Gå til innhold

Badeferie i Montenegro.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har vært på ferie i Montenegro,tenker da helst på Herceg Novi, rett over grensen fra Kroatia? Tenkte å ta fly til Dubrovnik og så taxi til Herceg Novi. Har hørt at Budva i Montenegro er veldig vakkert, men så lenge man ikke bor i Oslo så blir flybillettene dit dyre med flere mellomlandinger. Hvis noen har vært i landet og har reiseråd til meg, så blir jeg takknemlig :) .

Anonymkode: 317c4...8b9

Skrevet

Budva er vakkert, har vært der. Du må også få med deg nabobyen Kotor som er helt spesiell med sin bymur. Ellers vil jeg ikke anbefale tur til hovedstaden, Podgorica, (tror jeg det skrives) uten at du er spesielt interessert. Det virket som en avglemt landsby og vi kunne ikke komme oss fort nok derifra. Vi var riktignok på et museum der, men det var det hele. Ellers ville jeg bodd i Dubrovnik et par dager og fått med meg "filmstjerneøya" Sveti Stefan.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har prøvd Dubrovnik-ruten til Herceg Novi.

Herceg Novi/Igalo har egentlig en liten norsk koloni helt siden kommunismen. Mange nordmenn har dratt hit på blåresept for ulike helsebehandlinger.

Du vil finne restauranter med menyer rundt dette hotellet: http://igalospa.com/no/index.html

Dette er et av stedene du finner mange nordmenn rundt deg.

Når det gjelder Montenegro så er min erfaring at dette landet omtrent er et u-land i forhold til vesten. Det er mye søppel overalt. Drar du opp til fjellene kan du oppleve at søppelbiler tømmer hele søppellast ned en fjellskråning. Enkelte hoteller har dårlig hygiene og instektene kryper oppover hotellveggene og inn i rommene. Det er også mye korrupsjon du ikke ser med en gang.

Men for all del, reis og kos deg, men ikke bad for nær de forurensende fjellbekkene som rener ut i fjorden.

Anonymkode: b4471...e9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, hjertesukka skrev:

Ellers ville jeg bodd i Dubrovnik et par dager og fått med meg "filmstjerneøya" Sveti Stefan.

Dubrovnik er turisthøl. I gamlebyen er det enorme masser med turister. Alle butikkene er turistifiserte på nivå med Venezia. Maten i restaurantene er overpriset og smaker bob-bob. På lekeplassene har jeg opplevd enorme hundbæsjer ved sandkasser. Ingen bryr seg om søpla.

Andre steder i Kroatia har jeg opplevd hotelsvindel og generelt mye tull med hotellrom. Kun et eneste sted har jeg spist på en restuarant som faktisk hadde god mat og som heller ikke hadde priser på norsk nivå (Cervar-Porat).

Og la oss ikke starte historiene om Zagred før en eller annen tulling kommer med en ny Kroatsia er kult innlegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, hjertesukka skrev:

Budva er vakkert, har vært der. Du må også få med deg nabobyen Kotor som er helt spesiell med sin bymur. Ellers vil jeg ikke anbefale tur til hovedstaden, Podgorica, (tror jeg det skrives) uten at du er spesielt interessert. Det virket som en avglemt landsby og vi kunne ikke komme oss fort nok derifra. Vi var riktignok på et museum der, men det var det hele. Ellers ville jeg bodd i Dubrovnik et par dager og fått med meg "filmstjerneøya" Sveti Stefan.

Hvordan kom du deg til Budva?

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herceg Novi/Igalo har egentlig en liten norsk koloni helt siden kommunismen. Mange nordmenn har dratt hit på blåresept for ulike helsebehandlinger.

Hvordan er strendene i Herceg Novi?

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kom du deg til Budva?

Har vært flere gg på helsereise i dette området, og vi tok buss til Budva.

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innerst i Kotorbukta begynner det å bli litt belastet, men det blir finere strender til lenger ut mot havet man kommer, naturlig nok.  

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, hjertesukka skrev:

Har vært flere gg på helsereise i dette området, og vi tok buss til Budva.

Innerst i Kotorbukta begynner det å bli litt belastet, men det blir finere strender til lenger ut mot havet man kommer, naturlig nok.  

Er det stort sett pensjonister som ferierer i Herceg Novi? Var også en som fortalte meg at strendene var veldig langgrunne, at man måtte gå i en evighet for å komme til dypere vann? Hvordan er det med shopping og restauranter? Med shopping mener jeg mer keramikk, oljer etc, ikke klær.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har vært på ferie i Montenegro,tenker da helst på Herceg Novi, rett over grensen fra Kroatia? Tenkte å ta fly til Dubrovnik og så taxi til Herceg Novi. Har hørt at Budva i Montenegro er veldig vakkert, men så lenge man ikke bor i Oslo så blir flybillettene dit dyre med flere mellomlandinger. Hvis noen har vært i landet og har reiseråd til meg, så blir jeg takknemlig :) .

Åh dit kunne jeg tenke meg. Vi var i Kroatia, men tok en dagstur til Montenegro og Swetty Stefan eller hva det heter, var visst et tidligere kjendissted, veldig fint, og angra litt på at vi ikke dro til Montenegro i stedet for Kroatia, mye finere badestrender der :) 

Anonymkode: aab62...98a

Skrevet

Vi har ferieleilighet i Sutomore, ikke langt i fra Bar, og jeg anbefaler de stedene mye mer enn turistfellene. Budva er en pen by, men ikke noe sted å kose seg.

Vi flyr til Dubrovnik og leier bil og kjører nedover, men skal du direkte til Montenegro, nærmest mulig de ålreite stedene, er det best å bestille flyreisen direkte eller med mellomlandinger, til Podgorica, hovedstaden til Montenegro.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det stort sett pensjonister som ferierer i Herceg Novi? Var også en som fortalte meg at strendene var veldig langgrunne, at man måtte gå i en evighet for å komme til dypere vann? Hvordan er det med shopping og restauranter? Med shopping mener jeg mer keramikk, oljer etc, ikke klær.

Jeg tror nok det er en mix av både unge og gamle, slik det er de fleste steder. Faktisk en del ungdom som reiser på helseferie også. Men en god del russere da, siden de generelt sett har små muligheter for strandliv i sitt hjemland. Når det gjelder strender og langgrunt, så er ikke det min erfaring. Det har jo kommet seg betraktelig med tanke på shopping også nå, så oljer og keramikk skulle være kurant å få tak i. Restaurantlivet er helt ok, fra enkle pizzaboder til mer eksklusive restauranter.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, hjertesukka skrev:

Jeg tror nok det er en mix av både unge og gamle, slik det er de fleste steder. Faktisk en del ungdom som reiser på helseferie også. Men en god del russere da, siden de generelt sett har små muligheter for strandliv i sitt hjemland. Når det gjelder strender og langgrunt, så er ikke det min erfaring. Det har jo kommet seg betraktelig med tanke på shopping også nå, så oljer og keramikk skulle være kurant å få tak i. Restaurantlivet er helt ok, fra enkle pizzaboder til mer eksklusive restauranter.

Jeg kunne tenke meg å finne hotell/ leilighet i nærheten av en fin ( ren) strand pluss at det ikke er altfor langt unna byen ( 20-25 min gåtur til sentrum går helt fint) , hvilke del av Herceg Novi ville du da anbefalt? Det virker som det er mange Spa i Herceg Novi, massasje og ansiktsbehandling høres deilig ut, vet du ca priser på slike behandlinger?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, hjertesukka skrev:

Du kan jo kikke litt på disse: (Selv har jeg bodd kummerlig og billig privat, - og på instituttet i Igalo)

https://no.tripadvisor.com/SmartDeals-g304080-Herceg_Novi_Herceg_Novi_Municipality-Hotel-Deals.html

Spapriser vet jeg ikke sikkert, men ligger uansett langt under norske priser. :)

Og disse er nær badeplass og ikke så langt unna shopping og spisesteder? Ps, tusen takk for all hjelp :) .

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og disse er nær badeplass og ikke så langt unna shopping og spisesteder? Ps, tusen takk for all hjelp :) .

Bare hyggelig.:) De fleste hotellene ligger langs kysten, men noen ligger lenger oppe i åsen. Det kan du se på kartet når du klikker deg inn på hvert enkelt. Det går en lang strandpromenade med butikker og restauranter fra Igalo til Herceg Novi. Det er badestrender langs hele veien omtrent. Har trasket den promenaden mange ganger.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, hjertesukka skrev:

Bare hyggelig.:) De fleste hotellene ligger langs kysten, men noen ligger lenger oppe i åsen. Det kan du se på kartet når du klikker deg inn på hvert enkelt. Det går en lang strandpromenade med butikker og restauranter fra Igalo til Herceg Novi. Det er badestrender langs hele veien omtrent. Har trasket den promenaden mange ganger.

Tusen takk for veldig nyttig informasjon! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 14.3.2017 den 7.55, AnonymBruker skrev:

Det er mye fjell ned til vannet rundt Herceg Novi. Innimellom og ved Igalo finner du "strender". Som noen nevnte er de langgrunne (50-100 m) for å finne litt dybde. Det er mye søppel enkelte steder på strendene som blir samlet sammen i hauger av de lokale strandstol-pusherne. En strandstol utenom fellesferien på de billigste stedene koster kanskje fortsatt 1 euro pr dag? De fleste strendene har barer med mat (stekt lokal fisk m.m.). Jeg husker at de normale butikkene for de lokalene har omtrent 1/2 pris på drikkevarer i forhold til strandbarene.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye fjell ned til vannet rundt Herceg Novi. Innimellom og ved Igalo finner du "strender". Som noen nevnte er de langgrunne (50-100 m) for å finne litt dybde. Det er mye søppel enkelte steder på strendene som blir samlet sammen i hauger av de lokale strandstol-pusherne. En strandstol utenom fellesferien på de billigste stedene koster kanskje fortsatt 1 euro pr dag? De fleste strendene har barer med mat (stekt lokal fisk m.m.). Jeg husker at de normale butikkene for de lokalene har omtrent 1/2 pris på drikkevarer i forhold til strandbarene.

Det var jeg,TS som nevnte dette med langgrunne strender, men fikk svar fra en annen at dette ikke stemte? Nå ble jeg litt forvirret, finnes det strender i Herceg Novi som ikke er langgrunne?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som kan gi meg litt mer informasjon?

AnonymBruker
Skrevet
På 15.3.2017 den 17.01, AnonymBruker skrev:

Det var jeg,TS som nevnte dette med langgrunne strender, men fikk svar fra en annen at dette ikke stemte? Nå ble jeg litt forvirret, finnes det strender i Herceg Novi som ikke er langgrunne?

jeg tror det, man da må du komme et stykke unna Igalo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...