Gå til innhold

Svigermor baksnakker kroppen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg føler at jeg er nødt til å snakke om dette. Det har seg slik at jeg opptil flere ganger blir kritisert av svigermor pga kroppen min. Hun har nevnt flere ganger at jeg er bred i overkroppen, og dette sier hun forran masse folk/bekjente/familie! Jeg er trener normalt og har gjort dette i flere år, kostholdet er nøytralt og jeg spiser sundt. Hun nevner også hver gang jeg møter henne at jeg har brede skuldre og at jeg ikke burde bruke "de og de klærne".

Hva skal jeg gjøre eller si til henne,føler at hun angriper meg og jeg er begynt å bli veldig plaget med hvilken klær jeg må bruke for å se smalere ut, kan skifte klær flere ganger i løpet av dagen å sliter mye for tiden med selvtillit. Er litt kraftig og har stor rumpe, men jeg er ikke overvektig.. har smal midje/mage.

Anonymkode: 452c5...346

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Si noe sånt som "det er vel helst bare mitt problem vel?" 

Hva sier kjæresten din (mann, samboer whatever) om dette? Hadde min mor oppført seg sånn mot kjæresten min hadde jeg virkelig tent på alle plugger. Det er så unødvendig å påpeke sånt 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene! Samme her! Men her går det på vekt! Og det er hver eneste gang vi møtes!! Men er ingenting å gjøre med det har jeg skjønt! Dessverre! 

Anonymkode: 96aae...d3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke alene! Samme her! Men her går det på vekt! Og det er hver eneste gang vi møtes!! Men er ingenting å gjøre med det har jeg skjønt! Dessverre! 

Anonymkode: 96aae...d3f

Å kjæresten din gjør ikke noe med det? 

Anonymkode: 1e2f4...1a5

• Liker 7
Skrevet

Min svigermor kritiserer kostholdet til min svigerinne.. Hva hun kritiserer meg for vet jeg ikke, men regner med det er noe for hun er nedsettende om alle.

Og trøst til deg, jeg er også bredskuldret, så leste jeg for ikke lenge siden at det var typisk for nordiske kvinner å være det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tok det opp med kjæresten i dag, han sa at han kunne snakke med henne om dette! Jeg vet ikke om jeg vil det, er redd for at det skal bli et stort samtaleemne i familien.. vil helst bare være litt i bakgrunnen. Problemet med å ta dette opp med henne er at hun garantert kommer til å gjøre/lage drama av dette å fortelle flere i fami6om dette.. første. Eks "tenk at hun klager på at hun er stor" eller lignende. 

Trist å vite at flere av dere har samme problem. Det går på selvtillit løs.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Torden skrev:

Min svigermor kritiserer kostholdet til min svigerinne.. Hva hun kritiserer meg for vet jeg ikke, men regner med det er noe for hun er nedsettende om alle.

Og trøst til deg, jeg er også bredskuldret, så leste jeg for ikke lenge siden at det var typisk for nordiske kvinner å være det.

Takk og lov for at det faktisk er et faktum at nordiske kvinner er bredskuldret. Kanskje det er generelt fra vikingene?🙊 får bare prøve å se det positive i dette på et eller annet vis.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men tafatte kvinnfolk ass... Man sier jo ifra hvis noen snakker negativt til en! Skyll deg selv når du ikke sier ifra... huff! 

Anonymkode: 4175a...0f1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kle deg helt motsatt til svigermor svimer av:) Gjør det stikk motsatte av det hun beordrer, og gi faen!

Anonymkode: e4e34...e54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Angrep er det beste forsvar.. du får komme med en syrlig kommentar om en eller annen sannhet ved henne.

Anonymkode: f516e...022

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kle deg helt motsatt til svigermor svimer av:) Gjør det stikk motsatte av det hun beordrer, og gi faen!

Anonymkode: e4e34...e54

Jeg skal gjøre det!:) takk for tips! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angrep er det beste forsvar.. du får komme med en syrlig kommentar om en eller annen sannhet ved henne.

Anonymkode: f516e...022

Jeg får prøve å sette henne på plass, hun fortjener ikke annet enn å få høre noe selv etter alle angrep hun har utført mot meg hittil.. hun er langt fra perfekt selv! Ingen et perfekt i denne verden og det er akkurat det som gjør oss unik:)❤

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg faktisk hadde smelt tilbake at hun var stygg i trynet,eller noe sånt. Jeg er vanligvis en særdeles høflig person,men sånne ting takler jeg bare ikke. Jeg hadde sagt noe stygt tilbake om henne,og jeg vet min samboer hadde støttet meg. Han er heldigvis mer glad i meg enn i moren sin.

Anonymkode: f1732...641

• Liker 2
Skrevet

Her hadde jeg brukt offer teknikken når vi er fremfor familie/venner/bekjente:

- jeg blir så sliten av at du kritiserer meg hele tiden.

- jeg har alltid følt meg vel i min egen kropp helt til du begynte å fortelle meg hva som er galt med meg

- å gi negativ kritikk gjentatte ganger til en person om utseende uten at vedkommende kan gjøre noe med det er mobbing.

Dersom hun hadde gjort det når vi er alene, ville jeg spurt rett fram hvorfor hun gjør som hun gjør og spurt om hun kunne vennligst slutte.

Korte, presise setninger er bra til de som er litt tette i pappen.

Kjenner enkelte (godt voksne) som mener det er deres rett å alltid si sannheten, selv om vedkommende ikke har spurt.

Det kan være ting som å kritiserer hvordan en fører livet, barneoppdragelse (de er barnløse) og presser på dem en hel del teorier. Ofte er det ting som ikke er verdt å diskutere/ting de ikke har noe med.

Jeg hadde en diskusjon med dem angående det å alltid ploppe ut med det en tenker. Så spør dem meg ofte om jeg vil ha et råd angående ett eller annet

Da funker det fint å si "nei".

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men tafatte kvinnfolk ass... Man sier jo ifra hvis noen snakker negativt til en! Skyll deg selv når du ikke sier ifra... huff! 

Anonymkode: 4175a...0f1

Det vil i hvertfall virke mot sin hensikt at kjæresten skal være løpegutt. Si fra selv! Sett dere i respekt for egen maskin.

Anonymkode: 59430...955

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil i hvertfall virke mot sin hensikt at kjæresten skal være løpegutt. Si fra selv! Sett dere i respekt for egen maskin.

Anonymkode: 59430...955

Spørs jo helt hvordan kjæresten sier det det. Tenker at i de fleste tilfeller er det bedre at han sier fra enn hun.

Anonymkode: 7b79b...de2

AnonymBruker
Skrevet

Det blir IKKE mindre konflikt når sønnen hennes sier til henne at Siri ikke liker det når du kommenterer kroppen hennes. Da blir det krangel. Du får bare si ifra selv. :) Eller rett og slett begynne å gi fan i hva hun sier.

Anonymkode: a6045...d67

AnonymBruker
Skrevet

Vær helt ærlig. Folk har en tendens til å bli helt satt ut av det. 

Neste kommentar så si "Disse kommentarene sårer meg. Du sårer meg, og jeg har kanskje bredere skuldre enn du liker, men jeg liker dem og sønnen din liker dem. Og heldigvis så er sønnen din bedre oppdratt enn deg, for du er ganske lumpen som terper på dette. Jeg setter pris på om du slutter å kritisere kroppen min.'

Om hun fortsetter etter noe sånt lignende, så er dama enten ond eller har et alvorlig handicap innen lengde på sine sosiale antenner. 

Anonymkode: e95e6...6b6

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, marsiglia skrev:

- jeg har alltid følt meg vel i min egen kropp helt til du begynte å fortelle meg hva som er galt med meg

- å gi negativ kritikk gjentatte ganger til en person om utseende uten at vedkommende kan gjøre noe med det er mobbing.

Dersom hun hadde gjort det når vi er alene, ville jeg spurt rett fram hvorfor hun gjør som hun gjør og spurt om hun kunne vennligst slutte.

Kjenner enkelte (godt voksne) som mener det er deres rett å alltid si sannheten, selv om vedkommende ikke har spurt.

Det kan være ting som å kritiserer hvordan en fører livet, barneoppdragelse (de er barnløse) og presser på dem en hel del teorier. Ofte er det ting som ikke er verdt å diskutere/ting de ikke har noe med.

Jeg hadde en diskusjon med dem angående det å alltid ploppe ut med det en tenker. Så spør dem meg ofte om jeg vil ha et råd angående ett eller annet

Helt enig i dette! Finner det pussig hvordan enkelte tar seg retten til å kommentere andres kropp. Vært borti dette selv fra folk. Fått høre at jeg er så slank/ tynn osv, kanskje spise mer. Hvor mye spiser jeg.. you name it. 

Har da kun sagt en setning og det har holdt. " Ønsker du at jeg skal kommentere din kropp/utseende?". Da ble det kjapt stille. De som jeg har opplevd gjør dette er kun jenter/ damer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, marsiglia skrev:

Denne setningen kan jeg bruke "at jeg alltid har følt meg vel i munn egen kropp til hun begynte å kritisere meg".. rett å slett offer posisjon! Jeg blir veldig sårer av å høre at jeg er uproposjonert.. Har kanskje stor rumpe og "brede skuldre" men jeg har nå iallefall prøvd å gjøre noe med det, så lenge jeg ikke er overvektig så gjør det jo ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...