Gå til innhold

Salg av brukte ting på nett - hvor har dere størst suksess?

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg har ryddet litt i skapene og jammen har jeg samlet meg opp ganske mange ting jeg ikke trenger. Mye av det kan forhåpentligvis komme andre til nytte. Noen av tingene kan jeg trolig få litt penger for, da det er kurante og pent brukte saker. Det jeg ikke får solgt vil jeg levere til nærmeste bruktbutikk, evt loppis. Men hvor har dere best erfaring med salg? Finn.no eller en av de mange lokale sidene på Facebook?

Er det slik at det er enkelte ting som selger best på Finn, mens andre ting selger best lokalt? Jeg har både klær, sko, sportsutstyr, glass, servisedeler og noe kjøkkenutstyr til overs. 

Håper på tips og erfaringer :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har solgt endel i det siste og syns det er vanskelig få selv noen kr for enkelte helt flotte ting. Men generelt har jeg følgende erfaring:

- hvitevarer/elektronikk finn.no!

- designmøbler finn.no! 

- mindre interør til gi bort pris eller 50-200 kr, lokale facebookgrupper. 

Jeg har ikke solgt/gitt bort klær.

Prøvde meg på letgo, men fikk ingen respons. Følte innleggene druknet. 

Fine bilder er gull verdt! 

Endret av Torelli
  • Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg tenkte også på letgo som en mulighet, men da tar jeg din erfaring til etterretning og gir blanke i den. Skal ta så gode bilder jeg kan i godt lys :) Er litt spent på salg via facebook-gruppene, da jeg har tenkt at ting har lett for å drukne der inne, også. Men det er jo verdt et forsøk. 
Har du hatt mye problemer med at folk får tilslaget på ting, men ikke gidder å hente? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med tise? Bruker appen en del og får godt med respons og salg :) . Liker at man kan bruke tags på innleggene og kun et plagg i hvert innlegg :) 

Anonymkode: 43749...8e7

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Margit Spat skrev:

Jeg tenkte også på letgo som en mulighet, men da tar jeg din erfaring til etterretning og gir blanke i den. Skal ta så gode bilder jeg kan i godt lys :) Er litt spent på salg via facebook-gruppene, da jeg har tenkt at ting har lett for å drukne der inne, også. Men det er jo verdt et forsøk. 
Har du hatt mye problemer med at folk får tilslaget på ting, men ikke gidder å hente? 

Nei, det har faktigst ikke hent meg! Men ser jo andre opplever det da de plutselug skriver f eks"ikke solgt likevel/ ble ikke hentet". 

Jo, det drukner nok litt lett på facebookgrupper også, tenk på publiseringstidspunktet. Søndag er den beste dagen :)

På finn opplever jeg at man må være veldig tilstede og kunne svare raskt, ellers går interessentene videre. 

Endret av Torelli
Gjest Margit Spat
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med tise? Bruker appen en del og får godt med respons og salg :) . Liker at man kan bruke tags på innleggene og kun et plagg i hvert innlegg :) 

Anonymkode: 43749...8e7

Wow, den appen hadde jeg ikke hørt om, engang! Mulig jeg har bodd under en stein, eller noe ;) Er den kun for klær/mote eller kan man selge andre ting der, også, som f.eks de ubrukte vinglassene man ikke trenger fordi man har fire andre ulike vinserviser i tillegg?

AnonymBruker
Skrevet

Finn eller facebook er det som fungerer. Kommer litt an på hvor du bor hva som gjelder. 

Anonymkode: 275b6...9cb

Skrevet

Jeg har alltid fått solgt det jeg har lagt ut på Finn. Har vært registrert der i ti år nå. Før eller siden dukker det opp en interessert person som trenger akkurat det du skal selge :-) Noen gjenstander tar lenger tid å selge enn andre, men det er bare å være tålmodig, så selger det til slutt og til den prisen du vil ha. Har aldri opplevd å ikke få solgt noe på Finn. Eller jo, det var noen hagebøker jeg skulle selge en gang. De ble ikke solgt, men jeg endte med å gjøre om annonsen og ga dem vekk istedet, da jeg ikke lenger har hage eller er hageinteressert. Ville bare bli kvitt dem. Da dukket det raskt opp en interessert bokorm av en fyr som så ut som ultraprototypen på en distre professor :-)

Brukte tidligere noen lokale Facebookgrupper også, og det funket jo sånn passe, men innleggene blir jo overhodet ikke kategorisert eller noe, alt blander seg sammen til en lang suppe, og innlegget ditt havner fort nederst. Bare rot. Så jeg foretrekker Finn.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...