Gå til innhold

Lure seg til å skryte av sine ferieplaner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pleier du å skryte av hvor du skal? 

Før eller etter du drar? 

Er det lurt å legge ut skrytebilder fra ferieturen mens du er der? Kjenner du egentlig alle vennene dine på facebook? Tenk om en av de har kriminelle kontakter... 

Eller hva med disse som "lurer" seg til å skryte av sine storstilte ferieplaner... ved å "tilfeldigvis" spørre om noen har erfaringer fra det og det stedet...

"Er det noen som har vært i Tailand og vet om noen bra spisesteder? Vi skal bo i feriehus med eget basseng, men orker ikke lage all maten selv, så trenger tips om noen bra spisesteder"

jaja tilfeldigvis - må jo få frem hvor de skal: jeg tror det ligger litt skjult skryt her jeg.

Ingen som spør:

Noen som har vært i Gudbrandsdalen og vet om noen bra overnattingssteder?

Anonymkode: 1c5b8...040

AnonymBruker
Skrevet

Synes stort sett det er hyggelig at folk forteller om feriene sine jeg. Er ikke så veldig annerledes enn at folk forteller om familien sin eller hobbyene sine... Jeg ser ikke egentlig på det som skryt - men folk som er engasjerte og gjerne vil dele noe som betyr mye for dem. Er jo kjempespennende å høre om ulike reisemål og slik, synes jeg ☺️

Når det er sagt bør man jo være forsiktig med sosiale medier da, mtp innbrudd og slik mens man er borte...

Anonymkode: 85fc6...b8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du det er skryt å snakke om ferieplaner/spørre om folk har vært på et sted man planlegger å dra til? Jeg tenker på det som small talk...  mer interessant small talk enn om vær og vind og hva folk jobber med, i alle fall. Men det kan kanskje være sårt dersom man selv ikke har råd til å dra på ferie? Eller folk som ikke er så opptatte av reising og ikke så interessert i å vite om reisemål, synes kanskje det er uinteressant å snakke om, og derfor legger ekstra negativt merke til folk som liker å prate om reising?

Hvis jeg legger ut bilde fra ferien på facebook, gjør jeg det etter vi har kommet hjem. Det er ikke så ofte jeg gjør det, men det har hendt.

Anonymkode: a1cbf...7cd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...