Gå til innhold

Nasjonal vitnemålsdatabase - kun for fullstendig vitnemål?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om det bare er de som har et fullstendig vitnemål fra VGS som får vitnemålet automatisk tilsendt til NVB fra VGS? Eller kan de som har et ufullstendig vitnemål, altså ikke studiekompetanse også få kompetansebeviset tilsendt til NVB fra VGS også kan jeg ettersende/laste opp privatistfagene på SO i etterkant? 

Jeg sluttet på VGS uten å fullføre og har i etterkant tatt opp fagene jeg mangler og skal nå søke utdanning og vil gjerne gjøre alt rett med en gang i forhold til å laste opp og dokumentere osv :) 

Anonymkode: d96a1...236

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du laster opp på samordna opptak når du søker. Det er de enkelte skolene som sender inn vitnemål til databasen. Du får ikke gjort det på egen hånd i ettertid uansett.

Anonymkode: 3044e...59f

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du laster opp på samordna opptak når du søker. Det er de enkelte skolene som sender inn vitnemål til databasen. Du får ikke gjort det på egen hånd i ettertid uansett.

Anonymkode: 3044e...59f

Mulig jeg har formulert meg litt feil.. Så det ufullstendige vitnemålet jeg har fra VGS, som ble sendt i posten fra min VGS, skal jeg laste opp på SO samt dokument fra fylkeskommunen med mine privatistfag skal jeg også laste opp selv? 

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke et vitnemål når du ikke har fullført. Dermed har du ingenting i NVB. Tilgjengelige vitnemål kan man uansett se på samordna sine sider. 

Anonymkode: c2842...cee

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke et vitnemål når du ikke har fullført. Dermed har du ingenting i NVB. Tilgjengelige vitnemål kan man uansett se på samordna sine sider. 

Anonymkode: c2842...cee

Det var vel det svaret jeg egentlig ville ha :). Er første gang jeg søker, så er så usikker på så mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...