Stoltskeiv Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Jeg mener å ha hørt om folk som drar på dagstur til London. Har noen har gjort det før? Hva rekker dere egentlig?? Hva gjør dere?
NewInTown Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 Jeg har vært i 2 dager, og syns det var aalt for lite tid. Ble lite sightseeing, mest shopping, spising, etc. 1
clyde Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Jeg kjenner en del som har vært på dagstur til London, men da drar de kun for å shoppe (f.eks juleshopping) og ikke for å se på ting. Skal man få med seg museer, restauranter ++ så bør man være der flere dager. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #4 Skrevet 14. mars 2017 Jeg kjenner også folk som reiser på dagstur til London. Da har de tilgang til en flyplass med Ryanair eller andre billigfly, så det koster nesten ingenting hvis de bestiller i god tid i forvegen. Hvis flyet går kl 6 eller 7 om morgenen, tar to timer, så med flytoget kan de være i sentrum en time etter de har landet. Da har de god tid på å shoppe, hvis de tar kveldflyet hjem! De jeg kjenner som reiser slik har vært så mange ganger i London at de har faste butikker de pleier å handle i, og lager lister slik at de kan være effektive. Her hvor jeg bor er det så dyrt å fly, så det er ikke aktuelt for min del... Anonymkode: 6730c...4d7
RoH Skrevet 14. mars 2017 #5 Skrevet 14. mars 2017 På ett eller annet tidspunkt slår etikken inn og sier at det virker totalt umoralsk. Bruke 560 l drivstoff for å handle en burger og en veske en ikke trenger i London. Eller? 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #6 Skrevet 14. mars 2017 Jeg har gjort det mange ganger. Tar tidlig fly til Heathrow (BA), og tuben rett til Westfields, innimellom til andre shoppingområder. Innimellom opp til Wembley om treningsklær og kjøkkenutstyr står på programmet. Er godt kjent både i byen og på butikkene så det er ganske effektivt. Kunne aldri gjort det samme til for eksempel Paris der jeg bare har vært 2-3 ganger. Har klar en handleliste. Grunnen til at jeg gjør det slik er at utvalget er et helt annet enn i Norge. Særlig i førjulstiden med julebord (og behov for nye kjoler) på løpende bånd. Og julegaver som må kjøpes inn i mengder. Og ikke minst matvarer og medisiner som man ikke får tak i her hjemme. Det samme gjelder når sengetøy eller handklær skal byttes, eller kjøkkenutstyr erstattes. Sparer tusenvis av kroner på en slik tur, og alle venner og kjente får spennende gaver. Sentrene har oppbevaringsmuligheter for bagasje, så har med en tom trillekoffert og en sammenrullbar bag. Som jeg kan fylle på gjennom dagen. Anonymkode: 96f8d...fc9
Gjest Overrasket Skrevet 14. mars 2017 #7 Skrevet 14. mars 2017 Kun når jeg har kunnet nå London med tog fra f.eks. Paris eller andre britiske byer. London-Paris eller Paris-London på dagstur er helt ypperlig. Å fly over fra Norge på dagstur er helt uaktuelt for meg.
Rosaprosa20 Skrevet 14. mars 2017 #8 Skrevet 14. mars 2017 4 timer siden, RoH skrev: På ett eller annet tidspunkt slår etikken inn og sier at det virker totalt umoralsk. Bruke 560 l drivstoff for å handle en burger og en veske en ikke trenger i London. Eller? Helt enig 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #9 Skrevet 14. mars 2017 Har vurdert det tidligere, men det blir bare stress egentlig, så har ikke gjort det. Er ikke veldig shoppingmenneske uansett. Minst 1 overnatting for min del for å få med litt av livet. Og jobbdagene mine er uansett så uforutsigbare at jeg ikke kan planlegge de 2-4 månedene (minst) man må i forveien for å få de billigste flybillettene, så vinninga hadde gått opp i spinninga. Anonymkode: c0943...5bc
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #10 Skrevet 16. mars 2017 På 14.3.2017 den 10.26, RoH skrev: På ett eller annet tidspunkt slår etikken inn og sier at det virker totalt umoralsk. Bruke 560 l drivstoff for å handle en burger og en veske en ikke trenger i London. Eller? På 14.3.2017 den 15.19, Rosaprosa20 skrev: Helt enig Anonymkode: dc12c...f7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå