AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Om en liten unge peker på deg med lekevåpenet sitt og liksomskyter deg, sier du ifra at det er ugreit? Jeg synten leketøy som er formet som våpen er en uting, når jeg er på butikken, bussen, trikken eller where ever vil jeg ikke bli siktet på av hverken barn eller voksne. Jeg sier ifra, om at det ikke er greit at ungene sikter på meg. Noen foreldre blir fryktelig snurt når jeg gir beskjed direkte til ungen. Hva tenker dere? Kjør debatt. Anonymkode: 86c68...2b7
Million Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 (endret) Hvorfor skulle du ikke kunne si fra om du ikke liker det? Andre gir blaffen og lar ungene bare holde på, men ungene tar helt sikkert ikke skade av å få høre det av noen som ikke liker det. Om de hører etter og gir seg, er en annen sak, noen unger er så gira på leken at de bare ler og fortsetter, men... Så fortsett å si fra du, dersom du vil det. Skjønner ikke at dette er noe å "kjøre debatt" på en gang. Endret 13. mars 2017 av Million 2
Gjest noe tilfeldig Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Jeg ville mest sannsynlig latet som om at jeg ble truffet alvorlig i hjertet, rullet meg over og "dødd"..
brownbrown Skrevet 13. mars 2017 #4 Skrevet 13. mars 2017 hvorfor bry seg ? om noen ser på deg, peker på deg, eller peker på deg med et lekevåpen så er det bare til å gå videre. og som noen sa over. dette er ikke noe å kjøre debatt over slike bagateller 1
Bergtatt Skrevet 13. mars 2017 #5 Skrevet 13. mars 2017 Enig med deg om at lekevåpen er en uting og at det skal være lov å si ifra. Egentlig skal det være greit å irettesette barn en mener har dårlig oppførsel. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #6 Skrevet 13. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om en liten unge peker på deg med lekevåpenet sitt og liksomskyter deg, sier du ifra at det er ugreit? Jeg synten leketøy som er formet som våpen er en uting, når jeg er på butikken, bussen, trikken eller where ever vil jeg ikke bli siktet på av hverken barn eller voksne. Jeg sier ifra, om at det ikke er greit at ungene sikter på meg. Noen foreldre blir fryktelig snurt når jeg gir beskjed direkte til ungen. Hva tenker dere? Kjør debatt. Anonymkode: 86c68...2b7 Jeg skjønner ikke at unger får holde på sånn på buss og ellers. Er de hjemme hos seg selv, så får foreldrene styre, og det bør de absolutt gjøre om den ungen får holde på sånn i offentligheten. Hva sier foreldrene når ungene holder på sånn? Anonymkode: 37007...a40
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #7 Skrevet 13. mars 2017 Tenker at det er helt i orden å leke med lekevåpen. Skjøt selv hverandre med pil og bue når vi var små, forbandt det aldri med å faktisk drepe og skade andre mennesker. Tror voksne ser den koblingen mer enn barn og innbiller seg at det er det samme i barns hoder Anonymkode: c7107...721 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #8 Skrevet 13. mars 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om en liten unge peker på deg med lekevåpenet sitt og liksomskyter deg, sier du ifra at det er ugreit? Jeg synten leketøy som er formet som våpen er en uting, når jeg er på butikken, bussen, trikken eller where ever vil jeg ikke bli siktet på av hverken barn eller voksne. Jeg sier ifra, om at det ikke er greit at ungene sikter på meg. Noen foreldre blir fryktelig snurt når jeg gir beskjed direkte til ungen. Hva tenker dere? Kjør debatt. Anonymkode: 86c68...2b7 Sier bare at jeg ikke liker å bli siktet på mens jeg dytter ned våpenet. Ikke verre enn det. Blir strengere om de fortsetter, til slutt tar jeg våpenet. Om ikke foreldre liker at noen snakker til ungene er det deres problem. De kan feks prøve å oppdra ungene sine. Anonymkode: eed67...c59
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #9 Skrevet 13. mars 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om en liten unge peker på deg med lekevåpenet sitt og liksomskyter deg, sier du ifra at det er ugreit? Jeg synten leketøy som er formet som våpen er en uting, når jeg er på butikken, bussen, trikken eller where ever vil jeg ikke bli siktet på av hverken barn eller voksne. Jeg sier ifra, om at det ikke er greit at ungene sikter på meg. Noen foreldre blir fryktelig snurt når jeg gir beskjed direkte til ungen. Hva tenker dere? Kjør debatt. Anonymkode: 86c68...2b7 Foreldre som lar barn leke med skytevåpen bør få en opplæring i hvordan det er å leve i krig. Videre bør skytebåpen blant barn konfiskeres. Anonymkode: 6d2f5...780 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #10 Skrevet 13. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldre som lar barn leke med skytevåpen bør få en opplæring i hvordan det er å leve i krig. Videre bør skytebåpen blant barn konfiskeres. Anonymkode: 6d2f5...780 Av ren nysjerrighet: vannpistoler/vanngevær og? Anonymkode: 90dbd...774
skogsvandreren Skrevet 13. mars 2017 #11 Skrevet 13. mars 2017 Hvorfor si det til vilt fremmede barn? De har tross alt ikke gjort noe galt, si fra til foreldra! Bryr ikke foreldrene seg så kontakt politiet, lekepistoler osv er forbudt å ha i offentligheten! 1
Bergtatt Skrevet 13. mars 2017 #12 Skrevet 13. mars 2017 9 minutter siden, Naturgutten 95 skrev: Hvorfor si det til vilt fremmede barn? De har tross alt ikke gjort noe galt, si fra til foreldra! Bryr ikke foreldrene seg så kontakt politiet, lekepistoler osv er forbudt å ha i offentligheten! Fordi det gir opplæring i forstå at andre ikke alltid liker hva du(barnet) gjør, blir vandt med kritikk, utvikling av sosial intelligens osv
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #13 Skrevet 13. mars 2017 Har selv en mor som alltid har hatet alle leker formet som pistoler, så vannpistoler var også forbudt i vårt hjem. Men har foreldre som ikke opprinnelig er fra Norge, så i deres oppvekst lærte de hvordan skyte, desarmere miner og slikt på videregående - og så familiemedlemmer bli drept blant annet. Så henger vel kanskje igjen der for hennes del, men jeg personlig skjønte ikke helt hvorfor hun var så imot det før jeg ble litt mer voksen. Jeg kommer ikke til å tillate mine fremtidige barn å se på lekepistoler som leker - alt som er formet som pistol kommer til å være fyfy her også. Og er absolutt greit å si ifra til barn at å skyte på mennesker ikke er greit! Anonymkode: 63d0a...057
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #14 Skrevet 13. mars 2017 Hvis han peker med en kvist og lekeskyter deg, da? Eller med fingeren? Er det leketøyet eller lekeskytingen som er problemet? Verden kommer alltid til å være full av ting og tang som med litt fantasi blir til våpen for utallige barn som leker krig eller cowboy og indianer eller Star Wars eller gudene vet. Og takk og pris for det. Anonymkode: c93be...d8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå