AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Jeg er på utkikk etter tips om hva man bør se og oppleve i Oslo som man ikke finner i de typiske "på topp listene", altså noe annet enn Vigelandsparken, slottet, rusletur langs Akerselva og slikt. Jeg bor selv i Oslo, men skal ha en "omvisning" for noen som ikke bor i Oslo, men som har sett det mest typiske. Til tross for at jeg har bodd her i godt over 10 år føler jeg meg helt blank på hva vi bør se og oppleve, og det hadde vært veldig fint om jeg også kunne opplevd noe nytt. Gjerne noe som er gøy og får oss i godt humør! Det jeg har funnet frem til nå, som jeg selv ikke har sett/opplevd er holocaust museet på Bygdø (men det er jo litt trist...) og kanskje en tur på Astrup Fearnley for å se Murakami utstillingen som jeg ikke har fått med meg. Kanskje særlig dere som er født og oppvokst i Oslo har noen gode tips? Eller dere som har bodd her lenge, hatt mye besøk fra utenbys og brukt byen flittig? Anonymkode: 95c8a...98e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Kan legge til at dette egentlig er en date også Anonymkode: 95c8a...98e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Emmanuel Vigeland-mausoleet, kvinneparken i Ekebergåsen, Alnaparken... Eller bare http://www.aftenposten.no/osloby/byliv Anonymkode: ec4de...bed
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #4 Skrevet 13. mars 2017 Naturhistorisk museum på Tøyen. Anonymkode: 7895b...e75
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #5 Skrevet 13. mars 2017 Ikke akkurat en hemmelighet, men jeg elsker botanisk hage og museene som ligger der. Ellers så er dameparken i ekeberg litt moro å titte på. Er også et par fine steder med benk og god utsikt der! Anonymkode: e950c...4fd
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #6 Skrevet 13. mars 2017 Også er jo toppen av st.hanshaugen finfint. Anonymkode: e950c...4fd
Grønt blad Skrevet 14. mars 2017 #7 Skrevet 14. mars 2017 Støtter forslaget om Emanuel Vigeland-museet på Vindern. Det er egentlig et mausoleum der han har malt rett på veggen og taket. Det er nesten ikke lys der, og med en gang man kommer inn ser man nesten ikke noen ting. Etter hvert som øynene venner seg til mørket, ser man mer og mer av kunsten. Synes det er en fin ting å oppleve sammen med en date, og det gir også rom for å snakke sammen både om det man ser og om andre ting. Det et noe helt spesielt å være sammen i mørket.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #8 Skrevet 14. mars 2017 5 timer siden, Grønt blad skrev: Støtter forslaget om Emanuel Vigeland-museet på Vindern. Det er egentlig et mausoleum der han har malt rett på veggen og taket. Det er nesten ikke lys der, og med en gang man kommer inn ser man nesten ikke noen ting. Etter hvert som øynene venner seg til mørket, ser man mer og mer av kunsten. Synes det er en fin ting å oppleve sammen med en date, og det gir også rom for å snakke sammen både om det man ser og om andre ting. Det et noe helt spesielt å være sammen i mørket. Tusen takk for veldig bra tips! Det visste jeg ikke om, og det er nettopp slike tips jeg er på utkikk etter Anonymkode: 95c8a...98e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #9 Skrevet 14. mars 2017 Dessverre har det visst bare åpent på søndager, og vi skal ut på en lørdag, men for en annen gang vil det være noe jeg skal undersøke nærmere! Anonymkode: 95c8a...98e
wondergirl Skrevet 14. mars 2017 #10 Skrevet 14. mars 2017 Jeg tror at jeg ville ha sjekket om det er noe som skjer i Oslo den dagen, jeg. Det er jo så mange arrangementer, festivaler, omvisninger osv, mange av dem er gratis også. Google 'detskjerioslo' og 'visit Oslo'. Eller hvis det er fint vær, hva med en tur ut til øyene? Hvis båtene har begynt å gå?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #11 Skrevet 15. mars 2017 19 timer siden, wondergirl skrev: Jeg tror at jeg ville ha sjekket om det er noe som skjer i Oslo den dagen, jeg. Det er jo så mange arrangementer, festivaler, omvisninger osv, mange av dem er gratis også. Google 'detskjerioslo' og 'visit Oslo'. Eller hvis det er fint vær, hva med en tur ut til øyene? Hvis båtene har begynt å gå? Det har jeg gjort Fant noe på dagtid som kanskje kunne vært fint å sett, men er mer ute etter sånn skjulte perler om du forstår Anonymkode: 95c8a...98e
calavi Skrevet 15. mars 2017 #12 Skrevet 15. mars 2017 Reptilparken på St.Hanhaugen er jo ganske artig, så om du ikke har vært der tidligere så kan jo det være en idé. En tur på TILT for å spille flipper og andre arcadespill går jo også an. Her kan man også ta seg en øl eller to Ellers er Damstedet og Telthusbakken utrolig sjarmerende så her kan man ta seg en tusletur. Stensparken og Fagerborg kirke er også verdt en titt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå