Gå til innhold

NIS tar livet av meg. HJELP!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå holder jeg på å tørne tullete!

Helt slik! :kjempesinna:

Norton Internet Security har innebygd "Parental control". Jeg har deaktivert den funksjonen. Jeg vil ikke ha den. Det er ingen barn i huset, og dermed basta.

NIS har for så vidt forstått at jeg ikke bruker den, for den sensurerer ikke nettbruken min nevneverdig. Om jeg hadde Parental Control på ville jeg ikke fått opp hverken Kvinneguiden eller Startsiden fordi det er mulig å kommunisere der. Jeg ville ikke fått opp nettbanken min heller, for den saks skyld.

Men. Et par ganger i uka tar NIS Parental Control fullstendig over styringa på PC'n min. Den oppdaterer foreldrestyringslista og ber meg vente litt...

Jommen sa jeg litt! Det förgrymmade programmet legger seg på toppen av alle andre skjermbilder, midt på (dette er da det viktigste programmet i verden, må vite)og kjører hele PC'n i kne. Så mye ressurser skal nemlig brukes i en 20 minutters tid på et program jeg har bedt PC'n min om ikke å kjøre.

Hvordan i all verden får jeg stoppa den :frustrert::sinna: prosessen?

:grine:

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Eneste rådet jeg har er å reinstallere.

Lenge siden jeg har brukt NIS, syns det er bloatware. Finnes gode gratisalternativer som ikke er så bloatet som NIS.

Skrevet

Hva du skal gjøre? Avinstallere faenskapen og aldri bruke det igjen! NIS er no forbanna shait spør du meg. Har aldri vært borti et program som tar seg selv så høytidelig som NIS gjør.

Skrevet

Enig med de to andre over her... avinstaller skitten...

Jeg hadde ikke kjempemasse problemer med NIS, men de jeg hadde var store nok. PC'n er mye raskere nå etter at jeg fikk bort alt som hadde med Symantec å gjøre...

Gjest TheViking
Skrevet

Hehe.. det som er moro er at NIS oppfører seg som akkurat det den skal beskytte mot - virus!

- Den legger seg oppå alle vinduene dine

- Tar førsteprioritet på prosessoren

- Vanskelig å stoppe

- Gjør ting du ikke vil med DIN egen maksin

- Nesten umulig å avinstallere

Høres ikke dette ut som et virus, så vet ikke jeg....

Alvorlig talt. Du bør avinstallere det programmet og heller bruke noe annet (hvis du virkelig ønsker beskyttelse). Bruk heller ZoneAlarm (uten at jeg vet om det er spesielt bra - har bare hørt at mange bruker det) hvis du absolutt skal ha brannmur.

Den beste beskyttelsen kommer uansett fra brukeren selv!

Gjest Anonymous
Skrevet

Zone Alarm er bra den. :-)

Ellers fungerer faktisk NIS bra. Det er bare den forb... foreldrestyringa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...