AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Er det noen her som har gått fra hverandre pga press/konflikter fra hverandre sine familier? Mener ikke da at familiene (søsken/foreldre) har presset på for å få en skilsmisse direkte, men situasjoner hvor man som par av andre grunner har blitt så skviset fra alle hold (hverandre sine foreldre/søsken) at det har slitt dere istykker som par? Jeg håper vi ikke kommer dit at vi går fra hverandre, men vi er i en situasjon hvor vi pga et bestemt tema opplever stort press fra både mine og hans foreldre, og uansett hva vi selv mener, vil noen bli veldig misfornøyde. Vi er i utgangspunktet helt enige om at det er vi som par som bestemmer dette og at vi skal være sammen, men jeg tror også vi begge kjenner at det ikke er så lett å distansere seg fra foreldrene sine som man skulle ønske. Jeg tror ikke foreldrene våre har noe ønske om å ødelegge familien vår, men jeg tror heller ikke de forstår hvor vanskelig det er for oss når de presser på sånn. Jeg merker at vi blir mer og mer slitne, og selv om vi egentlig er enige, kan vi i dårlige øyeblikk, begynne å krangle om akkurat dette temaet og da "ta parti" med våre respektive familier. Noen som har opplevd lignende situasjoner? Hvordan gikk det? Klarte dere å løse det på noe vis? Anonymkode: 4b7c9...a5d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 Her må dere bare sette dere ned og diskutere dere frem til kjøreregler dere i mellom, Altså du og samboer. Så må dere være veldige klare på et det er dere som bestemmer ovenfor foreldre. Anonymkode: e75bc...e49
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Dere kan jo si at om de ikke greier å la dere få ordne opp og ta avgjørelser selv så kan det være deres samboerskap rakner. Anonymkode: 93af1...dfd
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #4 Skrevet 14. mars 2017 Familien til min samboer hadde nok gjerne sett at vi skilte lag, vi snakket om dette senest i går. Problemet er at tidligere har de kunne gjøre hva de ville med min samboer, og nå som han har begynt å gi beskjed om hva han faktisk ønsker så er det jeg som er problemet. (og de kan jo ikke styre han lenger) Vi har minimal kontakt med moren og null kontakt med resten. Anonymkode: e14f2...c6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå