Gå til innhold

Konfirmasjonsgave/penger til niese

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min niese skal konfirmeres i år. Hva kan jeg gi i gave? Eller bør jeg gi penger? Hvor mye i såfall?

Er student så har ikke all verdens å rutte med. Er 500 kr greit? 

Anonymkode: e4b82...7d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du er student, er 500 kr helt greit. Om du var i full jobb ville jeg nok gått for minst 1000, men når man er student kan ingen forvente at man skal blakke seg for en konfirmasjon. 

Anonymkode: ce558...697

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

200 er da også greit? :vetikke:

Anonymkode: f4924...125

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det, men føler meg litt kjip om jeg bare gir 200 kr til en niese. Konfirmasjon er jo en stor dag. 

ts

Skrevet

500 kr. er helt greit når man er student.

Ellers kan det jo være et alternativ faktisk å kjøpe en gave. Med unntak av en masse dille/fjoritss-smykker, er det gavene jeg fikk til konfirmasjonen som jeg husker best og setter pris på nå mange år i etterkant...  Aner ingenting om din niese og interessene hennes, men dette var gaver jeg husker spesielt godt.

- Bøker. Type praktverk og dyrere kokebøker. Skulle nesten ønske jeg fikk noen klassikere også.

- Bestikk, men jeg hadde begynt og samle allerede da.

- Smykkeskrin(til alle dille-smykkene)

- Vase(sikkert fordi jeg fikk en fin - ikke 10 stygge)

Andre tips kan være utstyr til hun skal flytte hjemmefra eller noe friluftsutstyr(avhengig av interesse så klart).

Jeg ville nesten gått for gave om jeg var deg altså!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Ymra skrev:

500 kr. er helt greit når man er student.

Ellers kan det jo være et alternativ faktisk å kjøpe en gave. Med unntak av en masse dille/fjoritss-smykker, er det gavene jeg fikk til konfirmasjonen som jeg husker best og setter pris på nå mange år i etterkant...  Aner ingenting om din niese og interessene hennes, men dette var gaver jeg husker spesielt godt.

- Bøker. Type praktverk og dyrere kokebøker. Skulle nesten ønske jeg fikk noen klassikere også.

- Bestikk, men jeg hadde begynt og samle allerede da.

- Smykkeskrin(til alle dille-smykkene)

- Vase(sikkert fordi jeg fikk en fin - ikke 10 stygge)

Andre tips kan være utstyr til hun skal flytte hjemmefra eller noe friluftsutstyr(avhengig av interesse så klart).

Jeg ville nesten gått for gave om jeg var deg altså!

Takk for gode tips! Ja, jeg synes også det er koseligere med gaver :) Har selv fått et smykke i hvitt gull fra min tante i konfirmasjonsgave, og bruker det fortsatt. Men det kostet neppe bare 500kr. Hehe. Heldigvis enda et par mnd til konfirmasjonen, så skal bruke tid på å finne en fin gave. :) 

Hvis noen har flere forslag til konfirmasjonsgave innenfor en grense på 500kr så blir jeg veldig glad :) 

ts

Gjest GoldenLioness
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode tips! Ja, jeg synes også det er koseligere med gaver :) Har selv fått et smykke i hvitt gull fra min tante i konfirmasjonsgave, og bruker det fortsatt. Men det kostet neppe bare 500kr. Hehe. Heldigvis enda et par mnd til konfirmasjonen, så skal bruke tid på å finne en fin gave. :) 

Hvis noen har flere forslag til konfirmasjonsgave innenfor en grense på 500kr så blir jeg veldig glad :) 

ts

Du kan jo se om du finner noe brukte smykker/ringer? Mange bruktbutikker kjøper mye gull/sølv/diamanter og mye er utrolig lekkert :) 

Endret av GoldenLioness
Skrevet

Har selv konfirmant i år.. Og jeg synes absolutt at 500 kr er en fin sum fra en tante som kommer alene og er student er innafor👍😊 Hadde du vært i jobb ville jeg sagt 1000kr.. Synes mye også avhenger av hvor nært forhold dere har. Smykker ol. er fint det😊 men dessverre er det slik at de fleste konfirmanter nå setter mer pris på pengene. Eventuelt bør du være helt sikker på at du kjøper noe hun kommer til å bruke, så det ikke bare blir stengene og bortkastet penger for din del😉

• Liker 1
Gjest Poverella
Skrevet

Da jeg var i konfirmasjon til nevøer og nieser i studietiden gav jeg 1000kr. Jeg var dog samboer og således ikke alene om å finansiere pengegaven. Nå er jeg i jobb og skal i en nieses konfirmasjon denne høsten, jeg tenkte å gi henne 1500kr og en presang av et slag. 

Etter mitt skjønn er det opp til hver enkelt, men i din situasjon som student som kommer alene synes jeg absolutt 500kr er en fin gave.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

200 er forferdelig lite og kjipt fra en tante. Da skal man være virkelig fattig, før det er ok. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke søsken eller foreldre du kan spleise på gave sammen med? 

Anonymkode: 88079...d5f

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det, men føler meg litt kjip om jeg bare gir 200 kr til en niese. Konfirmasjon er jo en stor dag. 

ts

200 fra en student er bra nok det. Tror ikke mine studentsøsken ga meg noe mer i bryllupet mitt. 

Anonymkode: 40c2d...5e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

500kr er absolutt innafor, tenker jeg. Personlig er jeg også mer tilhenger av gaver fordi det er mer personlig. Tror imidlertid konfirmantene gjerne ønsker seg penger, selv om jeg tenker at de i voksen alder vil komme til å sette pris på gavene i større grad. Har hun noen spesielle interesser?

Anonymkode: 6e3ee...e36

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

200 er forferdelig lite og kjipt fra en tante. Da skal man være virkelig fattig, før det er ok. 

Materialistisk much?  

Å konfirmere er ikke for å få inn mest jævlig penge som mulig.  200kr er mer en nok for en student - konfirmanten får nok en høy sum helt til slutt.  

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte en ipod nano 16 GB til min halvsøster som skal konfirmeres i år (gravering bak er gratis på apple sin nettside) og deler det med broren min som ble på 795kr hver. Er du alene er 500kr nok som gave :-) 

Skrevet (endret)
På 13.3.2017 den 15.04, AnonymBruker skrev:

TIl en niese?? Nei, 200 kr er altfor lite. 

På 13.3.2017 den 16.39, AnonymBruker skrev:

ts

Smykkeskrin
Gavekort på Steen&Strøm, Zalando, fotobutikk e.l.
Penger øremerket f.eks. førerkort eller studier
Smykkesett med smykke, ring og øredobber
Hennes første smukk eller sko e.l., forgylt hos en gullsmed
Fotoalbum med litt "ekstra" på (altså ikke deenkleste du får tak i fra bokhandel)
Digitalkamera
Koffert
Ryggsekk av turvennlig sort
Bestikk
Hodetelefoner
Bibel av litt "finere" sort med navn og konfirmasjonsdato inngravert (om det er kristen da)
Klokke

Endret av Millimani
Skrevet

Er dette helt seriøst? Forventer dere at alle som kommer i konfirmasjonen til barnet deres og har jobb skal gi 1000kr hver? Det er jo HELT sykt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, helobaby skrev:

Er dette helt seriøst? Forventer dere at alle som kommer i konfirmasjonen til barnet deres og har jobb skal gi 1000kr hver? Det er jo HELT sykt. 

Norge er blitt sykt. Barn og ungdom blir mer og mer bortskjemt. Smarttelefoner til 7000 kr har de jo i en av alder av 11. :hoho:

Anonymkode: cf3e2...c68

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg skal gi 1000 kr til kusinen min. Har ikke god råd jeg heller, men vi er en så liten familie at jeg føler jeg må. Synes det er kjipt om alle skal gi så høye gaver at man blakker seg helt ut, men virker som dette er det nye normale. Andre snakker om å gå 5000 kr.

Anonymkode: cf3e2...c68

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...