Gå til innhold

Hvor mange kalorier burde jeg spise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Trenger litt hjelp. Vil gjerne gå ned litt i vekt, veier nå 64 kg og er 177 cm høy. Vil trene 2 dager i uka, da ukene mine gjerne er hektiske. Hvor mange kalorier burde jeg spise per dag ca? Vil ha sakt og sikker nedgang, ikke sånn pang nedgang som er vanskelig å holde. Takk for hjelp :)

Anonymkode: d7402...c78

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne, 27 år. 

Ts

Skrevet

Med en slik høyde og vekt burde fu ikke gå ned i vekt, enkelt og greit.

På den annen side, om du ikke bedriver noen form for mosjon bør du begynne med det. Alt som får opp pulsen er bra.

Spis deg passe mett på (for det meste) sunn mat, så blir det bra.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Wiggins skrev:

Med en slik høyde og vekt burde fu ikke gå ned i vekt, enkelt og greit.

På den annen side, om du ikke bedriver noen form for mosjon bør du begynne med det. Alt som får opp pulsen er bra.

Spis deg passe mett på (for det meste) sunn mat, så blir det bra.

Enig!

Anonymkode: dca6d...4d1

Skrevet

Du er jo ganske slank. Utifra bmi'en din ligger du i nedre ende av normalvektig. :) Hvor mange kilo har du lyst til å gå ned?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Hypnosee skrev:

Du er jo ganske slank. Utifra bmi'en din ligger du i nedre ende av normalvektig. :) Hvor mange kilo har du lyst til å gå ned?

Bare noen par kilo, noe mer og det blir stygt tror jeg :) 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har veid det samme og ikke trent den siste tiden, så vil du få en effekt av å trene to ganger i uken uten å tenke noe særlig på kostholdet

Anonymkode: ffdda...272

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Da har du samme mål som meg. Vi har faktisk samme BMI. Jeg har også som mål å gå ned 2-3kg (Eller rettere sagt:  2-3 kg med FETT :P Om jeg har samme vekt men fettet er erstattet med muskler blir jeg like glad).

Jeg ligger på 1500kcal per dag, men har ikke sånt kjempehøyt aktivitetsnivå fordi jeg jobber på kontor. Trener styrke og lett cardio 3 ganger i uka. Jeg merker framgang, både i form av muskelvekst og vekttap, uten at jeg kreperer av sult. Hvis du er mer aktiv bør du kanskje spise litt mer enn 1500kcal. Viktig å ikke spise for lite, for da yter du ikke like bra under trening. Spesiellt hvis du vil bygge muskler. :)

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts

Hvorfor fokusere på vekt? Det du burde siden du er normalvektig er å kaste vekta og begynne å trene for å få muskler og mindre fett. Da har vekta ingen ting å si, å det vil se mye flottere ut med litt strammere kropp en en slank "bløt". Å ikke minst mye sunnere.

Anonymkode: 445dd...b84

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...