Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenker på å bli jordmor og eg lurte på om nokon av de her som er jordmor eller som utdannar seg til det kan fortelje litt om positive og negative sider ved utdanninga og yrket?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke jordmor selv,og vet ikke om du allerede jobber som sykepleier,men ulemper og fordeler med jordmoryrket går nok mye på det samme som for sykepleierne: negative ting kan være turnusjobbing,stressende arbeidssituasjon og mye ansvar. Men det er nok mange positive sider også.

Anonymkode: a26b6...92b

Skrevet

Tenker at det nok ikke er flere ulemper som jordmor enn andre sykepleiefaglige utannelser som turnus, dårlig bemanning, mye ansvar, travelt osv. Ja, det vanlige :) virker som et utrolig fint og givende yrke for de som liker det - tenk å hjelpe foreldre gjennom en så intens og spesiell opplevelse, noe som er det vondeste og fineste i verden på samme tid, og kunne hjelpe dem å få et barn 😍 Sånn praktisk kan jeg ikke tenke meg at jordmødre har noen spesielle fordeler heller - i forhold til andre sykepleieretninger.

AnonymBruker
Skrevet

Ulempen for meg er vel turnusarbeid, spesielt nattarbeid. Synes det er tøft å ha en lang fødsel midt på natta. Det er også et akuttyrke, så man må tåle uforutsigbare vakter med høyt tempo og tåle stressede situasjoner.

Men for en flott jobb da! Er så stolt av å være jordmor og føler meg så heldig som får ta imot nye verdensborgere. Mange spennende utfordringer, det blir aldri kjedelig og man blir aldri utlært.

Anonymkode: 8d3be...363

AnonymBruker
Skrevet

Negativt:

- Travelt

- Når det en skjelden gang er noe spennende, er det tragisk og svært dramatisk. Der det går riktig ille er jobben helt grusomt.

- Kan bli kjedelig til tider

Positivt:

- Turnus

- Stort sett en "lykkeavdeling"

- Møter mange trivelige og spente pasienter.

Anonymkode: 48763...661

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...