AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Heihei. Pusen vår begynner å bli ganske tjukk. Hun er kastrert, utepus og halvannet år gammel. Hittil har hun fått så mye slankefor hun har lyst på (tørrfor til kastrerte katter), men det må vi tydeligvis slutte med. Hvor mye bør katter i hennes feligrafiske gruppe spise? På forhånd takk for svar! Anonymkode: 89b55...61d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 Hvilket for er det og hvor mye veier pus? Det pleier å stå anbefalt porsjon på pakken Anonymkode: 818d1...f62
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Oisann! Det har du sørenmeg rett i. Huff. Pleide ha en pus som passet vekten selv, trodde på en måte det var sånn med katter. Takk for hjelpen! Anonymkode: 89b55...61d
Tvist Skrevet 13. mars 2017 #4 Skrevet 13. mars 2017 Katter pleier å regulere det selv. Men det høres ikke ut som du har slankefor, men for til kastrerte katter. Kjøp heller slankefor så ordner det seg. Her finner du et lite utvalg: https://www.zoopermarked.no/kattemat?priceinterval=&FACET_ECONSISTENCY=TOR&FACET_EPROBLEM=VAGTKONTRO
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 13. mars 2017 #5 Skrevet 13. mars 2017 (endret) Har tre kastrerte utepuser som spiser så mye de vil, ingen er tykke. Jeg råforer og blander inn litt div. av maten min i tillegg. Samme med den kastrerte hunden min. Kanskje det kan være en idè. Har også gitt dem fri tilgang på Orijen av helt vanlig type i to-tre mnd nå, de la ikke på seg av det heller. Bløter det opp til dem så de får i seg nok vann. Endret 13. mars 2017 av Den Lille Heksa
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #6 Skrevet 13. mars 2017 Vi har to katter, begge kastrerte og begge utekatter, samme alder og kjønn, men de er ikke søsken. Bare en av dem er tjukk, så det må være noe gener? Livsstil og fôr er jo helt likt på våre to. Men vi merker at hun tjukke er en som kjede-spiser, dvs, hun kjeder seg, går tilfeldigvis forbi matskål og spiser. Ting som hjalp er å sette skål høyre opp, sånn at hun må hoppe opp for å spise - og det hender hun gidder rett og slett ikke. Også kjøpte jeg en sånn "smart cat portion control" matskål for de, det er en sånn - http://www.rakuten.com/prod/smartcat-tiger-diner-portion-control-cat-food-dish/219890162.html Samme poeng man må jobbe litt for maten, og spiser saktere og derfor mindre. tror jeg kjøpte på ebay eller amazon.. "Slanke fôr" funket dårlig for oss, for hun som er tjukk, spiste bare mer av den og ble ikke noe slankere. Men hun som er tynn, spiste like mye som før, og ble enda slankere! Anonymkode: f75b5...af9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #7 Skrevet 14. mars 2017 Problemet med utekatter er jo at man ikke har noe kontroll på hva, og hvor mye de spiser. kanskje tjukkasene spiser hos en nabo eller tre også? Mange setter jo ut tørrfor og vann til kattene sine. Eller er dumme nok til å mate andres katter... Så det er ikke sikkert det hjelper med rasjonering hjemme... Anonymkode: cd869...eae 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #8 Skrevet 14. mars 2017 Jeg hadde hørt med dyrlegen før jeg innførte masse tiltak. Jeg har en katt som har pushet vektgrensa store deler av livet, men han er også naturlig stor, så jeg har stort sett spurt dyrlegen hva de mener på de årlige kontrollene. Og han har aldri tippet helsefarlig overvekt, så jeg har ikke trengt å slanke han direkte, bare gjort små tiltak som å ikke våtfore, og sette matskåla høyt. (Ca 120 cm over bakken så den krevde et realt hopp å nå.) Anonymkode: a41a9...ee4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå