AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Vi har bygd ut huset så nå har alle barna sine egne soverom. Samboer har 4 barn og de er 5-8 år. Jeg møtte han da yngste var 1 år og slik jeg kjenner situasjonen så ønsker ikke mor at barna skal være hos sin far mer en annen hver helg og det går nå rettens vei. De bor 10 minutter fra hverandre. Samboer vet ikke helt hva han kan gjøre siden moren bruker barna mot han, men vil gjerne at det skal være gøy å være her også, noe de har, men også at de skal ønske å være her mer selv om mor er tydelig på at hun ønsker de skal være hos henne. Jeg merker at de er veldig lojale mot sin mor og de er i en sår situasjon. Han ønsker å nå kjøpe tv på hver sitt rom for å gjøre hjemmet vårt mer "attraktivt". Jeg har også ett barn og hadde det vært opp til meg så hadde de ikke fått TV på rommet før om noen år til, da jeg mener de ikke har godt av å gro foran en skjerm, men så skjønner jeg samboer også Anonymkode: ca100...cfe
skruf Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 For det første så synes jeg det er helt feil å lokke ungene med materielle ting for å gjøre seg mere attraktiv og på den måten sette ungene opp mot den andre parten. Det kan også føre til at mor prøver å kompensere ved å kjøpe fine og dyre ting til barna siden faren gjør det. Og midt oppi alt så står 4 unger som vil ende opp forvirret over det hele. For det andre så synes jeg at tv på rommene til så små barn er bare helt idiotisk. For det første så er det begrenset hvor mye tv et barn bør se i løpet av en dag, og for det andre så passiviserer det barna med å sitte på hvert sitt rom å se tv. Og ts; hvis far sine 4 barn får hver sin tv på rommene sine så må jo ditt barn få det også, hvis ikke blir det veldig urettferdig ovenfor barnet ditt. Da går du i mot dine prinsipper siden du mener at barn ikke bør gro fast foran en tvskjerm. Far burde heller fokusere på å bruke tid sammen med barna, ikke lokke med egen tv på rommene. Å kjøpe deres lojalitet er bare patetisk, og jeg tror ikke det vil gagne far i en barnefordelingssak. 20
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 7 minutter siden, skruf skrev: For det første så synes jeg det er helt feil å lokke ungene med materielle ting for å gjøre seg mere attraktiv og på den måten sette ungene opp mot den andre parten. Det kan også føre til at mor prøver å kompensere ved å kjøpe fine og dyre ting til barna siden faren gjør det. Og midt oppi alt så står 4 unger som vil ende opp forvirret over det hele. For det andre så synes jeg at tv på rommene til så små barn er bare helt idiotisk. For det første så er det begrenset hvor mye tv et barn bør se i løpet av en dag, og for det andre så passiviserer det barna med å sitte på hvert sitt rom å se tv. Og ts; hvis far sine 4 barn får hver sin tv på rommene sine så må jo ditt barn få det også, hvis ikke blir det veldig urettferdig ovenfor barnet ditt. Da går du i mot dine prinsipper siden du mener at barn ikke bør gro fast foran en tvskjerm. Far burde heller fokusere på å bruke tid sammen med barna, ikke lokke med egen tv på rommene. Å kjøpe deres lojalitet er bare patetisk, og jeg tror ikke det vil gagne far i en barnefordelingssak. Veldig enig! Anonymkode: 8d4dc...ec4 2
Biloba Skrevet 13. mars 2017 #4 Skrevet 13. mars 2017 Å se tv alene på hvert sitt rom er virkelig ikke det jeg ønsker for barn i den alderen. Mye koseligere sammen i sofakroken med far og deg og søsken. Det skaper minner og samhold. Hadde de vært tenåringer ville det vært mer aktuelt. 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #5 Skrevet 13. mars 2017 Takk for tilbakemelding :-) De har allerede "alt" hos mor. TV (de to eldste), forskjellige spillemaskiner, Ipad osv. Vi har ingen av delene da mitt barn er meget aktivt og bruker som regel fritiden vi har til å være ute. Ellers blir TV brukt mest om morgen før skolen, når middagen holder på å bli klar elelr litt før leggetid Grunnen til vi ikke har kjøpt f.eks Ipader er at alle barna har hver sin hos besteforeldrene (på vår side), og synes det holder da vi er innom annen hver helg, men føler tiden har endret seg med barna. Føler at skjermer har blitt halve livet. Anonymkode: ca100...cfe
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #6 Skrevet 13. mars 2017 1 minutt siden, Biloba skrev: Å se tv alene på hvert sitt rom er virkelig ikke det jeg ønsker for barn i den alderen. Mye koseligere sammen i sofakroken med far og deg og søsken. Det skaper minner og samhold. Hadde de vært tenåringer ville det vært mer aktuelt. Helt rett! Må nesten finne noe annet til de når de ønsker å trekke seg litt tilbake. Anonymkode: ca100...cfe
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #7 Skrevet 13. mars 2017 Kort versjonen: Ja, Begynner man på en sånn vei kan man ødelegge barna psykologisk og lære dem at materielle goder er et middel for å føle seg bedre. Anonymkode: 6545d...543 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #8 Skrevet 13. mars 2017 Jeg forstår farens ønske om å bli mer attraktiv for ungene. Men jeg tror ikke å kjøpe dem med materielle goder er veien å gå. Det er ikke mange årene før de forstår at faren forsøker å kjøpe dem - og de vil høyst sannsynlig ikke sette pris på å bli kjøpt... Det som vil gavne ham på lang sikt, er å være en kjærlig og tilstedeværende far. Som aktivt lytter til ungene, og sørger for at tiden de har sammen bærer preg av kvalitetssamvær. Dersom han absolutt vil kjøpe noe for en mer kortsiktig løsning, bør det være noe som styrker samholdet i familien. Noe kult dere kan drive med sammen. Anonymkode: c66b0...898 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #9 Skrevet 13. mars 2017 Jeg tviler på at TV på rommet er løsningen her. Barn i den alderen liker som regel bedre å få tid med foreldrene. Såååå vil han "kjøpe" barna, må han rett og slett jobbe for det. Frem med brettspill, tursekk, appelsin og kakao. Gjør pappahelgene til trivelige aktivitetshelger, skap en lett og god stemning i storfamilien Siden de har "alt" av duppeditter hos mor, så gjør noe helt annet hos dere (hadde mine barn vært hos en pappa som tok de med på tur, spilte spill og lekte med de en hel helg, så hadde de mast meg død om å gjøre det samme i min helg....) Anonymkode: d99ea...bf4 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #10 Skrevet 13. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har bygd ut huset så nå har alle barna sine egne soverom. Samboer har 4 barn og de er 5-8 år. Jeg møtte han da yngste var 1 år og slik jeg kjenner situasjonen så ønsker ikke mor at barna skal være hos sin far mer en annen hver helg og det går nå rettens vei. De bor 10 minutter fra hverandre. Samboer vet ikke helt hva han kan gjøre siden moren bruker barna mot han, men vil gjerne at det skal være gøy å være her også, noe de har, men også at de skal ønske å være her mer selv om mor er tydelig på at hun ønsker de skal være hos henne. Jeg merker at de er veldig lojale mot sin mor og de er i en sår situasjon. Han ønsker å nå kjøpe tv på hver sitt rom for å gjøre hjemmet vårt mer "attraktivt". Jeg har også ett barn og hadde det vært opp til meg så hadde de ikke fått TV på rommet før om noen år til, da jeg mener de ikke har godt av å gro foran en skjerm, men så skjønner jeg samboer også Anonymkode: ca100...cfe Hei fars nye partner, hvorfor krevde han ikke 50% da de skiltes? Hvorfor først nå?! Anonymkode: f8580...7d3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #11 Skrevet 13. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei fars nye partner, hvorfor krevde han ikke 50% da de skiltes? Hvorfor først nå?! Anonymkode: f8580...7d3 Du ser at ts skrev at hun møtte far da yngste av hans baern var 1 år, sant? Altfor tidlig for en baby å ha 50/50. Det samme gjelder de andre barna som var opptil 4 år. Og man splitter ikke søskenflokken pga samvær, gjør man vel? Anonymkode: 3883c...989 5
Hactar Skrevet 14. mars 2017 #12 Skrevet 14. mars 2017 Rent bortsett fra at jeg synes TV på rommet til så små barn bare er et uttrykk for latskap hos foreldrene, ser jeg ikke poenget med å prøve å kjøpe barna med noe de allerede har hos mor. Gi dem attraktive opplevelser, noe som ikke er vanskelig å få til med så små barn. Eneste du trenger, er vilje til å bruke tid sammen med barna, og et minimum av fantasi. Tiden da materielle goder slår samvær med foreldre er ennå ikke kommet for din samboers barn. Er jo også lite poeng i å ha mer samvær med for eksempel en femåring, bare for å la den femåringen bruke samværet på å sitte alene og glane på TV. Det kan han streng tatt gjøre hvor som helst. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #13 Skrevet 14. mars 2017 Bedre å finne på ting og heller anse den passive livsstilen som mor fronter, som et argument om at far har mer å tilby. Anonymkode: 9c8d2...c17
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #14 Skrevet 14. mars 2017 Forslag til ting som kan kjøpes som gjør huset og dere attraktivt: Lag klatrevegg på et rom. Heng turnringer og husker i taket på barnas rom. Ribbevegg. Hengekøye. En spillkonsoll i et fellesrom/stua der dere alle spiller sånne karoke og dansespill sammen. Kutt heller ut all tv og all tv-titting som ikke er "felles familiefilm med popcorn" lørdag kveld. Spill twister, "ryktet går", mimeleken og kort. Gi dem hver sin kokebok, forkle og kokkekniv. Ha massse utkledningstøy. Kjæledyr? Turnringer er det enkleste, og definitivt attraktivt. Anonymkode: 2d2cd...934
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #15 Skrevet 14. mars 2017 Ikke gjør det. Uansett har ikke mor rett til å holde barnet bort fra faren. Få advokat og kjempe for 50/50 - og hvis mor fortsetter med psykisk utpressing mot barna si til henne at dere prøver for 100% omsorg, siden hun er ute av stand å ta være på barna. Anonymkode: dda0c...dc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå