Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt forkjølet og hostet siden lørdag. Å i dag er det helt jævlig(unnskyld språket) Har vært hos lege men kun virus og fikk cosylan. Men jeg hoster like ille og til jeg nesten kaster opp. Det er så vondt i luftveiene.

Har noen råd slik at dette kan bli noe bedre? Gruer meg til natta og er redd den blir tilbrakt på sofaen😀

Anonymkode: d9ecd...3fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørrhoste?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, boblevann skrev:

Tørrhoste?

Ja.. Skulle nesten ønske det ble slimhoste så jeg fikk det opp

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. Skulle nesten ønske det ble slimhoste så jeg fikk det opp

Prøv Noskapin tabletter, reseptfritt på apotek :) jeg sverger til de når tørrhosten er som værst - spesielt om natta! Hostesaften fra samme merke suger, men tablettene er gull.

Endret av boblevann
  • Liker 1
Skrevet

Så et legeprogram på TV der de fant ut at det som virket beste var sitron (skvise ut safta) og honning i varmt vann. Verdt å prøve kanskje?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, boblevann skrev:

Prøv Noskapin tabletter, reseptfritt på apotek :) jeg sverger til de når tørrhosten er som værst - spesielt om natta! Hostesaften fra samme merke suger, men tablettene er gull.

Da prøver jeg det i morgen. Nå har feberen begynt og komme så jeg håper ikke det blir noe mer ut av det. Startet slik en gang før og endte på legevakt om natta med dobbel sidig lungebetennelse, bronkitt og vann på lungene.

Det vil jeg ikke ha en gang til

Skrevet
4 minutter siden, Honnikorn skrev:

Så et legeprogram på TV der de fant ut at det som virket beste var sitron (skvise ut safta) og honning i varmt vann. Verdt å prøve kanskje?

Sitter å drikker det akkurat nå, og det fungerer faktisk veldig bra 😊 

Godt er det også 😍

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt forkjølet og hostet siden lørdag. Å i dag er det helt jævlig(unnskyld språket) Har vært hos lege men kun virus og fikk cosylan. Men jeg hoster like ille og til jeg nesten kaster opp. Det er så vondt i luftveiene.

Har noen råd slik at dette kan bli noe bedre? Gruer meg til natta og er redd den blir tilbrakt på sofaen😀

Cosylan inneholder morfin, og virker hostestillende. Hoster du ette rå ha tatt Cosylan i anbefalt dose?

Det kan hjelpe å sette på en kjele med vann til koking og sette seg innti kjelen når vannet koker for å pusteninn damp. Sett kjøkkenvifta på så du ikke damlegger hele kjøkkenet. 

Anonymkode: daf6c...580

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cosylan inneholder morfin, og virker hostestillende. Hoster du ette rå ha tatt Cosylan i anbefalt dose?

Det kan hjelpe å sette på en kjele med vann til koking og sette seg innti kjelen når vannet koker for å pusteninn damp. Sett kjøkkenvifta på så du ikke damlegger hele kjøkkenet. 

Hoster like herlig😈 sitter og gruer meg for neste hostekule. Sjelden jeg klager men nå er det ikke mye godt

Skrevet (endret)

Te og honning 
Og gomle på masse lakris, sort lakris

Endret av Drakan
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hoster like herlig😈 sitter og gruer meg for neste hostekule. Sjelden jeg klager men nå er det ikke mye godt

Huff, er i samme situasjon. Er så vondt å hoste, så prøver å la være, men til slutt "klør" det sånn at man ikke klarer å holde igjen. AUA! Føler meg slapp og sliten i tillegg. Har ikke vært hos lege jeg da, er det ikke stort sett virus som er årsaken til sånne ting? Da finnes vel ingen kur.

Anonymkode: e3373...91f

Skrevet

Hvor lenge har du gått på Cosylan da? Det pleier å hjelpe mot tørrhoste, men for meg tok det et par dager før det hadde ordentlig effekt. Tok vel en shot tre ganger daglig.

AnonymBruker
Skrevet

Var hos legen med samme problemet, bare at jeg faktisk begynte kaste opp av hosten etter en måneds tid.
Fikk cosylan og beskjed om å komme tilbake om det ikke hadde gitt seg i løpet av noen måneder, for det var helt normalt å hoste til man kastet opp i 2-3 måneder.

Anonymkode: a1a04...c0e

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke kokhoste du har da? Har legen tatt blodprøve for å undersøke kikhostr? Hvis ikke, så er det tilbake til legen. 

Det er en fordel å vaksinere seg mot kikhoste før en får det.

Skrevet

Jeg har hatt kikhoste og da gjør man ikke annet enn å hoste.. 

Hadde heller aldri feber, så vil vel nesten utelukke kikhoste her. Satser på en normal forkjølelse med virus i luftveiene. 

Noskapin og bergensk brystbalsam gjør susen 💪🏻

Skrevet

Synes varmt vann med sitron og honning, eller te med honning virker lindrende for en sår hals. God bedring :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svært god erfaring med Bergensk brystbalsam. Er noe etanol/alkohol i det som legger seg nærmest som et bedøvende lag i halsen og roer hosten.

Anonymkode: dbf98...308

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...