AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Hei! Håper noen kan hjelpe meg. Jeg skal ta to deltidsstudier (50 % på hver) til høsten. Skal søke om stipend og lån nå, så står det at jeg bare trenger å sende inn ÉN søknad, men: Brev der du forklarer at du studerer ved to eller flere læresteder og oppgir hvor høy studiebelastning du har ved hvert lærested per semester. Bekreftelse fra det andre lærestedet som viser perioden du skal ta utdanning og hvor høy studiebelastning du har der per semester. Har du skolepenger å betale på ditt andre lærested, må du sende inn en bekreftelse på hvor mye du skal betale der. Det er dette jeg ikke helt skjønner. For jeg har jo ikke kommet inn på studiene ennå? Hvordan kan jeg da sende brev nå at jeg skal studere ved det andre stedet når jeg ikke vet om jeg kommer inn? Anonymkode: f8dec...046
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 Det er fordi du ikke kan søke om støtte før du har fått innvilget skoleplass. Anonymkode: a69ca...617 2
boblevann Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Ingen kan søke støtte før de har fått innvilget plass. Det har ingenting med prosent eller antall studiesteder å gjøre. Dvs, du kan kanskje søke - men du får ikke vedtak (innvilget/avvist) før skolen(e) har bekreftet at du er student - og hvor mange studiepoeng du skal ta. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #4 Skrevet 14. mars 2017 Ok! Hehe.. da er det ikke rart jeg ble forvirret. Så bare at det sto "Husk søknadsfristen 15. mars", så ble litt stresset. Takk for svar! Anonymkode: f8dec...046
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 14. mars 2017 #5 Skrevet 14. mars 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok! Hehe.. da er det ikke rart jeg ble forvirret. Så bare at det sto "Husk søknadsfristen 15. mars", så ble litt stresset. Takk for svar! Anonymkode: f8dec...046 Søknadsfristen for høstsemesteret er 15. november, så ikke noe å stresse med. Søk før det, så går det fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå