Gå til innhold

Veske som student

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må først avklare at jeg ikke er spesielt opptatt av vesker. De veskene jeg har er type 300 kr som jeg har hatt i flere år. 

Til høsten så skal jeg studere og jeg ønsker å få "livet litt mer på plass" med tanke på at jeg flytter ut og skal klare meg selv. Hittil har jeg brukt gamle slitte treningsbagger og skolesekk fra ungdomsskolen til å ha bøker og diverse oppi, men når jeg flytter ut og begynner på studie så har jeg lyst på en litt mer "voksen" veske. Da tenker jeg spesifikt på disse veskene man har over skulderen i lær som har plass til en pc, notatblokk og en bok eller to. 

Jeg har googlet "studentveske" og da kommer vesketypen jeg har i hodet opp, men nettsidene som har disse veskene er kanskje litt for maskuline? Noen som vet hvor man får fatt i slike vesker? Aller helst til under 1000 lappen. :) 

Anonymkode: d7c88...a72

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor man får fatt i slike vesker? Aller helst til under 1000 lappen. :) 

finn.no

Man må gjerne ut med et par tusenlapper for vesker i skinn som du beskriver.

Anonymkode: 89842...043

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

finn.no

Man må gjerne ut med et par tusenlapper for vesker i skinn som du beskriver.

Trenger ikke å være ekte skinn, bare en veske man kan ha over skulderen, litt klassisk stil, og som kan romme diverse ting man trenger å ha med seg. Takk for svar, skal sjekke finn :)

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke å være ekte skinn, bare en veske man kan ha over skulderen, litt klassisk stil, og som kan romme diverse ting man trenger å ha med seg.

Det finner man i fysiske butikker og i nettbutikker. Bare å ta en titt på utvalget.

Skrevet

Jeg vet du ikke spør om dette, men jeg anbefaler virkelig en god sekk. Det blir mye tunge bøker og kanskje laptop, man får gjerne vondt i den ene skulderen av vesker. Men smak og behag :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finner man i fysiske butikker og i nettbutikker. Bare å ta en titt på utvalget.

Har tatt en titt i fysiske veskebutikker som cmyk og på nettbutikker som zalando, men ikke funnet noe til nå. Mulig jeg leter litt feil selvsagt.

Ts 

Skrevet

Har du sett på Zalando? Vet ikke forskjell på skinn og lær, men :fnise: Har noen forslag i hvertfall...

https://www.zalando.no/kiomi-ryggsekk-black-k4454ha0l-q11.html

https://www.zalando.no/ryggsekker/?price_to=777&upper_material=imitert-lær.lær

Her er det noen som er kjempefine. Det er noen der som koster bare rett over 1000 lappen: 
https://www.zalando.no/pc-vesker/?upper_material=imitert-lær.lær

AnonymBruker
Skrevet

du kommer til å ødelegge ryggen din. kjøp deg sekk 

Anonymkode: 6f26c...b1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, studenten93 skrev:

Jeg vet du ikke spør om dette, men jeg anbefaler virkelig en god sekk. Det blir mye tunge bøker og kanskje laptop, man får gjerne vondt i den ene skulderen av vesker. Men smak og behag :)

Har en veldig lett pc så det skal nok gå fint, og jeg vil for det meste skrive ned notater og diverse på pc-en samt kun ha med 1-2 bøker til forelesning og bibliotek. Finnes mange fine sekker der ute også selvsagt, men de som ser fine ut virker så veldig små også. Har veldig kort vei til universitetet så det skal nok gå fint med skulderveske, men takk. :) 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, studenten93 skrev:

Det er mange som leser hjemme. Det er mange som har skap. Det er noen som har faste lesesalsplasser. Med andre ord er det ikke alle som har tunge sekker. Jeg har sekk, men nytteverdien i dette ligger på matinnkjøp. Jeg kunne fint ha hatt en veske til studiene, og nå studerer jeg et studium som har en stor pensummengde. 

Anonymkode: 9a46b...ba3

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som leser hjemme. Det er mange som har skap. Det er noen som har faste lesesalsplasser. Med andre ord er det ikke alle som har tunge sekker. Jeg har sekk, men nytteverdien i dette ligger på matinnkjøp. Jeg kunne fint ha hatt en veske til studiene, og nå studerer jeg et studium som har en stor pensummengde. 

Jeg har selvsagt en sekk av type sportssekk som jeg ønsker å ha med til hybel for blant annet matinnkjøp siden det blir mye lettere å sykle med. Sekken min passer ikke så veldig bra stilmessig med kåpene mine, men ellers fungerer den fint. Er nok veske jeg vil ha, men de fleste pc- og dokumentveskene jeg har sett på ser litt for små ut til å kunne ha plass til både pc og 1-2 bøker + notatblokk. Noen tips?  :) 

Ts

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, jeg bare skrev ut fra min erfaring, jeg :)

Skrevet

Jeg tar og henger meg på denne tråden. Den røde reklamesekken min fra Matematisk institutt er ikke spesielt lekker, men den fungerer.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selvsagt en sekk av type sportssekk som jeg ønsker å ha med til hybel for blant annet matinnkjøp siden det blir mye lettere å sykle med. Sekken min passer ikke så veldig bra stilmessig med kåpene mine, men ellers fungerer den fint. Er nok veske jeg vil ha, men de fleste pc- og dokumentveskene jeg har sett på ser litt for små ut til å kunne ha plass til både pc og 1-2 bøker + notatblokk. Noen tips?  :) 

