billig der andre bare kan reise på ferie.

- Lært meg byggfag og bygd mitt eget, kule hus eller hytte.

- Lært meg alle språka jeg har lyst til å lære, blitt en autoritet og drevet med oversetting fra disse språka til norsk.

- Lært meg sørsamisk og engasjert meg i kampen for å bevare språket! Blitt en sørsamisk Che Guevara!

- Sykla Europa på tvers, Norge på langs og rodd hele Nordvegen.

- Blitt småbruker og høsta alt jeg kunne av naturen, eventuelt solgt eller gitt bort overskuddet.

- Lært meg å spille et instrument.

- Blitt politisk aktiv i miljøbevegelsen og hudfletta alle som forurensa.

- Fulgt med på absolutt alt som skrives av litteratur eller mer spesifikt poesi på norsk i dag og blitt en respektert kjenner og frykta kritiker.

- Skrevet en roman.

- Lært meg koding og utvikla dataprogram for nyskapende læring.

- Danna et innvandringskritisk parti og blitt den norske Marine Le Pen.

- Blitt Lars Monsen i nærområdet og bare gått tur, sovet i telt, fiska og kost meg.

Hadde du orket dette kvalifiserer du ikke til ufør.

• Liker 15
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vås. Damer er enkle. De er mer opptatt av at menn er der for dem personlig, enn å bli imponert over deres samfunnsmessige verdi. Hvorfor tror du damer syter over karriæremenn liksom? De er ikke tilstede. 

Hehe, det stemmer nok delvis og for noen kvinner. Men disse kvinnene som klager over karrieremennene er jo likevel sammen med karrieremenn og ikke med uføre menn. Det sier sitt. Men en skal selvsagt ikke undervurdere verdien av å være til stede for folk. Selv om de fleste, både menn og kvinner, blir tiltrukket av folk som er engasjert, opptatt og passe utilgjengelige og ikke noen som bare sitter der og er tilgjengelige døgnet rundt.

Endret av Hurepoix
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du orket dette kvalifiserer du ikke til ufør.

Så uføre har ikke evne til læring? Du kan ikke lære et språk eller lese poesi om du for eksempel har invalidiserende leddgikt?

Endret av Hurepoix
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De fleste kvinner banger alt med puls, så det er ganske så enkelt!

Anonymkode: fbf07...c44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...