Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Du er feig og går av veien for å unngå den ultimate ubehageligheten: Du vil ikke høre etter når noen har andre synspunkter enn dine egne!
Derfor vet du ikke så mye som andre slik som de som også hører på motstridende meninger.

Du beskriver deg selv som en som alltid har rett og vet best selv, derfor er det ikke nødvendig å høre andres meninger og synspunkter. Eller forklaringer på hvorfor noe har skjedd. For dine grenser og verdier må gjelde for alle andre også.
En slik uempatisk person tråkker faktisk selv på de rundt seg. Men det vet jo denne personen ikke, da personen ikke er interessert i å ta til seg tilbakemeldinger som ikke samsvarer med eget bilde (det lille unyanserte).
Ofte er det de som aldri aksepterer dårlig oppførsel de samme som selv utøver dårlig oppførsel.

Jeg forstår at det er vondt, ja. Det betyr ikke at det ikke er riktig.

Mange av livets avgjørelser er valget mellom empati og fornuft. Velger man hver gang kun den ene, kan det gå riktig ille.

Å bruke huet betyr ikke at man mangler empati.

Anonymkode: 4d65c...8d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Les hva @brownbrown faktisk skriver, og hva du svarer. Så kan du vurdere on personkarakteristikken din burde rettes mot noen andre.

Det er en fin balanse mellom å forklare en handling og å skylde på andre. TS skriver at han."...begrunner handlingen med..." og deri ser jeg ingen skyld til TS fremsatt.

Selvsagt kan vi bare si hva vi selv mener. Jeg sier bare at fordi vi ikke kjenner hele bildet, kan vi heller ikke være bastante (men vi kan anta) om våre egne reaksjoner. Å oppleve at partner begår utroskap er en av disse sterke hendelsene der vi kan være veldig bestemte på hvordan vi vil reagere, bare for å finne ut når man faktisk opplever det at man ikke reagerer som man hadde bestemt på forhånd (jeg vet av egenerfaring)

Utifra hva TS skriver er det umulig å trekke noen konklusjon for oss hvorvidt samboeren er en utspekulert driftsikker eller en naiv angrende mann som har viklet seg inn i noe han ikke skjønte konsekvensene av. For all del, jeg sier ikke at du tar feil, jeg er bare opptatt av at det finnes flere mulige oppfattelsen og opplevelser av situasjonen, noe det synes å være lite rom for på KG.

Ikke alle feilsteg innser man umiddelbart og blir man oppdaget før man selv er klar over det får man ikke muligheten til å legge frem syndene sine først. I dette tilfellet er det (tilsynelatende)  ikke snakk om fysisk utroskap, noe som kan vanskeliggjøre grensesetting. Det er også forskjell på å gjøre noe som du tror partner ikke vil like og å gjøre noe du vet er uakseptabelt. Og disse grensene er ikke alltid godt nok kommunisert i ethvert parforhold. For noen vil et innkjøp av en viss størrelse uten forutgående avklaring være en deal-breaker, for andre vil det være et irritasjonsmoment og noen ville ikke reagert spesielt over hodet. Så situasjonen er ikke så sort/hvit som den presenteres fra flertallet her inne. Og til slutt er det uansett TS som må ta en avgjørelse basert på egne verdier, følelser, kunnskap, tillit og valg. Vi kan bare hjelpe henne i hva som er momenter inn i vurderingen hennes, og der prøver jeg å male et litt mer nyansert bildet av situasjonen enn det ensidige kravet om å dumpe. Jeg har ikke advart mot å gå fra, kun oppfordret til å gå gjennom situasjon, ta høyde for ulike synspunkter og opplevelser før hun tar sin beslutning. Og jeg sier altså ingenting på om konklusjonen HENNES er å avslutte samboerskap og parforholdet.

Vi vet ingenting om omfanget av innrømmelser hans. Det vet bare TS selv. Det er ikke umulig han uoppfordret  fortalte mer enn det TS spurte om når han ble konfrontert, men den vurderingen må TS selv ta.

Jeg har vel tidligere skissert et mulig scenario, der den andre kvinnen er initiativtaker. Jeg sitter også med en følelse av at dette er en kollega fra et annet kontor, og at de ikke omgåes til daglig, uten at det har noe spesiell betydning. 

Jeg er kanskje veldig naiv, fordi jeg ikke tror mennesker vil hverandre vondt med overlegg, (og fordi jeg har tilgitt utroskap). Jeg er sikker på alle her har gjort dumme ting, der vi angrer og har tatt lærdom, men neppe så grove som utroskap. Men kast gjerne første stein.