Ts

Min erfaring er at det er vanskelig å finne med mindre man går et stykke opp i pris, men du må til de "ordentlige" veskebutikkene for å lete. Ser du nevner CMYK her, men det er først og fremst en tilbehørsbutikk. I den bransjen er det fremdeles en del enkeltstående butikker, så det er vanskelig å gi gode tips, men følg med på f.eks. Morris. Jeg har klart å finne en i brun, og nå er jeg på leting etter en i sort, har brukt noen måneder uten å komme over en som er passende uten å bruke langt mer penger enn jeg gidder å legge i en veske, nesten så jeg angrer på at jeg har den skjermstørrelsen jeg har.

Samtidig: Ser du avfeier sekk over her, det er ikke nødvendigvis smart. Jeg bruker stort sett veske til ALT, men på enkelte studier trenger man å bruke en del bøker på en gang, og plassbegrensningen i en veske kan bli hemmende for hva man får gjort i løpet av en studiedag. Derfor har jeg en fin sekk jeg kan bruke de dagene det er nødvendig, i tillegg til vesker jeg kan bruke. Et tips på den andre siden er å bruke pcen mindre, og dermed få plass i helt andre vesker. Jeg noterer for hånd når jeg leser og under forelesninger, og bruker PC kun til oppgaveskriving. Det hjelper både på hukommelsen og på plassen i vesken. 

AnonymBruker
Skrevet

Slenger meg på! Leter også etter en fin og praktisk veske, men er villig til å gå litt opp i pris. Så om noen har tips, taes det gjerne i mot! Helst ikke over 20.

Anonymkode: a22d6...ef3

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ananas. skrev:

Min erfaring er at det er vanskelig å finne med mindre man går et stykke opp i pris, men du må til de "ordentlige" veskebutikkene for å lete. Ser du nevner CMYK her, men det er først og fremst en tilbehørsbutikk. I den bransjen er det fremdeles en del enkeltstående butikker, så det er vanskelig å gi gode tips, men følg med på f.eks. Morris. Jeg har klart å finne en i brun, og nå er jeg på leting etter en i sort, har brukt noen måneder uten å komme over en som er passende uten å bruke langt mer penger enn jeg gidder å legge i en veske, nesten så jeg angrer på at jeg har den skjermstørrelsen jeg har.

Samtidig: Ser du avfeier sekk over her, det er ikke nødvendigvis smart. Jeg bruker stort sett veske til ALT, men på enkelte studier trenger man å bruke en del bøker på en gang, og plassbegrensningen i en veske kan bli hemmende for hva man får gjort i løpet av en studiedag. Derfor har jeg en fin sekk jeg kan bruke de dagene det er nødvendig, i tillegg til vesker jeg kan bruke. Et tips på den andre siden er å bruke pcen mindre, og dermed få plass i helt andre vesker. Jeg noterer for hånd når jeg leser og under forelesninger, og bruker PC kun til oppgaveskriving. Det hjelper både på hukommelsen og på plassen i vesken. 

Takk for svar :) Skal følge med på Morris

Jeg lærer selv bedre av på notere på pc-en, vet ikke helt hvorfor, men kan ha noe med at jeg absolutt ikke liker håndskriften min og blir direkte demotivert av å se hva jeg har skrevet. Studiet er heldigvis lagt opp sånn at pc vil bli mye brukt. Skal ha en sekk på lager selvsagt, men føler litt at jeg kan unne meg en veske som "hovedbæreren" av pc og bøker. :) De slitte treningsbagene skal i alle fall skiftes ut! 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

HEr jeg bor hadde de en del pcvesker i skinn(og stoff osv) på expert og elkjøp som så helt ok ut. Det kan jo være en idè å de på slike butikker i tillegg til f eks ebay siden du vil ha det billig.

Anonymkode: dbb58...8a3

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig; Vent å se til du har starta på studiehverdagen! :) Jeg trodde jeg visste masse om hvordan jeg kom til å løse ting, med bokskap og lite behov for faktisk å bære ting rundt. Så endte det med at jeg går hjem med bøker, og tar med bøker tilbake, gjerne 4 stykker hver dag, pluss notater, pluss niste og vannflaske, pluss pc og pc-lader i tillegg til lader til mobil, sminke osv. Det sier seg selv at det ikke går med veske. Min dyre, flotte, nye skinnveske ligger ubrukt, og jeg blir litt smådeppa av å se den støve ned :P 

Jeg ville i hvert fall venta litt, og min erfaring er at de fleste heller ikke bryr seg så mye om hva du går i, selv om jeg forventet det ved oppstart. 

Anonymkode: 880d0...c9d

Gjest Christina146
Skrevet (endret)

Jeg har en fantastisk væske som jeg bruker til studenthverdagen :)

Væskens merke heter kipling, og jeg er utrolig fornøyd! Her er det plass til PC, bøker og notatbøker, det er flere nyttige rom. Den er også vanntett (bor i Bergen så er godt testet haha). Ikke minst ser den veldig pen ut

hva med å ønske seg en ny væske som en slags studentgave når du begynner? Eller hvis du klarer å vente litt, til jul 😉😉

Endret av Christina146

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...