Gå til innhold

Erfaringer med å være forvert for hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har muligheten til å være forvert for en tispe som skal ha to kull, når hun er 3 og 5 år ca. Oppdretter virker veldig grei og seriøs. 

Men jeg er litt usikker. Vil hunden føles som min hund? Hvordan vil det være å gi fra seg hunden i forbindelse med fødsel? Men samtidig er det kun to ganger i løpet av livet hennes. 

Hvilke erfaringer har dere? 

Anonymkode: 5e096...2d4

Videoannonse
Annonse
Gjest FarDareisMai
Skrevet

Var forvert for Terrierfjompen i rundt to år før han ble min. Han ble lånt ut til avl når oppdretter hadde ei tispe med løpetid, hendte kanskje et par ganger i året. Føltes jo litt rart å gi ham fra meg, men var ikke annerledes enn å gi ham fra meg til hundepasser når jeg dro på ferie. Oppdretterne var greie folk, og vi hadde god kontakt, har kontakt fremdeles, og jeg blir oppdatert på hvordan det går med valpene fra ham, og de får bilder av Fjompen. For meg var det viktig at alt gikk under ordnede forhold, med tydelig kontrakt og god kommunikasjon. Ja, Terrierfjomp føltes som min hund allerede fra dag en, hadde han først i tre måneder i prøve, men han føltes som min. :rodmer: Kanskje litt annerledes med tisper, siden de blir borte fra deg for en litt lenger stund pga fødsel, men  tenker at det er ikke verre enn når andre passer bikkja når jeg er på ferie. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har muligheten til å være forvert for en tispe som skal ha to kull, når hun er 3 og 5 år ca. Oppdretter virker veldig grei og seriøs. 

Men jeg er litt usikker. Vil hunden føles som min hund? Hvordan vil det være å gi fra seg hunden i forbindelse med fødsel? Men samtidig er det kun to ganger i løpet av livet hennes. 

Hvilke erfaringer har dere? 

Anonymkode: 5e096...2d4

Hvor godt kjenner du oppdretter? Hvilke andre betingelser må du godta? Hvilke krav stilles til deg, og klarer du å oppfylle dem?

Å være forvert er noe man skal tenke godt gjennom, for historiene er ikke få om vanskelige situasjoner når oppdretter og forvert blir uenige. Derfor skal man også ha en så gjennomtenkt og detaljert kontrakt som mulig, slik at man vet hva man sier ja til og hva man kan forvente fra begge parter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...