Gå til innhold

Parterapi alene? Noen som har gjort det?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ekteskapet mitt føles absolutt ikke optimalt om dagen, og jeg sitter med mye tvil. Jeg ønsker ikke ta steget til å skille meg, men er ikke så fornøyd i hverdagen sånn det er nå. Føler at forholdet trenger hjelp, og at jeg også trenger hjelp med min tankegang siden jeg tenker mye på skilsmisse. Har prøvd å prate om det, men vanskelig å si hvor usikker jeg er uten at det føles som et slags ultimatum. Har prøvd å foreslå parterapi, men han vil absolutt ikke. Mener vi kan fikse det selv, og tror han blir litt fornærma av at jeg ønsker det. Har tenkt på at kanskje jeg skulle gått i parterapi alene? Er nok mye mine redaksjonsmønstre som også er kilden til at ting eskalerer, og det er jo ikke sunt for noen av oss at jeg har skilsmisse i tankene så ofte. Er det noen som har prøvd det? Hjalp det forholdet? Noen å anbefale i Oslo området? Føler at noe må skje, og kanskje jeg må starte og så blir ting bedre av det. 

Anonymkode: b23ab...bc3

Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet

Det er ikke parterapi om du går alene... just saying. :laugh:

Dere må dessverre være to som ønsker å fikse ting. Han sier at dere kan fikse det selv. Hvordan går han frem for å ordne opp i det som måtte være galt mellom dere?

Skrevet

Jeg og eksen var i parterapi i noen mnd, men han nektet å være med på slutten, så jeg dro flere ganger alene. Det var helt meningsløst i forhold til å jobbe med forholdet, det kreves to. Men det var nyttig for min egen del, å få hjelp fra en person som kjente litt til oss og problemene våre, og kunne hjelpe meg å sortere mine egne tanker. Og pushe litt på når jeg egentlig hadde bestemt meg, men ikke fikk ut fingeren til å ta konfrontasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har gått hos familieterapeut noen ganger sammen, og opplever at vi fikk god hjelp. Nå har problemene blusset litt opp for min del, og jeg vurderer å be om ei time eller to alene. Dette gjelder imidlertid ikke spm om skilsmisse da, men vansker knyttet til at konflikter ift våre respektive familier påvirker oss som par. Jeg har mange tanker som jeg har behov for å lufte, og tror det kan hjelpe meg uten at min mann nødvendigvis trenger å være med.

Anonymkode: 036e6...cf8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...