Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bor i leiligheter på ca 50 kvm, hvor mye betaler dere i strøm i måneden?

Skal flytte og er usikker på hvor mye jeg må regne med å betale i strøm, har hatt det inkludert i leien hittil. Bor i Bergen, hvis det har noe å si.

Anonymkode: 441be...1fe

Skrevet

Det varierer litt med årstidene, men et sted mellom 300 og 600 i måneden for både strøm og nettleie. Det finnes sikkert billigere abonnement enn det jeg har, for den som gidder å bruke tid på prissjekking og sammenlikning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 500 i sommermånedene og over 1.000 i vintermånedene.

Anonymkode: bd574...c25

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke bodd så lenge i denne leiligheten, men har ligget på 1000kr i snitt dette vinterhalvåret, inkludert nettleie!
Vet om andre som er nede i under halvparten. 
Det vil variere både ut i fra strømavtale, og hvordan leiligheten er. Jeg har første etasje hjørneleilighet, og får ingen "gratis" oppvarming fra naboer. 
De jeg kjenner som bor i topp-etasjer bruker sjelden noe på oppvarming selv. 

Anonymkode: 4b9fb...57b

AnonymBruker
Skrevet

Forrige mnd strømregning var på ca 450 i strøm, og 550 i nettleie. Jeg bor på 50 kvm i toppetg

Anonymkode: 8cacc...111

Skrevet (endret)

Det som har noe å si for strømprisen din, er hvilken strømleverandør du velger. Du kan velge en hvilken som helst leverandør som er landsdekkende. Du MÅ ikke bruke den største lokale leverandøren i Bergen. Velg den som er billigst. Du kan sjekke strømpriser og finne den billigste hos www.elskling.no

Hvis du er lur, følger du med på strømprisene fra tid til annen, og når du ser at din leverandør ikke lenger er billigst, så bytter du! Du kan bytte strømleverandør så ofte du vil, det koster ingenting. Du bare kontakter de du vil kjøpe strøm av, og så ordner DE med bytte til dem. Du slipper å gjøre noe.

Min leilighet er i blokk og er på 68 kvm. I denne typen leilighet (og mange andre eldre lignende leiligheter) er det som regel radiatorer. Disse bruker ikke strøm, og bruken av dem er inkl i husleien i stedet. Jeg har heller ikke vaskemaskin, kun oppvaskmaskin, i leiligheten. Bruker vaskekjeller, så det betaler jeg ikke strøm for på strømregningen.

Strømforbruk har vært ca 350 kr i mnd de siste månedene nå i vinter, inkl nettleie.

Så det er altså ikke stort jeg bruker. Men nå i mars har Hafslund vært og installert automatisk, trådløs strømmåleravleser, så vi skal slippe og gjøre det manuelt lenger. Utifra hva jeg leser i div. artikler på nett, har forbruket lett for å stige når disse nye, automatiske avleserne skal gjøre jobben....! Så det er jeg spent på.

Endret av Million
Skrevet

Dobbeltpost slettet.

Sulosi,mod.

Skrevet

Dersom du bor midt i blokka, med leiligheter på alle kanter så er det ikke sikkert du noensinne trenger å skru på varmen. Det hender at jeg skrur på gulvvarmen på badegulvet når jeg skal ha besøk, ellers, så skjer det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en av norges største strømleverandører, å på 50kvm i blokk ser jeg vanligvis faktura på 1500kr nå på vinterstid. 

Nettleien er som oftest høyest da. Men dette vil uansett variere ganske mye.

Har selv prøvd forskjellige strømleverandører men når strømmen uansett kun variere med 15kr i mnd så har det lite betydning synes jeg...det er jo nettleia som er problemet 😅

Anonymkode: 68755...fdf

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner jo at det har litt å si hvilken leverandør man bruker, men ville høre litt hva andre betalte. Det er ikke en blokkleilighet, men en hageleilighet, så har ingen under meg. Oppvarming er ikke inkludert, og det er varmekabler i alle gulv.

Anonymkode: 441be...1fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...