Gå til innhold

Din erfaring med ketose?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Starter på ketose diett imorgen, og er spent :) har 15-20 kg å gå ned.   

Hva var din start vekt/høyde? Hvor lang tid brukte du? Gikk du gradevis over til vanlig kost etter på? 

Anonymkode: e5a4c...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde litthodepine i går, men det er visstnok normalt. Laget ostepletter som var veldig gode istedenfor brødmat. 3 egg, 3 ss mandelmel, 2 ss bakepulver og 3 dl ost.  Blandes sammen og hviler i bakebollen i 10 min også stekes på 190 gr i ti min 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Arabella skrev:

To spiseskjeer bakepulver?

Er det evt farlig å bruke så mye bakepulver?

Anonymkode: 623e2...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trådstarter du vet hva ketoner er, og hva som skjer? Kroppen tar av kroppens egne fett- og muskellagre fordi cellene ikke får tilstrekkelig glukose. 

Så det som i teorien skjer når man går på en ketone diett er at man tærer på- og bryter ned musklene, som på ingen måte er sunt. 

Hborfor bryte ned kroppen for å gå ned i vekt? Er det heller ikke bedre å trene, spise variert og droppe junkfood og lørdagskos? For en ketone diett er ikke bra for kroppen. 

Anonymkode: a0061...32b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke, har aldri prøvd. Jeg trodde det var feilskriving og skulle vært to teskjeer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må vel smake jævlig i alle fall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter du vet hva ketoner er, og hva som skjer? Kroppen tar av kroppens egne fett- og muskellagre fordi cellene ikke får tilstrekkelig glukose. 

Så det som i teorien skjer når man går på en ketone diett er at man tærer på- og bryter ned musklene, som på ingen måte er sunt. 

Hborfor bryte ned kroppen for å gå ned i vekt? Er det heller ikke bedre å trene, spise variert og droppe junkfood og lørdagskos? For en ketone diett er ikke bra for kroppen. 

Anonymkode: a0061...32b

Dette stemmer ikke. Ketose er ikke farlig i det hele tatt for vanlige mennesker. Inuitter har levd praktisk talt uten karbohydrater i tusenvis av år. Ketogen diett passer ikke nødvendigvis for alle, avhengig av genetikk, sosiale forpliktelser, hvilken idrett du evt. driver med osv, men å påstå at det generelt er farlig er bare tøys.

Hvis man bryter ned muskelmasse for energi er det fordi man er i kaloriunderskudd, ikke fordi man ikke spiser karbohydrat. Det er sannsynligvis lettere å bygge muskler når man inkluderer karbohydrat i kosten, men det trengs ikke for å opprettholde muskelmasse. Det gjør man ved å bruke musklene og få i seg et minimum av protein.

Musklene trenger et visst lager av glukose. Det danner kroppen selv fra fett og evt. protein. Resten av kroppen kjører fint på fett, og mange opplever at de blir klarere i toppen og mer utholdende av det når de har vent seg av med karbohydrater.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 25 kilo på Ketolysedietten i løpet av 7-8 måneder. 

Fra 95 til 70 kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke jeg var i ketose hele tiden, men jeg gikk på lchf i 10 mnd og gikk ned 27 kg. 

Min erfaring med ketose er dårlig ånde, ingen sult. 

Anonymkode: e6340...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 13.3.2017 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Hei! Starter på ketose diett imorgen, og er spent :) har 15-20 kg å gå ned.   

Hva var din start vekt/høyde? Hvor lang tid brukte du? Gikk du gradevis over til vanlig kost etter på? 

Anonymkode: e5a4c...0ee

157, veide 48/49kg, gikk ned til 44! Måtte øke karbo... Nå skal det sies at jeg ikke prøvde å slanke meg , men gikk på lavkarbo av andre grunner.

Anonymkode: dcbf7...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lever ketogent. Gikk ned 10 kg før en god stund siden, men vet at dersom jeg går tilbake til gammelt kosthold, vil jeg legge på meg igjen. Så nå lever jeg jeg på dette kostholdet, men dersom jeg er på ferie feks. spiser jeg det jeg har lyst på. Ellers følger jeg kostholdet ganske strikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...