LoveTrain Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Jeg er så i tvil nå, så jeg henvender meg til dere erfarne ivf-ere. Jeg holder på med lang protokoll, og har brukt Synarela i nesten en mnd, og Puregon i 14 dager. Først 150IU Puregon til og med forrige torsdag, og deretter økt opp til 200IU fra fredag av - på grunn av små follikler. Ny kontroll i dag viste ca. 30 follikler, i str 8-18mm, med kun fire stk over 15mm. De var litt bekymret for overstimulering, og jeg skal derfor ta 2/3 dose Ovitrelle onsdag kveld, og uttak fredag. Så til symptomene: jeg har følt meg helt fin til og med denne helgen, først på lørdag begynte jeg å kjenne litt stikking i magen etter å ha økt opp dosen Puregon. Har også hatt jobbehelg, jeg har en ganske fysisk jobb, men har ikke merket noe ubehag eller noe som helst å tenke over ila helgen. I morges var jeg litt småkvalm før UL, og fikk litt takvise magesmerter nå og da. Jeg syns i grunn det minner en del om omgangssyken. I hele ettermiddag har jeg lagt i sengen og ventet på at det skal gå over, men i stedet ble det verre og jeg har nå både kastet opp og hatt diaré (sorry TMI). Det er straks tid for ny dose Puregon, og jeg kjenner jeg gruer meg allerede. Tenk om det er overstimulering? Samtidig har jeg hørt at det ikke skjer før etter eggløsningssprøyte er satt, men flere på nettet sier de har hatt samme symptomer i forkant av sprøyten. Noen som har erfaring med dette? Jeg er også redd det bare er omgangssyke, men at de avbryter forsøket mtp symptomene mine. Jeg føler meg litt bedre etter å ha kastet opp, og magen er ikke i nærheten av like stor som ved forrige runde, og da var jeg ikke overstimulert.
miore Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Jeg har bare hatt mild overstimulering og mye færre follikler enn deg (15-20 på det meste, og ikke alle de var store). Selv om jeg har vært ubekvem og stinn før ovitrellen, har jeg aldri hatt symptomene med kvalme og vektøkning før etter sprøyten. Det vil si, jeg har gått litt gradvis opp i løpet av sprøyteperioden, men sett et ordentlig hopp etter EL-sprøyte og uttak. Kvalmen har også startet for fullt på uttaksdagen eller dagen etter. Hvordan har vekten din utviklet seg de siste døgnene? Har du fulgt med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå