AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Vet at det varierer mye og at kvalitet selvsagt går foran kvantitet. Men en eller form for standard bør det vel være? Nettopp hatt en 6 timers eksamen, eksamenen var digital, og jeg skrev ca. 4750 ord, noe som tilsvarer ca. 9-10 dataskrevne sider. Det må da vel være nok sånn mengdemessig? Det sier selvsagt lite om innholdet, men jeg kan vel umulig ha skrevet for kort? Er redd for at de forventer mye mer av oss siden vi fikk skrive på data. Hvor langt pleier du å skrive på en eksamen? Anonymkode: a624a...0e3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 Det viktige her er jo innholdet ditt, det at du besvarer oppgaven på en hensiktsmessig måte. Mange sider er ikke nødvendigvis bra hvis det består av gjentakelser, langdryge formuleringer og unødvendige fyllord. Så det er fullt mulig å komme til kort på oppgaven selv om man kan vise til mange sider. Anonymkode: 13d20...931
Skravlekråka Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Skrev 6500 ord på en eksamen ifjor og det var tre timer
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #4 Skrevet 13. mars 2017 Det er innholdet og måten å ordlegge seg på som er viktigst, samt at du besvarer det oppgaven etterspør. Anonymkode: df77d...39e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #5 Skrevet 13. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det viktige her er jo innholdet ditt, det at du besvarer oppgaven på en hensiktsmessig måte. Mange sider er ikke nødvendigvis bra hvis det består av gjentakelser, langdryge formuleringer og unødvendige fyllord. Så det er fullt mulig å komme til kort på oppgaven selv om man kan vise til mange sider. Anonymkode: 13d20...931 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er innholdet og måten å ordlegge seg på som er viktigst, samt at du besvarer det oppgaven etterspør. Anonymkode: df77d...39e Som jeg skrev så forstår jeg at det er innholdet som teller mest. Men lengden på oppgaven vil jo også ha noe å si. Det er jo en selvfølge at to sider ikke vil være nok, samt å forvente at man skal skrive 20 sider vil være i overkant. Derfor lurer jeg på hvor mye andre pleier å skrive på eksamen. Jeg er ganske sikker på at jeg besvarte oppgaven og innholdet er greit, spørsmålet er om jeg har skrevet langt nok. Anonymkode: a624a...0e3
nutella Skrevet 13. mars 2017 #6 Skrevet 13. mars 2017 Det har ingenting å si som oftest. Sist eksamen skrev jeg 11 sider, venninnen min skrev 30 og vi fikk samme karakter.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #7 Skrevet 13. mars 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg skrev så forstår jeg at det er innholdet som teller mest. Men lengden på oppgaven vil jo også ha noe å si. Det er jo en selvfølge at to sider ikke vil være nok, samt å forvente at man skal skrive 20 sider vil være i overkant. Derfor lurer jeg på hvor mye andre pleier å skrive på eksamen. Jeg er ganske sikker på at jeg besvarte oppgaven og innholdet er greit, spørsmålet er om jeg har skrevet langt nok. Anonymkode: a624a...0e3 Nei, antall sider har ikke noe å si. Som nevnt dreier det seg om å besvare oppgaven på en hensiktsmessig måte. På en sekstimers eksamen har man antakelig ikke besvart oppgaven på tilstrekkelig vis med to sider. En oppgave på et stort antall sider har fare for å gå utenfor oppgaven og inneholde mye overflødig. Utover det sier sideantall svært lite, og det i seg selv har ingen betydning for karaktersetting så fremt det ikke er noen satt grense for minimum og maksimum. Anonymkode: 13d20...931
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #8 Skrevet 13. mars 2017 Håper ikke d er snakk om vgs. eksamen??? Anonymkode: d1966...d00
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #9 Skrevet 13. mars 2017 Du må drite blankt i hvor mange sider du skriver på en eksamen! Som alle andre her sier (og du forsåvidt) er det innholdet som teller. Hensiktsmessig, presis måte, skille seg ut og riktig bruk av fagspråk har man dermed spart seg for mange sider for en god karakter. Sensorer kan fint finne på å trekke ned en karakter pga for lang besvarelse, altså har du skrevet 10 sider på noe som egentlig kunne vært skrevet på 5 sider. For det å fatte seg i korthet er en kunst det óg. Sensorer blir fort veldig sure over å måtte lese seg gjennom svada. Anonymkode: 3c7da...02c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #10 Skrevet 13. mars 2017 Det skal man ikke bry seg om. I forrige semester hadde vi 5-timers eksamen, jeg skrev 3 sider (for hånd). Ei i samme klasse skrev 17 sider. Vi begge fikk A. Anonymkode: 5769b...1e7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #11 Skrevet 13. mars 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke d er snakk om vgs. eksamen??? Anonymkode: d1966...d00 Nei. På vgs skrev jeg mye kortere. På eksamen i sosialkunnskap jeg hadde for noen år siden skrev jeg vel ca. 7 dataskrevne sider, og følte da at jeg hadde skrevet kjempemye. På norskeksamen skrev jeg vel 3-4 sider, og det var også mer enn nok. Anonymkode: a624a...0e3
365vinter Skrevet 13. mars 2017 #12 Skrevet 13. mars 2017 Jeg skrev alltid ca 4000-5000 ord på 6 timers skoleeksamen (med data), og fikk bare A og B. Jeg antar at det kan variere litt ut fra hva du studerer, for min del var det juss.
Gjest Linaria Skrevet 13. mars 2017 #13 Skrevet 13. mars 2017 Det er innholdet som teller. Har skrevet 1500 ord på 4-timers og fått A. Så lenge du svarer på det de spør om er det nok ord. Det blir ikke bedre av at du skriver massevis av ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå