Gå til innhold

Når slutter man med barnevogn?

Anbefalte innlegg

Gjest karimari
Skrevet

Og når er det slutt på tåteflasker. Altså når begynner de å drikke fra vanlige glass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig variablet vil jeg to - med begge deler. Hadde vogn til bruk for hvile til jenta var nesten 3 og ett halvt. Når det var slutt på flaske og over til kopp er jeg mer usikker på, det går jo stort sett fra flaske til tutekopp og andre typer av samme slag, helt til foreldrene er rimelig sikker på at ungen ikke søler og griser til... og alt må jo øves inn...

Gjest Toantine
Skrevet

Barn klarer fint å drikke av glass når de er året gamle. Barnevogn slutter man vel med når det er praktisk.

Skrevet

Mine to, har sluttet med vogn sommeren før de fyllte 3 år.

Tåteflaske har de egentlig aldri brukt. Begynte med tutekopp da de var 4-5 måneder og fra de var 1,5 år kunne de drikke fint fra vanlig glass.

Gjest karimari
Skrevet

oi sååå tidlig?

jeg vet om en på snart 4 som ennå har kopp med tut (eller hva det nå heter.. ) og barnevogn!

ei annen fyller snart 3, og samme med henne!

Skrevet

MEN DET DER GÅR JO ALLER MEST PÅ HVA VI SOM FOELDRE VIL!

Vil man ikke ha søl så er det jo flott at det finnes drikkekopper som forhindrer det... Men ett barn på 3 eller 4 KAN drikke av vanlig kopp uten problemet, og KAN GÅ uten vogn :wink: .

Skrevet

Her er det nok store forskjeller.

Datteren min begynte så vidt og drikke av glass fra hun var 1 år. Nå er hun 3 og drikker stort sett alltid av glass, unntagen når hun ser på film oppe på soverommet vårt, da får hun tutkopp for og unngå søl.

Barnevogn brukte hun fortsatt i sommer, men nå er det noen måneder siden sist, men vogna er ikke lagt bort helt ennå. Det blir nok fortsatt brukt etter behov. Feks når vi skal til syden til sommeren kommer vi til og ta med en paraplytrille, for da blir det gjerne lange dager og mye gåing. Men ellers så har hun vel sluttet med vogn nå.

Skrevet

Sluttet med vogn til datteren min i sommer da hun ble 2,5 år. Her i Trondheim er det lettere at hun går når vi skal reise med buss, siden bussene som regel har trapp.

Glass begynte hun å drikke av i 1,5 års alderen, men jeg har enda noen flasker som hun hun får vann i når hun skal legge seg. Men det er mest bare av gammel vane og for å gi henne litt drikke før hun sovner.

Skrevet

Sønnen min sluttet med vogn da han var 2 år fordi han heller ville holde meg i hånden og gå!!! Men vi hadde en liten trille som vi hadde til feriebruk - for da var han ofte med oss om kvelden og sov i vogna!

Tutekopp brukte han vel til han var nesten 2 år! Drakk også av glass under oppsyn fra han var 1 år sirka!

-Charmina :wink:

Skrevet

Datteren min på halvannet bruker vanlig kopp til vann, men får fremdeles melk på flaske tutekopp.

Det blir sjelden søl nå, men sure melkeflekker, blæh, derfor venter vi litt til med å la henne traske rundt med melk i vanlige glass.

Gjest lilletroll
Skrevet

Datteren min gikk rett fra tåteflaske med morsmelk over til glass når hun var rundt året. Går helt fint. Ellers bruker hun ofte drikkeflaske f.eks i bil. (Da mener jeg sånn som voksne f.eks bruker på trening.)

Vogna står jo hjemme fortsatt, men den blir meget sjelden brukt. Kuttet ned på den rundt to års alder, tenker jeg.....går vi tur nå så går hun jo selv. Hun er forøvrig 3 år, for å ha sagt det også.

Skrevet

Sluttet med vogn i 2.5-3 års alderen.

Drakk av glass fra 1 års alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...