Naiv super. Jeg tror heller ikke noen med overlegg går inn for å gjøre livet surt for sin samboer, men ingen skal heller fratas ansvar for sitt utroskap. Selv om ikke motivet for utroskap er å gjøre livet surt for partner, så må man ta konsekvendene av sine feil, hjelper ikke å bare gråte litt og synes synd på seg selv og at det er alle andre sin skyld. 

Når en person styrer sexleketøy gjennom app på ei dame på jobben, da går grensa! Trenger ikke nyansere det noe nærmere for min del. Hvorfor skal man stakkarsliggjøre og unnskylde folk som bedrar andre? Kan de ikke ta ansvar og beholde LITT verdighet oppi det hele? Jeg har erfaring med utroskap, heldigvis gråt han ikke og fremsto ynkelig, han visste hva jeg står for og hva konsekvensene av å bli fersket var.

Anonymkode: ef6dc...25f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hei dere, en oppdatering fra meg (TS). Vi har kranglet nærmest konstant siden jeg tok det opp, og i dag sa det stopp. Vi har blitt enige om å flytte fra hverandre. Selv om jeg vil tro på at han er så uskyldig som mulig, er det helt umulig for meg å skulle stole på han igjen tror jeg. Det har kommet frem at han møtte henne på byen nylig utenfor jobbsammenheng, i en by verken vi eller hun bor, og det var visst "helt tilfeldig" at de var i samme by på samme tid, men han innrømmer at det var planlagt at de møttes da de fant ut at begge var der. Han skal på jobbreise om 1 måned, og hun er "tilfeldigvis" representanten som skal fra hennes avdeling. Jeg vet at han selv har meldt seg frivillig til å dra på den jobbreisen, så jeg går ut fra at det gjelder henne også. Han hevder fortsatt hardnakket at de ikke har hatt sex, men det betyr egentlig ikke så mye for meg lenger, jeg ser det som at det var/er et spørsmål om tid. Jeg føler meg helt kvalm og nummen av hvor fort ting kan endre seg, og vet ikke om jeg skulle ønske at jeg ikke oppdaget det eller ikke :(

Til de/den som spurte om hvordan man finner det, vi har samsung s7 og s7 edge med nova launcher (endrer hjemskjerm og appgreier fordi den som følger med er irriterende). Kan hende det er den som gjør at man kan se det. For meg holder det å åpne appmenyen og trykke på "søk apper", så kommer det ned en fane med ofte brukte, nylige og nye/oppdaterte.

Anonymkode: 945e4...23a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere, en oppdatering fra meg (TS). Vi har kranglet nærmest konstant siden jeg tok det opp, og i dag sa det stopp. Vi har blitt enige om å flytte fra hverandre. Selv om jeg vil tro på at han er så uskyldig som mulig, er det helt umulig for meg å skulle stole på han igjen tror jeg. Det har kommet frem at han møtte henne på byen nylig utenfor jobbsammenheng, i en by verken vi eller hun bor, og det var visst "helt tilfeldig" at de var i samme by på samme tid, men han innrømmer at det var planlagt at de møttes da de fant ut at begge var der. Han skal på jobbreise om 1 måned, og hun er "tilfeldigvis" representanten som skal fra hennes avdeling. Jeg vet at han selv har meldt seg frivillig til å dra på den jobbreisen, så jeg går ut fra at det gjelder henne også. Han hevder fortsatt hardnakket at de ikke har hatt sex, men det betyr egentlig ikke så mye for meg lenger, jeg ser det som at det var/er et spørsmål om tid. Jeg føler meg helt kvalm og nummen av hvor fort ting kan endre seg, og vet ikke om jeg skulle ønske at jeg ikke oppdaget det eller ikke :(

Til de/den som spurte om hvordan man finner det, vi har samsung s7 og s7 edge med nova launcher (endrer hjemskjerm og appgreier fordi den som følger med er irriterende). Kan hende det er den som gjør at man kan se det. For meg holder det å åpne appmenyen og trykke på "søk apper", så kommer det ned en fane med ofte brukte, nylige og nye/oppdaterte.

Anonymkode: 945e4...23a

Uff, så dumt :( Skjønner at du ikke kan stole på han igjen, virker jo som han hadde tenkt å fortsette å treffe henne.

Anonymkode: a036b...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Du har det bedre uten en drittsekk som han der. La deg ALDRI manipulere. Det er faktisk så enkelt som at han søker andre bak din rygg. Ikke ok. La dem holde på, så kan du nyte livet uten en som ikke er deg verdig. En vakker dag møter du en trofast mann. 

Anonymkode: e6c48...ccf

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...