Gå til innhold

Reise på ferie 1 uke uten hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om 1 måned reiser jeg på ferie. Jeg skal være borte i 1 uke og hunden min på 1 år skal være hos faren min. Siden han er pensjonist så passer han henne de gangene jeg jobber dagvakt. Så hun er godt kjent der og har også en annen hund å leke med. Men jeg gruer meg sånn til å være borte fra henne en hel uke...hvordan takler hunder det? Det lengste faren min har passet henne er et døgn. Da var hun så blodig fornærma når jeg hentet henne hjem at at hun ikke ville ha noe med meg å gjøre før dagen etterpå. Hun lå kun i buret sitt å deppa...derfor er jeg så engstelig for hvordan hun kommer til å reagere når hun nå skal være der i 7 dager?!:sukk:

Anonymkode: 8c218...980

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herre Gud :roll: 

Anonymkode: db970...5b1

• Liker 1
Skrevet

Det går nok helt fint. Husk at du setter henne hos noen som kjenner henne :) Kos deg på ferie :)

AnonymBruker
Skrevet

:fnise: Jeg skjønner deg SÅ godt. Hunden min fyller 4 år i mai, og jeg og kjæresten har fremdeles aldri vært borte fra ham begge to en hel natt engang! Vi har vært på separate ting en natt eller to, men da har den andre vært hjemme. Dette til tross for at han kunne vært hos mine foreldre, og har vært der mange ganger alene (altså uten oss, men med dem) på ettermiddag/kveld når vi skal noe etter å ha vært på jobb. Men aldri om natta. 

Vi vet jo at det er oss det er noe gærent med, men klarer liksom ikke la være å frykte at de gjør noe feil eller at han blir stressa og sånt. Men husk nettopp det, det er bare i ditt hode. Kan jo hende hun lå og "furta" fordi hun var sliten også, av at ting var annerledes og rutinebrudd? Min blir i alle fall det. 

Det går helt sikkert kjempefint, hun blir vant til det, og har ikke samme tidsperspektiv som oss, så hun tenker ikke over at en uke er så veldig mye lenger enn en helg, tror jeg. 

Hilsen en som håper vi klarer å dra på ferie uten hund i år! :P 

Anonymkode: b2112...182

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Fireflies skrev:

Det går nok helt fint. Husk at du setter henne hos noen som kjenner henne :) Kos deg på ferie :)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: Jeg skjønner deg SÅ godt. Hunden min fyller 4 år i mai, og jeg og kjæresten har fremdeles aldri vært borte fra ham begge to en hel natt engang! Vi har vært på separate ting en natt eller to, men da har den andre vært hjemme. Dette til tross for at han kunne vært hos mine foreldre, og har vært der mange ganger alene (altså uten oss, men med dem) på ettermiddag/kveld når vi skal noe etter å ha vært på jobb. Men aldri om natta. 

Vi vet jo at det er oss det er noe gærent med, men klarer liksom ikke la være å frykte at de gjør noe feil eller at han blir stressa og sånt. Men husk nettopp det, det er bare i ditt hode. Kan jo hende hun lå og "furta" fordi hun var sliten også, av at ting var annerledes og rutinebrudd? Min blir i alle fall det. 

Det går helt sikkert kjempefint, hun blir vant til det, og har ikke samme tidsperspektiv som oss, så hun tenker ikke over at en uke er så veldig mye lenger enn en helg, tror jeg. 

Hilsen en som håper vi klarer å dra på ferie uten hund i år! :P 

Anonymkode: b2112...182

Takk for svar:fnise: jeg vet jeg er hønemor, men sånn har jeg vært siden vi fikk henne...hun er en veldig nervøs type og veeeldig mammadalt.....hun kunne fint vært alene når jeg jobber dag også men samvittigheten min tar overhånd. Jeg klarer aldri å gå i fra henne mer enn 3-4 timer:link: men godt å se at det ikke bare er meg! Hehe

Skrevet

Jeg var nettopp på ferie i 4 dager uten hunden min som straks fyller 9 mnd. Det var fælt (for meg), men hunden har så godt av det! Han var hos ei venninne som har hund selv, og han storkosa seg! Dødsfornærma når jeg endelig hentet han igjen, men også sååå glad :D Så det er nok verre for eierne enn for hunden ;-) 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Mockingjay93 skrev:

Jeg var nettopp på ferie i 4 dager uten hunden min som straks fyller 9 mnd. Det var fælt (for meg), men hunden har så godt av det! Han var hos ei venninne som har hund selv, og han storkosa seg! Dødsfornærma når jeg endelig hentet han igjen, men også sååå glad :D Så det er nok verre for eierne enn for hunden ;-) 

Ja det er nok mye verre for oss enn for hunden:sukk::fnise: hadde jeg hatt en rolig, trygg og stabil hund tror jeg det hadde vært litt lettere, men hun er ingen av delene desverre

Skrevet

Vi var borte fra hunden vår i nesten 2 år da jeg var barn. Det gikk så fint så. :) 

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det er verre for deg enn for hunden:) Hvis du stresser, så merker hunden det! Jeg var også der da hunden min var liten, og da jeg måtte ha henne hos fremmede som en i familien bruker fast, da hylgråt jeg i bilen på veien hjem. Men, da jeg kom hjem etter langhelgen så var hunden superhappy og hadde hatt det kjempe fint. Litt klengete og hard to get de første par dagene da jeg kom hjem, men det la hun fra seg etter et par pass:) Nå er hun stort sett hos familie når jeg er på tur, og da reiser jeg med god samvittighet, men krav om litt bilder på snap så jeg får fulgt med på henne. 

Anonymkode: 812ac...6e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...