AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Omtrent hver gang hundene mine er hjemme alene så ødelegger de ett eller annet. Jeg blir gal av det. De kan kun være i stua siden jeg ikke har eget rom til dem og kompostgrinder hopper de over. Andre hindre som kommoder og skap klarer de å flytte. Skikkelig smarte utbryterkonger. Nå vurderer jeg å ha de i bur men siden jeg hater å ha de i bur har jeg ikke gjort det. Jeg blir gal av alle ødeleggelsene og er helt desperat. Hva gjør jeg? De får masse turer og hodetrim ellers og jeg trener lydighet og de er i skogen. De får jo alt grunnleggende behov men å ødelegge kan dem altfor godt. De er voksne hunder så her er det ingen valper som ødelegger. Anonymkode: d4158...83b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 De får ikke alle grunnleggende behov dekket når de må være alene og takler alenetiden så dårlig. At hundene får dekket fysiske behov hjelper lite når de psykiske behovene blir neglisjert av eieren. Hunder som driver på slik du beskriver har det ikke bra psykisk når de blir forlatt. Dette kan i tillegg utvikle seg, du risikerer å komme hjem og finne alt herpet av dine firbente venner. Noe som ikke er første gangen jeg har hørt om når begynnende symptomer er slik du beskriver. Ta enten problemet opp med dyrlege, eller unngå å la dyrene være alene. Å stenge dyrene inne i bur gjør dem ikke akkurat tryggere når de er alene. Anonymkode: 7978b...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Hva mer bør jeg gjøre da? Går turer 1-2 timer hver dag, mest 2 timer. Trener lydighet. Er i hundeparken i 2 timer 3 dager i uka. Da blir de slitne mentalt etter lukting og lek. Mye skogsturer og da er de løse. Anonymkode: d4158...83b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #4 Skrevet 13. mars 2017 Det helper ikke å trene lydighet ol. Når hundene har seperasjonsangst ikke tåler å være alene. Hva mer du skal gjøre? Søke hjelp og informasjon om å best mulig ivareta hundenes psykiske helse. Der er vel dyrlegen rette plassen og ikke kg? Anonymkode: 7978b...3bd
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #5 Skrevet 13. mars 2017 Har du trent dem på å være alene? Er dette hunder du har hatt siden de var valp, eller har du nettopp fått dem? Har de noen dårlige erfaringer? Hva slags rase er det? Enkelte raser er mer disponert enn andre for seperasjonsangst, hør eventuelt med oppdretter om hva som er vanlig, og de har noen tips. Anonymkode: 21891...73f 1
Walterwhite Skrevet 13. mars 2017 #6 Skrevet 13. mars 2017 Jeg ville filmet de. Det er ikke umulig at de ikke liker å være hjemme aleine og det er stedet å starte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå