Gå til innhold

Hvor ofte tar man protein hårkur?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor ofte tar dere protein kur? Kan du ta det for ofte? og hvor ofte fuktighetskur? :)

Anonymkode: 6a25e...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det har jeg aldri tatt. Jeg er 43 år, og håret mitt er i aldeles utmerket stand. 

Anonymkode: c057c...10b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så ofte som man føler for å spyle penger i do

Anonymkode: 53f17...13c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver 14. dag. Merker stor forskjell på håret nå og før jeg begynte med kur

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker proteinkrem hver gang jeg har vasket håret, altså 2-3 ganger i uka. Har merket stor forskjell på hårkvaliteten etter jeg startet med det!

Anonymkode: 36124...0bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke for å kuppe tråden,  men er proteinkur kun for de som farger/bleker håret eller er det vanlig å bruke på vanlig hår også?

Anonymkode: c83db...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker det en gang i uken når jeg striper det og merker stor forskjell. Aldri brukt det når håret mitt ikke er fargebehandlet. 

Anonymkode: d89f8...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret kan bli tørt og flokete hvis man bruker det for ofte eller mer enn det håret har behov for. Jeg bruker proteinkur hver 14. dag, fuktighetskur en gang i uken. Jeg merker stor forskjell på håret mitt når jeg har brukt for mye produkter med proteiner i (shampo og balsam f.eks) så da bytter jeg med fuktighet en stund. 

Jeg har stripet hår, og striper etterveksten sånn hver 2-3 måned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags proteinkurer bruker dere da? Anything goes? Kan ingenting om slike kurer. 

Anonymkode: 8b071...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1anonym2

Du må ikke bruke proteinkur med mindre du faktisk trenger det. Proteiner fungerer gjenoppbyggende på håret, og om man ikke trenger det, vil håret etterhvert bli porøst og knekke. Men hvis du trenger det vil jeg si en gang i uka er bra. Joico, Sebastian og kerastase har proteinkurer jeg ville anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker fuktighetskur 2 dager i uka. Etter at jeg bleket håret og angret etter 6 mnd, har jeg begynt med protein 1 dag i uka.

Anonymkode: cc986...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags proteinkurer bruker dere da? Anything goes? Kan ingenting om slike kurer. 

Anonymkode: 8b071...c0c

Lador hair filler. Du kan lese om den her (på norsk) http://maritaextensions.blogg.no/1445363057_anbefaling_lador_hair.html

Hvor ofte jeg tar det? Nei si det. Det er lenge siden, skal ta en kur i kveld. Jeg ville vel tatt to-tre ganger i måneden, ikke oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På Monday, March 13, 2017 den 19.12, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte tar dere protein kur? Kan du ta det for ofte? og hvor ofte fuktighetskur? :)

Aldri. Håret kan ikke påvirkes utenfra, det er dødt materiale. Påvirkningen kommer innefra avhengig av hva kroppen tilføres og hvordan kroppens funksjoner er. 

Anonymkode: 87521...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri. Håret kan ikke påvirkes utenfra, det er dødt materiale. Påvirkningen kommer innefra avhengig av hva kroppen tilføres og hvordan kroppens funksjoner er. 

Anonymkode: 87521...aa9

Vel, håret føles nå bedre etterpå. Ta en lengde garn og drypp olivenolje på garnet. Påvirket oljen garnet? Er garnet levende materiale?

Alle vet da at håret kjennes forskjellig ettersom hvilken shampoo eller balsam man bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Aldri

Har 3 proteinkurer som jeg har brukt halvparten av, men ingenting ser ut til å fungerer. Jeg dusjer, vasker håret, håndkletørker håret, tar i proteinkur som jeg lar virke 10+ min, vasker ut, balsam. Ingen bedring. 
Kan ha noe med at håret mitt er fryktelig tykt og langt slik at det ikke blir nok... 

Anonymkode: 56c06...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så protein kur er for farget og behandlet hår?  Jeg får fryktelig lett splitta tupper så tenkte å bruke kuren som forebyggende men det er ikke riktig det da?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...