AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Traff på en mann som muligens var over gjennomsnittet bitter som mente at tilnærmet alt med dette landet er feil. Regjeringen, NAV og folk som ikke kan oppføre seg (hans ord). Bare jantelov og elendighet. Han fortalte at han hadde vært innlagt med en brukket arm, men måtte kjempe for å få hjelp av helsetjenesten i det hele tatt. Jeg har møtt flere sånne. De synes Norge er helt grusomt, de rikere stjeler fra de fattige, alle nordmenn er giddalause, den oppvoksende generasjonen sender nasjonen raka vegen til helvete. Jeg bare lurer på; hva er det disse menneskene vil egentlig? Og hvorfor bor de i dette landet om det er så grusomt? Mangler de bare perspektiv? Må understreke at dette er nordmenn, og ikke innflyttere av noe slag. Og ja, han ødela humøret mitt Anonymkode: ccff0...724 2
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 Det er dessverre alt for mange som lider av I-Land problemer.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Vi har flere av dem her på KG. Regner med de dukker opp i tråden din etterhvert. Anonymkode: ebb5b...78f 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #4 Skrevet 13. mars 2017 Jeg hadde ikke dette synet før, men kan kjenne meg igjen i manglende tiltro til samfunnet her. For min del kom det fordi jeg ble syk og måtte i kontakt med instanser som jeg aldri hadde hatt noe å gjøre med før. Instanser som Nav, psykiatri og helsevesenet. Då får man veldig fort veldig negative samfunnserfaringer. Disse instansene er noe av det mest tungrodde, umenneskelige og mest firkantete man kan oppdrive i Norge og er ganske fjernt fra menneskelig og kan absolutt utslette all naturlig tillit i én person for evig og alltid. Anonymkode: 196b7...57b 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #5 Skrevet 13. mars 2017 Sånne folk vil klage Det er alt. De vil ikke gjøre noe, de vil klage over alt og alle. Anonymkode: a918c...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #6 Skrevet 13. mars 2017 4 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Det er dessverre alt for mange som lider av I-Land problemer. Ikke sant? Man trenger ikke reise så veldig langt fra Skandinavia for å skjønne at man er ganske heldig som er født i Norge.. Anonymkode: ccff0...724
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #7 Skrevet 13. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke dette synet før, men kan kjenne meg igjen i manglende tiltro til samfunnet her. For min del kom det fordi jeg ble syk og måtte i kontakt med instanser som jeg aldri hadde hatt noe å gjøre med før. Instanser som Nav, psykiatri og helsevesenet. Då får man veldig fort veldig negative samfunnserfaringer. Disse instansene er noe av det mest tungrodde, umenneskelige og mest firkantete man kan oppdrive i Norge og er ganske fjernt fra menneskelig og kan absolutt utslette all naturlig tillit i én person for evig og alltid. Anonymkode: 196b7...57b Jeg kan forstå at man kan føle seg motarbeidet og kanskje til og med mistrodd i enkelte tilfeller. Og at noen offentlige instanser er tungrodde som du sier, det tviler jeg ikke på. Men hvordan tror du det hadde vært å bli syk i El Salvador for eksempel? Det vil selvsagt alltid være noen som har det verre enn oss, men jeg bare lurer på om det er mulig å være takknemlig for det vi har, eller om man mister gangsynet litt når man ikke fikk det man trodde/ønsket seg? Løste deg seg for deg til slutt? Anonymkode: ccff0...724 1
Gjest Axl Rose Skrevet 13. mars 2017 #8 Skrevet 13. mars 2017 (endret) De har jo rett i noe. Det er mye urettferdigheter og de rikeste har det best i Norge, men at alle i Norge er giddalause er helt feil. Folk må jo se på de som virkelig jobber hardt, og er aktive. Er idrettfolka late? Er de som jobber hardt ute late? Er de som jobber for mennesker late? Er de som kjemper og redder liv hver dag late? Nei. Ikke bare se på de late som sitter på rumpa dagen lang og teller på penger. Vi skal være glad vi lever i Norge. Endret 13. mars 2017 av Axl Rose
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #9 Skrevet 13. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånne folk vil klage Det er alt. De vil ikke gjøre noe, de vil klage over alt og alle. Anonymkode: a918c...fb0 Det er det jeg mistenker, ja. Mange pakker seg inn i den negative bobla si og sprer misnøye og selvmedlidenhet, uten å gjøre noe for å endre egen situasjon. Kan liksom ikke være fornøyd med noe. Anonymkode: ccff0...724 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #10 Skrevet 13. mars 2017 1 minutt siden, Bootyhunter skrev: De har jo rett i noe. Det er mye urettferdigheter og de rikeste har det best i Norge, men at alle i Norge er giddalause er helt feil. Folk må jo se på de som virkelig jobber hardt, og er aktive. Er idrettfolka late? Er de som jobber hardt ute late? Er de som jobber for mennesker late? Er de som kjemper og redder liv hver dag late? Nei. Ikke bare se på de late som sitter på rumpa dagen lang og teller på penger. Vi skal være glad vi lever i Norge. Enig i mye av dette. Hvordan tror de at landet går rundt om alle er så ubrukelige? Anonymkode: ccff0...724
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #11 Skrevet 15. mars 2017 På 13.3.2017 den 22.37, AnonymBruker skrev: Ikke sant? Man trenger ikke reise så veldig langt fra Skandinavia for å skjønne at man er ganske heldig som er født i Norge.. Ingen tvil om det, men samtidig er det veldig mange som har en altfor optimistisk tiltro til hvor mye hjelp man kan få hvis man får problemer, og hvor lett det er å få den. Den beholder de til de får problemer selv, og så blir de bitre når de skjønner hvordan virkeligheten er. Anonymkode: 4bbf7...dc1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #12 Skrevet 15. mars 2017 Jeg er av de menneskene du skriver om her. Personlig ser jeg hvordan samfunnet sakte men sikkert forfaller. Sosiale problemer, økonomiske problemer, vanstyre i alle ledd, og liten vilje til å endre retning. Jeg ser problemer når det kommer til hvordan folk flest lever livene sine, hvor kaldt samfunnet er, hvor kunnskapsløse og lite handlekraftige lederne i samfunnet er. Jeg har opplevd hvordan systemet som skulle være på plass for å beskytte meg, har motarbeidet meg og min fysiske/psykiske helse. Jeg ser hvordan utdanningssystemet svikter å oppfostre de kommende grunderne, som skal hjelpe til med å skape den nye oljen. Alt i alt har jeg egentlig slutta å bry meg så mye. Har lagt opp en plan om å ekspatriere, og så jobbe i den tredje verden. Når det kommer til utdannelse, så har jeg en mastergrad i teknologi, og jeg har god og bred erfaring med organisasjonsarbeid. Men jeg er dritt lei av å møte hersketeknikker, personangrep og så mye motstand, når jeg prøver påpeke forbedringer og potensielle løsninger på komplekse problemer. Anonymkode: 4f7ac...3b6 1
Djungelvrål Skrevet 15. mars 2017 #13 Skrevet 15. mars 2017 Jeg kjenner meg igjen på den måten at jeg er forbanna på at det er så lett å Nave i Norge. Jeg er også forbanna på at man nå ikke er trygg når man går ute alene i mørket i Norge lengre...for 20 år siden var ikke det et tema de fleste steder i Norge......da var overfallsvoldtekter noe man veldig sjelden hørte om.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #14 Skrevet 15. mars 2017 47 minutter siden, Boomonster skrev: Jeg kjenner meg igjen på den måten at jeg er forbanna på at det er så lett å Nave i Norge. Jeg er også forbanna på at man nå ikke er trygg når man går ute alene i mørket i Norge lengre...for 20 år siden var ikke det et tema de fleste steder i Norge......da var overfallsvoldtekter noe man veldig sjelden hørte om. Det er ikke lett å Nave. Det er ikke slik som mange tror at man bare kan gå til Nav og si jeg vil ha trygd også får man trygd. De aller fleste på trygd får det fordi de har rett på det. De aller fleste steder i Norge er det trygt på natta. Anonymkode: 54377...919
ElectricScum Skrevet 15. mars 2017 #15 Skrevet 15. mars 2017 57 minutter siden, Boomonster skrev: Jeg kjenner meg igjen på den måten at jeg er forbanna på at det er så lett å Nave i Norge. Jeg er også forbanna på at man nå ikke er trygg når man går ute alene i mørket i Norge lengre...for 20 år siden var ikke det et tema de fleste steder i Norge......da var overfallsvoldtekter noe man veldig sjelden hørte om. Om man skal godta ditt premiss om at "det er så forbanna lett å Nave i Norge", så sitter du like fullt igjen med "problemet" at vanskeligstilte mennesker pluss potensielt noen snyltere blir godt tatt vare på i landet vårt. Kunne du stukket nesa di utenfor Norges grenser og fortelle verden utenfor om dette problemet uten å kjenne skamrødmen i kinnene, tror du? "Jess, Nårway søkks bikås it is sååååo isi to get help. Tooo isi!"
