fuglekvitter__ Skrevet 12. mars 2017 #1 Del Skrevet 12. mars 2017 (endret) Dette handler om når folk skriver: God bedring da, skaff deg hjelp, få deg/dere terapi, hallusinerer du i diskusjonene her. For meg virker det litt barnslig egentlig - som om en unge som skriver: yeah right, god bedring. Men det kan jo hende at personen mener det oppriktig hvis noen er syke eller hvis nien faktisk er i terapi eller hva enn... Hvis det er tilfellet så passer det jo inn, men sjeldent handler diskusjonene om akkurat det der jeg svarer i allefall. Hva tror dere? Jeg syntes det er mer som en barnslig og usaklig hersketeknikk egentlig. Det passer jo ikke inn i diskusjonene heller. Her er et eksempel om en tråd som handler om klær der noen spør om hva slags kjoler eller dresser som er finest. Da svarer noen: God bedring eller skaff deg terapi. Jeg ser liksom ikke helt hva slags sammenheng det har med kjolevalg å gjøre. Hvordan tror dere de få som skriver sånt mener det? Hva mener dem med det egentlig? Endret 12. mars 2017 av fuglekvitter__ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #2 Del Skrevet 12. mars 2017 Man indikerer at personen har en psykisk sykdom/psykiske problemer fordi de kommer med et utsagn man selv er helt uenig i/finner helt absurd. Anonymkode: 5d6ab...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12. mars 2017 #3 Del Skrevet 12. mars 2017 Man har gått tom for argumenter og tyr til dårlige hersketeknikker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 12. mars 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 12. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man indikerer at personen har en psykisk sykdom/psykiske problemer fordi de kommer med et utsagn man selv er helt uenig i/finner helt absurd. Anonymkode: 5d6ab...90d Ok, men hvorfor har personer på kg det? Hva har det med et kjolevalg å gjøre? At man psykisk syk hvis man velger rød kjole i stedet for blå slik du ser det? I såfall så virker jo personen som indikerer sånt psykisk syk (ikke at det er noen skam). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 12. mars 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 12. mars 2017 Akkurat nå, Sirah skrev: Man har gått tom for argumenter og tyr til dårlige hersketeknikker. Ja, men den hersketeknikken er jo så elendig. Og i flere av diskusjonene så er det jo en helt vanlig diskusjon uten at folk bedriver munnhuggeri eller hva enn, så det er plass til manges argumenter der mener nå jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #6 Del Skrevet 12. mars 2017 Akkurat nå, fuglekvitter__ skrev: Ok, men hvorfor har personer på kg det? Hva har det med et kjolevalg å gjøre? At man psykisk syk hvis man velger rød kjole i stedet for blå slik du ser det? I såfall så virker jo personen som indikerer sånt psykisk syk (ikke at det er noen skam). Folk skriver det som en hersketeknikk på lik linje med å kalle folk dumme, idioter, etc. for meningene sine. Man mener ikke alltid seriøst at personen må ha en psykisk sykdom, man overdriver for å understreke hvor latterlig man finner den andres utsagn. Temaet det blir brukt i er sjelden relevant. Anonymkode: 5d6ab...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 12. mars 2017 Forfatter #7 Del Skrevet 12. mars 2017 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk skriver det som en hersketeknikk på lik linje med å kalle folk dumme, idioter, etc. for meningene sine. Man mener ikke alltid seriøst at personen må ha en psykisk sykdom, man overdriver for å understreke hvor latterlig man finner den andres utsagn. Temaet det blir brukt i er sjelden relevant. Anonymkode: 5d6ab...90d Da kan den personen begynne å klappe igjen kjeften sin. Jeg er enig i at folk sitter og slenger med leppa her og at det ikke trengs og legges noen vekt på, men nå er det den 40. gangen der noen svarer sånn på alt jeg skriver. Da kan personen unngå å svare der jeg svarer. Å holde seg unna meg og i de diskusjonene jeg er aktiv i. Nå begynner det å bli slitsomt rett og slett (også er det på tide å finne noen andre hersketeknikker). Det begynner jo nesten å bli sjikane og jeg tåler ganske mye. Endret 12. mars 2017 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12. mars 2017 #8 Del Skrevet 12. mars 2017 9 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Ja, men den hersketeknikken er jo så elendig. Og i flere av diskusjonene så er det jo en helt vanlig diskusjon uten at folk bedriver munnhuggeri eller hva enn, så det er plass til manges argumenter der mener nå jeg da... Ja jeg er helt enig med deg, men det er den eneste "logiske" forklaringen jeg finner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #9 Del Skrevet 12. mars 2017 16 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Da kan den personen begynne å klappe igjen kjeften sin. Jeg er enig i at folk sitter og slenger med leppa her og at det ikke trengs og legges noen vekt på, men nå er det den 40. gangen der noen svarer sånn på alt jeg skriver. Da kan personen unngå å svare der jeg svarer. Å holde seg unna meg og i de diskusjonene jeg er aktiv i. Nå begynner det å bli slitsomt rett og slett (også er det på tide å finne noen andre hersketeknikker). Det begynner jo nesten å bli sjikane og jeg tåler ganske mye. Bare rapporter det hver gang også kan du skrive en PM til en moderator å si at du opplever dette ofte. Anonymkode: 5d6ab...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 12. mars 2017 Forfatter #10 Del Skrevet 12. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare rapporter det hver gang også kan du skrive en PM til en moderator å si at du opplever dette ofte. Anonymkode: 5d6ab...90d Ja, jeg skal se det an å se om vedkommende fortsetter slik at vedkommende som holder på sånn kan få beskjed før jeg da går videre med det. Da har man i allefall gjort ting i riktig rekkefølge i følge kg's reglement vel og merke (og da er jeg faktisk snill som gidder å gjøre det på den måten der). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #11 Del Skrevet 12. mars 2017 1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev: Ja, jeg skal se det an å se om vedkommende fortsetter slik at vedkommende som holder på sånn kan få beskjed før jeg da går videre med det. Da har man i allefall gjort ting i riktig rekkefølge i følge kg's reglement vel og merke (og da er jeg faktisk snill som gidder å gjøre det på den måten der). Lykke til Skal rapportere jeg og hvis jeg ser det. Anonymkode: 5d6ab...90d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 12. mars 2017 Forfatter #12 Del Skrevet 12. mars 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lykke til Skal rapportere jeg og hvis jeg ser det. Anonymkode: 5d6ab...90d Dette er sikkert godt ment av deg, men å rapportere det klarer jeg fint selv. Ellers takk. Ha en fin kveld. Endret 12. mars 2017 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 14. mars 2017 Forfatter #13 Del Skrevet 14. mars 2017 (endret) På 12.3.2017 den 21.53, Sirah skrev: Man har gått tom for argumenter og tyr til dårlige hersketeknikker. Jeg svarer deg igjen Sirah. Ja, her er et typisk eksempel (uthevet). Det er sikkert ikke gøy for andre heller. Sånn svarer denne personen til absolutt alt. Herregud så barnslig, og ja, du har helt rett Sirah. Og det jeg har lagt ved her er jo i og til en helt annen diskusjon. Hvordan det kommer inn i det her, det vet jeg faktisk ikke. Det er lite vits og det går egentlig ikke an å svare på sånne svar rett og slett, og det passer virkelig ikke inn i et spørsmål om hva slags bil, kjole, dress, sang som er fin eller omvendt. "HVA SLAGS SANG ER FIN?" spør jeg. "HVA ER PROBLEMET DITT"? svarer personen. Nå må jo nesten jeg svare: Hva er problemet ditt egentlig? For da er vedkommende som spør meg om dette den som har et problem. Har man et psykisk problem hvis man spør om hva slags kjole eller hva slags sang som er fin? Nei ta og dupp deg selv i Mjøsa. Sitat AnonymBruker . Anonym 3 642 704 5 400 569 Kjønn: Ikke viktig · #19 Skrevet 12 timer siden · Rapporter innlegg På 12.3.2017 den 19.53, fuglekvitter__ skrev: Men hvorfor ikke bare slette dem da? Du syntes disse er irriterende i virkeligheten også da? For da er'e ikke facebook som er problemet men deg og disse personene som du åpenbart ikke er så fan av. Det er i såfall noe du burde ta opp med dem uavhengig av facebook, etc. Personen skriver "sletter de som..." hva er problemet ditt..? Anonymkode: 30d2f...030 Endret 14. mars 2017 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå