Gå til innhold

Hva liker du å spise når du er syk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenkte jeg skulle lage noe godt til kjæresten min som er syk i dag. Han har lyst på noe varmt, men vet ikke helt hva som frister. Han har litt feber, litt vond hals og hoster. 

Noen ideer til "sykemat"?

Anonymkode: c96d4...ad3

Fortsetter under...

Jeg liker noe litt salt når jeg er syk, noe med en del smak. Med vondt i halsen er det godt med noe som glir lett, som nudler og suppe. Ikke noe sterkt siden det kan få en til å klø litt i halsen og hoste mer. Kyllingsuppe er alltid godt :) 

For å svare på overskriften, når jeg er SYK, har jeg ingen matlyst, føler ikke sult. Jeg har ingen som duller med meg heller, men klart det sikkert er deilig. Å ha litt feber, litt vondt i halsen og litt hoste, er ikke akkurat sykdom.

Endret av Arabella
  • Liker 1

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, Arabella skrev:

For å svare på overskriften, når jeg er SYK, har jeg ingen matlyst, føler ikke sult. Jeg har ingen som duller med meg heller, men klart det sikkert er deilig. Å ha litt feber, litt vondt i halsen og litt hoste, er ikke akkurat sykdom.

Hjelpsomt svar :P

Anonymkode: 36c78...16e

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
15 minutter siden, Arabella skrev:

:klaske:

Anonymkode: 2ac8e...661

• Liker 7

Når samboeren er syk, så bruker jeg å servere det samme som mamma ga meg som liten; Cola, potetskruer og grønnsakssuppe med kylling. Cola for sukker, suppen for salt, og potetskruer for halskløe. Hvis det er oppkast også, så gir jeg ham et glass saft med ingefærpulver i. 

Det er også viktig å få i seg mye vann, så jeg går ofte inn med varmt vann med honning og sitron.

Endret av bopera
  • Liker 2
AnonymBruker

Når jeg er syk, kvalm eller har dårlig matlyst går alltid laks eller hvit fiskesuppe ned. Må være en greie fra barndommen :fnise: Da jeg var gravid spiste jeg bare Fjordland laks en periode. Ellers så lagde mamma varm eplegrøt husker jeg. Med melk, sukker og kanel på. Det gikk også ned.

Anonymkode: 4c1ad...ee4

Annonse

AnonymBruker
26 minutter siden, Arabella skrev:

Hvorfor i alle dager er du så nedlatende? Kom nå med et forslag til god mat eller hold tåta, det er ikke mye til hjelp.

Anonymkode: 3617b...be4

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker

Kommer helt an på hvordan syk man er da. Ved forkjølelse er det lite som smaker, men Mac Donalds eller annen hurtigmat med feks en kald smoothie kan iallefall være godt for halsen. Er det snakk om halsbetennelse, er det best med suppe, og da er det greit å gi en Paracet en times tid før mat. 

Anonymkode: cd530...ede

• Liker 1

Suppe eller chiligryte, noe som er lett å spise med halsvondt. Og jeg pleier å lage den sterk sånn at den som er syk får hjelp til å svette ut sykdommen også. Litt rømme eller kesam hjelper på om noen som er frisk skal spise av det også.

Ellers så er is eller sorbet godt å spise når man har vondt i halsen. Det samme med sitron-te med ingefær og honning i.

Annonse
12 minutter siden, bopera skrev:

Når samboeren er syk, så bruker jeg å servere det samme som mamma ga meg som liten; Cola, potetskruer og grønnsakssuppe med kylling. Cola for sukker, suppen for salt, og potetskruer for halskløe. Hvis det er oppkast også, så gir jeg ham et glass saft med ingefærpulver i. 

Det er også viktig å få i seg mye vann, så jeg går ofte inn med varmt vann med honning og sitron.

Putt cayennepepper i det varme vannet, hvis du er forkjølet. Det åpner tette kanaler, får blodårene til å utvide seg, tilfører varme til det betente området, og hjelper på å "svette ut" bakteriene. Hehe, jobber som frilansmusiker(sanger), så temaet "kjerringråd for sykdom" kunne jeg snart skrevet bok om :P

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager er du så nedlatende? Kom nå med et forslag til god mat eller hold tåta, det er ikke mye til hjelp.

Anonymkode: 3617b...be4

Jeg er ikke nedlatende! Du derimot er uforskammet! Ikke forstår du hva jeg skriver, heller. Jeg svarer på overskriften. Jeg har ingen matlyst når jeg er virkelig syk. Derfor har jeg heller ingen gode råd om hva som kan være fristende å spise.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...