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #16 Skrevet 15. mars 2017 Mye er veldig bra i Norge, men landet er på veg i en mer brutal retning. Velferdsordninger fjernes sakte, men sikkert. Nesten umerkelig for de som ikke rammes direkte. Helsevesenet preges stadig mer av hvem som har råd til behandling eller ikke og psykiatrien er fortsatt et sort kapittel til tross for at stadig flere får problemer som sannsynligvis handler mye om hvilket samfunn vi er i ferd med å få. Man har selvfølgelig et ansvar selv for å prøve å få et så godt liv som mulig, men har man kommet skjevt ut så er det vanskelig å hanke seg inn igjen. Å kjempe med helsevesnet, nav, boligmarked osv er nesten den største og tyngste kampen. Det er er lett å peke på andre og kalle dem sutrete og snyltere når man har levd livet i medvind, og før man har opplevd hva det vil si å leve på skyggesiden så er det vanskelig å forestille seg hvordan det er. Veien dit er kort, men veldig lang tilbake. Anonymkode: 57880...f3b
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #17 Skrevet 15. mars 2017 1 time siden, Boomonster skrev: Jeg kjenner meg igjen på den måten at jeg er forbanna på at det er så lett å Nave i Norge. Jeg er også forbanna på at man nå ikke er trygg når man går ute alene i mørket i Norge lengre...for 20 år siden var ikke det et tema de fleste steder i Norge......da var overfallsvoldtekter noe man veldig sjelden hørte om. Du er kunnskapsløs, du. Anonymkode: 43e86...0f9
Djungelvrål Skrevet 15. mars 2017 #18 Skrevet 15. mars 2017 51 minutter siden, ElectricScum skrev: Om man skal godta ditt premiss om at "det er så forbanna lett å Nave i Norge", så sitter du like fullt igjen med "problemet" at vanskeligstilte mennesker pluss potensielt noen snyltere blir godt tatt vare på i landet vårt. Kunne du stukket nesa di utenfor Norges grenser og fortelle verden utenfor om dette problemet uten å kjenne skamrødmen i kinnene, tror du? "Jess, Nårway søkks bikås it is sååååo isi to get help. Tooo isi!" Hvis jeg hadde fortalt verden hvor lett det er å ligge på sofaen og leve på skattebetalerene og samtidig fortalt f.eks at folk i Norge dør i helsekøer så var det jeg hadde skamrødmet for.
Djungelvrål Skrevet 15. mars 2017 #19 Skrevet 15. mars 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er kunnskapsløs, du. Anonymkode: 43e86...0f9 Jeg har heller aldri påstått at jeg er kunnskapsrik. Vel vet jeg lite men jeg står ihvertfall for det jeg vet.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #20 Skrevet 15. mars 2017 Det er mye dritt med mennesker og samfunn, det er ikke en hemmelighet. Hva hjelper det å flytte når mennesker er mennesker verst overalt? For min del er det ikke manglende perspektiv, det er motsatt. Jeg var også glad og happy på mine yngre dager da mine største bekymringer var kjærlighetssorg, en krangel med venner eller andre trivielle problemer. Når jeg ble eldre og fikk kjenne urettferdighet på både egen og mine nærmeste's kropp, da forandrer man seg. Om denne motgangen dukker opp igjen og igjen overalt, så kommer det til et punkt der man forstår at det er mye korrupsjon i det menneskelige sinn, og måten vi lever på er med på å forsterke de tendensene. Det er heller ikke støtte å få hos noen, med mindre du ordlegger deg og oppfører deg på en veldig spesifikk måte som trekker ut sympati fra andre mennesker. Noe som får den sympatien eller støtten til å klinge falskt og hult. Mennesker viser ikke den støtte ut ifra et perspektiv der de forstår, de viser sympati ut ifra at de har blitt rørt av en veldig snever og begrenset forståelse av situasjonen Anonymkode: 47c46...1ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå